1e verjaardag!

Hallo mama’s!

best een groot aantal van onze babies worden binnenkort een dreumes, oftewel, ze worden 1 jaar! Jippie! Hiep hiep hoera! Wat gaat de tijd toch snel he…
Ik weet dat er in het verleden al eens topics hierover zijn geweest, maar die zijn toch niet heel recent meer dus misschien hebben jullie ideeen. Hoe gaan jullie het vieren? Groot feest? Klein feestje? En misschien al nagedacht over een kado? Ik heb er igg al heel veel zin in, maar weet alleen nog niet precies hoe en wat.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oh, en voor ons wordt het dubbel feest want als mijn meisje 1 jaar wordt, dan wordt ik zelf 30, (=ook een leuke leeftijd )
Ze is nl op mijn eigen verjaardag geboren! Dat was dus het beste cadeau ooit

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 01 Oct 2010 22:16:34

Gewijzigd door - mama1980 op 01 Oct 2010 22:17:12

Heey leuk topic er zijn inderdaad een aantal kindjes die bijna 1 jaar worden. Hier ook eentje. Ik wilde er eerst helemaal niets aan doen want ze heeft het zelf denk ik toch neit door. maar we waren laatst op verjaardag bij een kindje wat 1 werd en ik vond het toch wel leuk om een klein feestje te geven. Wij houden het wel klein want te veel drukte is toch wat te veel van het goede denk ik. Wij zitten er aan te denken om een keukentje te geven en dan aan de andere spulletjes om in het keukentje te gebruiken. Mijn zus haalt een houten loopwagentje.

hoi!

Mijn dochtertje is vandaag 1 jaar! We hebben haar een houten loopwagen gegeven met blokken erin. En natuurlijk slingers en ballonnen opgehangen. Vanmiddag komt er familie langs en dan krijgt ze haar eerste taartje! Zij heeft het inderdaad allemaal niet echt in de gaten, maar ik vind het toch wel leuk om er een feestelijke dag van te maken.

Annemiek de Graaf

Wat leuk trouwens dat ze op jouw verjaardag geboren is, inderdaad een prachtig verjaardagscadeau!

Annemiek de Graaf

Hoi Annemiek gefeliciteerd!!!

Hier eind van de maand zover. Ik wilde het ook klein doen maar wij hebben een hele grote familie samen. Nu hebben we het in tweeën geknipt. 's ochtends mijn familie en na het middagdutje (als ze daar aan wil mee werken natuurlijk ) Mijn man’s familie. Zal wel druk zijn toch hoor vrees ik maar ja mensen niet uitnodigen kan dan ook weer niet…we zien het wel. Het gaat gelukkig maar op één dag. Eerst wilde ik het over twee dagen verspreiden maar dit is voor iedereen prettiger denk ik.

wat gaat het snel he? Pfff alweer een dreumesje bijna, waar is mijn kleine baby gebleven?
groetjes,
Wendy

Hoi Annemiek, Van harte gegeliciteerd! Een fijne dag gewenst vandaag.

leuk kado ook zo’n blokkenkar, hier heeft ze er al eentje en is bijna favoriet speelgoed op het moment. Wij dachten aan het poppenhuis van little people, iemand daar ervaring mee of kent iemand het?

mama1980

Hoi Mama1980, geen ervaring maar denk er ook over om die of iets anders van Little people te kopen dus ik hoor graag de ervaringen!
groetjes,
Wendy

Hier duurt het nog 3 maanden en 1 dag, maar toch leuk om mee te denken!
Wij gaan het zeker te weten vieren! Met alles erop en eraan, visite, versieringen, taart, cadeautjes. Ik vind het zo bijzonder zo’n eerste verjaardag, ook al merken ze er niets van, maar ik wil alles graag vastleggen op foto en video. Prachtig voor later!
Wij geven waarschijnlijk een bielzen zandbak voor in de tuin. Hij krijgt vast en zeker genoeg ander speelgoed, dus dit vinden we dan leuker!

Groetjes

Zag bij ikea laatst ook zo’n opbergsysteem met handige schuifbakken in allerlei formaten met een soort bureautje met een stoeltje eraan vast om te knutselen/kleuren ofzo. Is ook erg leuk! Er zijn zoveel leuke dingen en het is zo moeilijk kiezen

mama1980

Ook van harte gefeliciteerd met je dochter, Annemiek!

Hier duurt het ook nog bijna 3 maanden, maar ik ben er ook al wel mee bezig. Ik denk dat hij het niet doorheeft, maar vind het wel leuk om de familie uit te nodigen. Ik wil graag een schommel voor hem voor in de tuin, dus denk dat ik van iedereen een bijdrage vraag. Hij vindt schommelen echt het einde, dan ligt hij helemaal in een deuk! Al zullen ze liever een kadootje meenemen. Maar mijn schoonouders zijn nogal gul, dus grote kans dat die met een schommel aankomen!
Ik wil iig een taart met 1 kaarsje dan kan hij dat uitblazen. Hij heeft al wel eens een hapje gehad en dat vond hij erg lekker!!
Het wordt wel steeds leuker vind ik persoonlijk. Ik was niet zo van dat hele kleine! Nu kun je r veel meer mee!

22-12-2009 colin geboren

Dat vind ik ook hoor mamavancolin. Als ik naar mezelf kijk komt dat door wat jij zegt, maar ook omdat ik haar nu meer los durf te laten zeg maar. Bij mij was tot een tijdje geleden de navelstreng nog niet helemaal door zeg maar… Ik begin haar nu idd meer als een kind te zien, waar ik voorheen vooral een hulpeloze baby zag. Komt denk ik ook wel door wat ik met de gastouder heb meegemaakt. Daar ben ik extra bezorgd door geworden toen. Maar terug naar het feest! Ik denk dat ik het wel klein ga houden met wat familie, vrienden en andere kindjes , maar niet het hele huis vol en van 11 tot 2 ofzo. Had nl bedacht dat we dan na haar middagslaapje met zijn drietjes nog wat leuks konden gaan doen. Zwemmen ofzo, vindt ze erg leuk!

mama1980

Zo, het feest is weer voorbij! Mevrouw is erg verwend en heeft enorm veel aandacht gehad. Maar ze was ziek… Ze heeft een uur lang rustig op schoot gezeten, vond ik al vreemd. 's Avonds toch maar even temperatuur opgenomen en ja, 39,5. Maar ik geloof wel dat ze een leuke dag heeft gehad.
Familie kwam in twee delen, een deel voor haar middagslaapje en een deel erna. Zo was het ook niet te druk.
@mama1980: mijn dochter heeft een vliegtuig gehad van little people. Ik vind dat echt leuk speelgoed en het schijnt ook duurzaam te zijn. Ik merk wel dat mijn dochter er nog net iets te jong voor is, die zit nog echt in de smijtfase. Maar ik vind het wel leuk dat ik ook speelgoed heb gekregen dat over een jaar ook nog leuk is.

Annemiek de Graaf

Hier over 2 week feest. Wij vieren het 's middags vanaf 3 uur en we zien wel hoe het loopt. Druk zal het wel worden. We zetten een grote tent achterthuis voor de kinderen zodat ze ook bij slecht weer lekker buiten kunnen spelen binnen mag ook natuurlijk voor de hele kleintjes. Zelf hebben ze niet in de gaten dat het allemaal voor hun is dus niet teveel druk op kadootjes uitpakken enzo. Zijn genoeg andere kinderen en grote broer die wel willen uitpakken en het helemaal geweldig vinden.
Taart vindt Dion wel lekker (wat lust hij eigenlijk niet…) dus dat wordt een feest (voor mama alles weer van de grond rapen).
Wij hebben er in ieder geval veel zin aan en de kaartjes gaan morgen op de bus.

Tip: met de vriendengroep doen we een gezamelijk kado zodat niet iedereen met een klein kado aankomt maar met 1 groot kado.

Super gaaf zo’n 1e verjaardag voor jezelf. Vooral omdat het veel herinneringen van het vorige jaar (de bevalling) oproept. Persoonlijk zou ik deze dus echt niet over willen slaan. Wel is het zo dat je kindje er NIKS van begrijpt en de dagen erna even moet afkicken

Wij hadden de visite ook verdeeld. En aangegeven dat als hij moe is hij gewoon naar bed gaat… Dit ging prima. Kijk gewoon hoe je kindje het ervaart en wat hij / zij aangeeft… moe dan lekker even uurtje of meer naar bed. Anders wordt het er niet gezelliger op…

PROFICIAT ANNEMIEK…

Dit was Jurian zijn verjaardagskaart van elke maand 1 foto:

En de tekst:
Het is snel gegaan en bijna niet te geloven,
Maar mijn babytijd is echt omgevlogen.
D.V. 15 juli 2009 wordt ik dreumes en is het de dag
Dat ik mijn eerste verjaardag vieren mag.
Die dag mag ik knoeien met mijn eerste stukje taart,
Komen jullie dan ook kijken naar mijn slagroombaard?
Kroelkusje van Jurian…
Gebak komen eten?..gezellig natuurlijk altijd,
Maar laat even weten rond welke tijd?!
Om 20.00 uur ben ik het moe,
En ga dan naar mijn bedje toe.
Ook de middagrust neem ik erbij,
Maar na 16.00 uur ben ik weer van de partij!

Gewijzigd door - mini-boy op 02 Oct 2010 23:05:24

Gewijzigd door - mini-boy op 02 Oct 2010 23:05:54

Gewijzigd door - mini-boy op 02 Oct 2010 23:10:05

Wat een leuke kaart en tekst!
Die ga ik bewaren!!!

Idd heel erg leuk!!! Vooral dat stukje ook met de slaaptijden is erg handig. Zo kan je toch op een vriendelijke en leuke manier duidelijk maken dat je ze na een bepaalde tijd allemaal opgehoepeld wilt hebben hahaha. Is hier ook altijd zo lastig. Zeker als er een biertje aan te pas is gekomen en het volume gaat dan ook harder en harder. En hints snappen ze dan meestal niet, of ze doen alsof
Aangezien wij een open trap hebben wordt er hier dus niet geslapen dan…zucht grrr…

@ Annemiek, fijn dat het zo leuk is geweest, maar watjammer dat je meisje een beetje ziekjes was gaat het nu weer beter?

mama1980

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/pg2pp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - mama1980 op 03 Oct 2010 20:46:23

Nog gefeliciteerdmet je dochtertje Annemiek!

Mama1980,

Geweldig dat jij een kind als verjaardagscadeau hebt gekregen ik zou er als ik jou was zeker een feestelijke dag van maken!

30 oktober is het bij ons ook zover, ons mannetje 1 jaar!! Feestje begint vanaf 12 uur s middags en ik heb het thema Nijntje aangehouden, omdat Joaquin helemaal weg is van die filmpjes en liedjes. Alle versiering is van Nijntje, traktaties bij mijn gastouder, de taart heb ik zelf ontworpen bij Hema met foto van Nijntje en 1 jaar kaarsje om uit te blazen haha ik heb er zin in! Kados hebben mijn partner en ik ook al klaar liggen, boekjes over dieren met geluid en (natuurlijk) een Nijntje knuffel die kan praten.
Van mijn ouders krijgt hij een speelhuis voor buiten met glijbaan en van mijn schoonouders een speel/loop wagentje!

Ik probeer de rest van de kados over de dag te verdelen, ik heb gekozen voor een groot feest qua bezoek ligt misschien ook aan wat je kindje kan hebben, Joaquin vind het héél erg gezellig veel mensen en gedijdt goed onder drukte. Ik leg Joaquin lekker op beds middags op zijn vaste tijd (rond half 2, 2 uur tenminste dat probeer ik want als ons meneertje weet dat het beneden zo gezellig is word het lastig met slapen denk ik, ach ja zie ik dan wel weer)… mijn vrienden en familie voelen denk ik zelf wel aan dat het feestje niet tot `s avonds doorgaat ik kijk wel hoe het loopt.

Veel plezier alvast voor alle mama`s en aanstaande jarige jobjes!!

Groetjes Ghislaine.

Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 04 Oct 2010 09:35:04

@mini Boy, hoe heb je die kaart zo mooi kunnen maken met al die kleine fototjes? Ik probeer nl ook zoiets te maken, maar kan geen een website vinden met fotokaarten waar je meer dan 2 foto’s kunt uploaden op je kaart. Ik kom misschien uit een ei ofzo hoor,haha, maar zou het fijn vinden als je me kon helpen

mama1980

Leuk om te lezen allemaal! Neeltje wordt in december 1 en ja wat gaat het hard he!
Ik heb Minke’s eerste verjaardag ook gevoerd met veel visite tussen 1500 en 1800 uur en dat was prima, toen was ze ook wel hartstikke moe van al die drukte. Gaan we bij Neel ook zo doen denk ik. Met een mooie taart, limonade en… een glaasje prosecco voor de papa’s en mama’s
Leuk he zo’n heel groepje hier allemaal zo rond dezelfde leeftijd.
groetjes