2,5 maand, en slecht drinken

Hallo Allemaal,

Mijn zoontje van 2,5 maand is een slechte drinker.
Eerst was het alleen wat langzaam drinken, maar hij kreeg wel voldoende binnen. Nu heeft hij SPRUW gehad, en zijn eeste prikjes op het CB. Sindsdien drinkt hij erg slecht.
Mex krijgt afgekolfde melk, via de fles. (hij drinkt niet aan de borst) Ik bied hem elke fles 150cc aan, maar hij laat altijd een bodempje staan. Hij laat niet heel veel staan, maar doet er erg lang over. de fles van 19.30 drinkt hij maar 60 cc en laat hij 90 cc staan.
Bij de fles van 23.00 uur laat hij weer een bodem staan.
Krijgt hij zo wel voldoende binnen?Hij heeft wel plas luiers, ,maar deze dag heeft hij geen poepluier gehad.
hij krijgt 5 flessen per 24 uur.
Wie kan mij advies hierover geven.
alvast erg bedankt,
Groetjes Vanny
Mama van Milan en Mex

Groetjes Vanny, mama van Milan

hoi hoi…

er is al een soort van topic hierover ‘slechte eter’. Daarin geeft Sje aan dat ze 100ml per kg gewicht binnen moeten krijgen. Misschien kan je hier iets mee? En kijk verder hoe hij is… is hij alert/vrolijk etc of komen er tandjes of grieperig?

Een poepluier heb ik (bijna vanaf zijn geboorte) maar 2x in de week… hij heeft verder geen krampjes etc. Omdat jouw kleine niet zoveel drinkt huilt hij uit dat wat hij wel drinkt alle voedingsmiddelen waardoor hij weinig/niet poept. Zo hebben ze het mij verteld. Een poepluier heeft verder niks te maken met uitdrogen etc.

Wél moet je de luiers goed in de gaten houden of deze voldoende zijn. Want is dit niet dan is dit het teken van uitdrogen!

Hoi Vanny,

Zolang het verder goed met hem gaat, zou ik me echt niet druk maken. Als de borstvoeding rechtstreeks wel zou lukken had je tenslotte ook niet geweten hoeveel hij binnen kreeg. Ik heb de 1e 3 maanden ook alle borstvoeding afgekolfd, omdat rechtstreeks niet lukte. En ik hem heb echt op verzoek gevoed, omdat dat ook zo gebeurd bij borstvoeding rechtstreeks. Dus als je mannetje tevreden is, geen zorgen maken over de hoeveelheid die hij drinkt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Nog even over de poepluiers, dat ligt bij baby’s die borstvoeding krijgen ook weer anders dan baby’s die flesvoeding krijgen. Toen Tim borstvoeding kreeg had hij iets van 3 poepluiers op een dag, omdat borstvoeding lichter verteerbaar is dan flesvoeding. Maar iemand van yoga die kolfde ook de voeding af en haar zoontje had maar 1 keer in de paar weken een poepluier. Dat is bij flesvoeding niet goed, maar schijnt bij borstvoeding normaal te zijn. Tim heeft sinds hij flesvoeding krijgt 1 keer per dag een poepluier. Alleen de laatste week heeft hij ineens 2 poepluiers op een dag. Beetje vreemd, maar goed hij kan het maar kwijt zijn

Mini-boy moet jij niet nog even slapen voordat je moet werken

Groetjes.,
Sandra

tja die verslaving wint het van mijn slaap Sandra…

maar moet mijn zoontje nu gaan badderen en voeden… dus slapen morgen maar weer…

Ja, ken het gevoel. Ben nog nooit lid geweest van een forum, maar vind ikkeben toch wel heeeeel verslavend en gezellig.

Groetjes,
Sandra

Ik heb ook bij een andere gezeten, maar daar zaten heel veel belgen. Niks tegen belgen, maar de adviezen waar ze mee kunnen komen…

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

bedankt voor de reactie.
Ik zal gaan proberen om me geen zorgen te maken, en gewoon extra te gaan geniet van mijn kleine mannetje…
Verder doet hij het prima. Ik ben soms wat onzeker, en vind het geweldig dat er dan deze site is waar ik mijn verhaal/vragen kwijt kan.
Echt super!!!

Groetjes Vanny, mama van Milan en Mex