1e x kinderdagverblijf

Vanaf volgende maand gaat Malik naar het kinderdagverblijf, hij moet eerst nog een proefdag meedraaien maar het lijkt me zo ontzettend moeilijk om hem daar achter te laten als hij gaat huilen.
Mijn vriend wil niet mee omdat hij zegt dat hij hem niet achter kan laten als hij huilt en hem dan weer mee zou nemen. nu zou ik dat diep in mijn hart ook willen doen maar ja dan went hij natuurlijk nooit.
wat zijn jullie ervaringen met het kinderdagverblijf?

groetjes kimberley

Morgan gaat al sinds ze 3 maanden is naar het kdv en afgezien van haar eenkennige periode (toen vond ze niemand leuk) hebben wij nooit problemen gehad. Ze heeft het er naar der zijn en er wordt ook gezegd dat ze altijd heel vrolijk is. En ik vind persoonlijk ook dat het goed is voor de sociale vaardigheden. Omdat ze alleen is thuis leert ze daar meteen delen en zo.

Groetjes,

Michèle

Erik gaat ook al naar het kdv sinds hij 3 maanden is, heeft nooit problemen gegeven. Sinds een maand ongeveer huilt hij af en toe bij het afscheid nemen, maar dat hoort erbij op deze leeftijd. Malik zal dit misschien ook krijgen, want hij is in een nieuwe omgeving en voor het eerst niet bij jullie. Maar echt, doorbijten en volhouden. Het went vast snel. Mocht hij gaan huilen, hou het afscheid dan kort en krachtig. Geef hem een kus, zeg wanneer je hem weer gaat halen en zwaai hem uit. Je zult zien dat hij al snel daarna weer rustig is (dat hoor je dan achteraf wel als je hem weer komt halen).

Veel succes straks!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ik heb mijn kids er nooit heen gebracht kan het niet over mijn hart krijgen en daarbij ze zijn al zoveel weg als ze echt naar school moeten,het liefst had ik net als in amerika het recht om thuisles te geven maar aan de andere kant is de sociolisatie ook heel belangrijk maar ik houd ze zo lang mogelijk thuis
we voeden ze ook op met de bedoeling dat als ze later trouwen enzo dat ze dan ook gewoon thuis blijven wonen met hun gezin erbij maar dat is ook wel een deel cultuur ik moet er niet aan denken om straks te moeten helpen om ze te verhuizen en dan in een leeg huis achter te blijven gelukkig staan de kinderen er nu achter maar wie weet denken ze daar later heel anders over en tja dan heb je het te accepteren

groetjes

dank je wel, ja het zal best moeilijk worden de 1e keer maar goed ik moet maar gewoon mijn best doen om er niet teveel aan te denken haha
ik zou hem inderdaad het liefst 24uur per dag bij me hebben maarja dat is natuurlijk ook niet goed.
we komen er wel doorheen.

groetjes

hoi
Emma is begonnen toen ze 7 maanden was, en dat was echt drama! ze hebben me na 1,5 uur gebeld omdat ze bleef huilen!
Ik bracht haar de 1ste keer met goede moed, dacht dat ze het heel leuk zou vinden, nieuw speelgoed, leuke kindjes etc. maar het tegendeel was waar.
Wij hebben toen een alternatieve wenperiode ingelast. IK ben een paa keer samen met haar gegaan, zij spelen, ik steeds meer op de achtergrond aanwezig. Nu gaat ze met heel veel plezier en heeft ze het enorm naar haar zin!
Ze is gek op de leidsters, op de andere kindjes en op het gave speelgoed!
Doorzetten dus. Natuurlijk is het niet leuk als ze huilen, maar ls je hem ophaalt en hij heeft een fijne dag gehad is dat wel weer een goede motivatie voor de volgende keer!

Groetjes Gidget

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tim gaat er al heen sinds hij 3 maanden is en dat ging meteen goed. Maar ze zeggen ook hoe jonger je ze er heen brengt, des te makkelijker het gaat. Het zou dus kunnen dat Malik in het begin erg moet wennen. Maar meestal duurt dat maar even en dan gaat het goed. Of ze huilen alleen even als papa of mama weggaat, maar als je dan eenmaal weggaat dan gaat het ook weer goed. Tim heeft die periode gehad toen hij 13 maanden ofzo was. Ging hij ineens huilen als hij weggebracht werd. Mijn man brengt altijd en ik haal Tim en soms wisselt het als het eens zo uitkomt. Ik vond het best lastig als hij ging huilen, maar meteen weglopen als hij huilt is toch het beste. Dat deden we dan altijd en als we hem kwamen ophalen werd ons verteld dat het huilen zo weer over was. Deze periode heeft iets van 1 maand geduurd en toen was het weer over. Hij gaat er 2 keer per week heen en de ene keer huilde hij wel en de andere keer niet. Nu dus gelukkig helemaal niet meer. Hij heeft het er gelukkig ook altijd heel erg naar zijn zin. Dus ja mijn ervaringen zijn alleen maar positief.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers