2,5 spreekt 3 worden, iets van zeggen?

Dames, even een moeilijker onderwerp, Jada heeft een kindje waar ze altijd mee speelt een jongen van onze bovenbuurvrouw.

Hij is nu bijna 2,5 jaar en spreekt nog altijd maar 3 worden, en ook nog onverstaanbaar (voor buitenstaanders) nu weet ik dat Jada een vroeger prater is maar is dat wel goed? Ik bedoel, ik wil er bijna wat van gaan zeggen!

Ik weet wel dat die moeder “per ongeluk” is zwanger geraakt van een man die al getrouwd is met iemand anders. Etc. Ze geeft hem bijna geen aandacht en de nanny zit altijd met hem, word ook niet normaal met hem gecommuniceerd, maar alleen maar baby taal gesproken.

Nu heb ik het een keer zo opgegooid, zo van! Goh zegt ie wel eens wat? Hij is zo stil, maar ze is er van overtuigd dat het goed is en dat hij volgend jaar vast gaat spreken.

Ik weet het niet, wil iemand wel in z’n waarde laten, en als ze denkt dat het goed zit zo, maar ik heb het gevoel dat er meer achter zit, begrijpen jullie dat? Wat denken jullie?

Volgends zijn moeder zegt hij; mama, food en hello!
Ik heb niet zo heel goed contact met ze. Wij gaan hier meteen naar een dokter als er iets mis lijkt te zijn en we hebben een kinderarts in de buurt! Vind het heel moeilijk, en vooral vreselijk voor dat kindje!

Moeilijk hoor, mijn neefje sprak ook zo weinig en dat was een gebrek aan stimulatie en een gehoor probleem. Nu hij buisjes heeft en hij zit op de peuterschool waar wel aandacht besteed wordt gaat zijn praten met sprongen vooruit. Misschien kun je eens vragen of hij een gehoor probleem heeft omdat je vind dat ie zo weinig praat, zo stoot je denk ik niemand tegen zijn schenen en je hebt toch aangegeven dat het niet helemaal klopt.

Groetjes,

Michèle

kan ook gewoon een late zijn. Hier word heel veel met Dylano gepraat, gezongen en voorgelezen. Nu is Dylano nog geen 2,5 maar nadert de 2 toch ook al en komt ook niet meer uit als papa en mama en bah en nee. Af en toe lala van de teletubbies.

Maakt hij wel klanken, want dat begint Dylano nou veel te doen allerlei verschillende klanken dus we gaan vooruit

Ik zou er nog niets van zeggen zou het zelf ook niet op prijs stellen als ik iedere keer te horen krijg van praat hij nog niet? NEE. Wat je zou kunnen doen is als ze samen spelen dat jij voorleest ofzo.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ja zal eens rustig met mijn nanny gaan zitten om met hun nanny te praten, gaat vaak beter dan denk ik! Zal het wel in de gaten blijven houden hoor, ik heb toch het gevoel dat er iets niet okay is, kan er niet de vinger op leggen, maar toch, vind hem te “stil” voor zijn leeftijd! Bedankt dames, jullie hebben me weer eens goed geadviseerd!