1ste verjaardag, met wie en hoe gevierd/vieren

Jasper wordt over twee maandjes 1 jaar en we zijn aan het bedenken hoe we dat gaan vieren. Doen we het 1 keer en dan met alleen de familie, of twee keer en dan ook voor wat vrienden met kinderen.
Aan de ene kant denk ik, misschien wordt het te druk en hem zegt het toch nog niet veel. Aan de andere kant is het misschien ook wel weer leuk.

Hoe hebben jullie het gedaan? Met/voor wie hebben jullie het gevierd? Hebben jullie het over meerdere dagen verspreid of gewoon 1 groot feest? En wat hebben jullie gedaan? Hebben jullie zoveel mogelijk het dagelijks ritme van je kind aangehouden of zijn jullie daar van afgeweken? En hoe heeft jullie kindje alles ervaren?

Sorry voor zoveel vragen, maar ben gewoon benieuwd en hoor graag jullie ervaringen, want ik ben er gewoon nog niet helemaal uit. En misschien doe ik nog wat leuke ideën op.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Hoi

Ik denk dat het ook aan je kindje ligt .Is het een kind dat goed om kan gaan met drukte of juist niet Je weet zelf hoe je kindje is.
Ons zooontje heeft er geen problemen mee als er veel mensen of dingen gebeuren
Wij hebben het s’morgens en s’middags gedaan.

Dus ik denk dat het wel een persoonlijke keus is.

ik vierde het gewoon op de dag zelf,en was hij moe ging hij naar bed

zo dag loopt toch meestal anders dan je normaal heb hoor

nu doen we tegenwoordig uitnodiging sturen naar iedereen,en dan van een bepaalde tijd meestal doen we van 4 tot 9 als ze door de weeks jarig zijn,hebben mensen die werken ook de tijd om even te komen

in het weekend van 2 tot 9

maar om me heen doen ze met kleintjes 2 uurtjes,en dan vieren ze het weekend

2 uur aandacht voor de jarige ,en dan na zijn middag slaap ofzo

meestal als we zo verjaardag hebben is het van 3 tot 5

dan gaan ze eten,althans wat het kind nog wilt want ja er komen allemaal lekkere dingen op tafel en ja je bent jarig en moet ervan geproefd worden he

en dan weer heerlijk in bad en naar bed

maar ik denk dat je het zelf moet aan voelen en denken wat het beste is voor je kindje

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

wij hebben het op de zelfde dag gvierd en voor iedereen tegelijk.
familie en vrienden etc op dezelfde dag.
Het is al druk genoeg dachten wij en als we dit ook nog in 2x gaan vieren heeft ze het helemaal druk om te verwerken.
Het was een drukke dag voor haar maar wel leuk. Snacht’s 1x wakker geweest maar dat kwam van alle indrukken!
Wij hebben trouwens ook haar middag slaapje gewoon door laten gaan.
Het bezoek wacht wel hoor!
En als ze niet uitgerust zijn hebben ze er ook niks aan.

Het was een toffe dag!

Alvast een fijne verjaardag gewenst.

groetjes GYtha

Hoi

Wij hebben de verjaardag in een keer met vrienden en familie gevierd. En op de uitnodiging hebben we gezet na vier uur en met eten en dan tot 19.30 uur. Dat was ongeveer toendertijd haar ritme ze sliep s’middags altijd tot vier uur en gaat sávonds tussen zeven en acht uur naar bed. Korte tijd maar makkelijk overzichtelijk en dat beviel mij zo goed dat ik het ook met de tweede en derde verjaardag heb gedaan. Verder heeft ze wel kadootjes gekregen maar die heb ik op een stapel neergelegd en elke keer als er naar keek of intresse toonde liet ik haar er een uitpakken en uiteindelijk heb ik de rest door de andre kindjes laten uitpakken.
Nou moet ik wel zeggen wij hebben niet z’n hele grote vriendenkring en familie dus was er ook plaats om iedereen kwijt te kunnen.

Het ging die dag als volgt:

hele dag gewoon gedaan wat we altijd doen.
Om 16.00 uur uit bed eerst even acclimatiseren toen wel een kadootje gegeven
om 16.30 ongeveer dan taart
laten spelen en om 18.00 uur bbq ( ze is in juni jarig) en iedereen na een kop koffie naar huis
Wel een uitgetelde dochter op bed gelegd maar daar had ze de volgende dag geen last meer van.
Alles ook op haar aangeven laten gebeuren. Ook met het spelen met andere kindjes.

Al met al heel verhaal maar zeer goed bevallen.

Groetjes

lon106

Mijn zoontje word op 4 augustus 1 jaar. Ik vier het alleen voor directe familie, (ons beider ouders en de 2 broers van mijn man met hun gezin) onze buren (hebben een dochtertje van 1) en een bevriend stel (met ook 2 kindjes, waarvan 1 mijn petekindje)
Met onze vriendengroep vieren we alleen onze eigen verjaardagen. In onze groep zijn er inmiddels 10 kinderen. Dat kun je toch niet allemaal bij gaan houden.
Ik heb vandaag de uitnodigingen gemaakt met een foto van ons mannetje in zijn zwembadje in de tuin, erg grappig.
Vandaag ook al zijn cadeautjes uitgezocht in een winkeltje met houten speelgoed. Wat ga jij geven?

groetjes,

Larissa van den Heuvel-Berendsen

Bedankt voor jullie reacties. Waarschijnlijk vieren we het maar 1 keer en doen we naaste familie (opa’s, oma’s, 3 tantes en 3 ooms en twee nichtjes van Jasper, ze zijn 1,5 en bijna 5) en een paar goede vrienden. De familie de hele dag vanaf 11.00 en dan de vrienden, waarvan 1 stel met 3 kinderen voor een paar uurtjes, dus van 11.00 tot 13.30 of zo.
We vieren het twee weken voor zijn verjaardag zodat mijn zus en zwager erbij kunnen zijn, zij wonen in Engeland en zijn hier dan op vakantie voor twee weken.

Larissa2; wat wij gaan geven hangt af van wat hij krijgt van familie en vrienden. Bij de uitnodigingen hebben we een briefje met wat cadeau ideeën gedaan. Een aantal wat duurdere dingen (voornamelijk bij opa’s en oma’s) en een aantal wat goedkopere dingen. Zo hebben we gevraagd om o.a. een loop-duw wagentje, een activity speeltafel, grote (brandweer)auto, prentenboekjes, dvd van muis, nijntje of tik=tak, cd met kinderliedjes, vormenstoof, houten blokken, pluchen pooh of Iejoor, een bal, kleding en badspeeltjes. Aangezien hij twee weken nadat we het vieren jarig is, kunnen wij ons cadeau daarop afstemmen en op de dag van zijn verjaardag geven.

Veel plezier met het vieren van je zoontjes verjaardag…wij kijken uit naar de verjaardag van ons zoontje zijn benieuwd wat hij er allemaal van zal vinden, vooral wat hij met de taart zal doen die ik speciaal voor hem zal maken…of hij er in gaat grijpen of zoiets heeft van, wat is dit en wat moet ik ermee =)

Leuk idee, zo’n lijstje. Ik heb wel aan een aantal mensen al een wens doorgegeven. Zo krijgt hij van mijn schoonouders een houten loopfietsje. Van ons krijgt hij een houten knikkerbaan met ook een roltreintje erin en een houten spiraal met van die kraaltjes. Ik had het gisteren al gekocht en mijn man wilde hem er al mee laten spelen!! Even wachten voor de foto’s en de video haha.
We vieren het vanaf 11.00 en ik laat hem ook op de gewone tijden slapen. Verder wilden we gaan barbecuen. Hopelijk is het 3 augustus mooi weer. Hij is de volgende dag echt jarig, maar dat is op een maandag.
Maar eerst nog even onze verjaardag, mijn man is 7 juli jarig en ik 1 augustus, wie vieren het altijd samen, is net zo makkelijk. Meestal deden we dat in het weekend rond 1 augustus, maar dat zit wel erg dicht op de verjaardag van Gijsje, dus dan maar wat eerder.

groetjes,

Larissa van den Heuvel-Berendsen

beste mensen

ik vier het in twee keer 1x voor mijn familie en 1x voor mijn vrienden .
ik en mijn dochtertje zijn allebij in augustus jarig ik 18 en zij de 31 .
waarom ik het in twee keer vier is omdat ik gezelig met mijn famieli alleen wil zijn ,
en met mijn vrienden de dag erna want dat word weer een ander feest en daar wil ik dan geen familie bij en zeker omdat het twee culturen zijn dus wil ik hoe dan ook er iets anders van maken.

gr de mama van leyla

veronique daniels