1e verjaardag

Hoi allemaal,

Mijn eerste berichtje bij jullie! Mijn moppie wordt volgende maand alweer 1 jaar…wat gaat het toch snel…

Nu vragen familie en vrienden of ik nog cadeausuggesties heb maar ik heb echt geen idee. Hebben jullie tips? Iets waar ons dochtertje lang plezier van heeft? Mag iets duurder (dan kan men samen iets geven) en ook goedkopere spulletjes zijn…

bedankt voor het meedenken alvast!
groetjes,
Wendy

Hier heeft ze het eerste jaar veel kleren en poppen gehad. Dit jaar zijn we gericht voor de duplo en little people gegaan. Weet niet of je zoiets bedoelt?

Groetjes,

Michèle

Een loopauto of een loopkarretje? Boeken, speelgoed van little people?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Idd loopdingen zijn leuk zoals bv babywalker of een loopauto fietsje waar ze op kan zitten. Ik merk met Rens wel dat het handig is als je meer van hetzelfde speelgoed hebt. Bv geef haar zelf een keukentje en vraag dan de accesoires aan het bezoek. Werkt beter als heel erg veel verschillend speelgoed vind ik, uiteindelijk word het spel zo ook leuker.

Wat je vraagt hangt natuurlijk erg van de interesse van je dochter af. Rens kreeg met z’n eerste verjaardag bv ook al duplo en daar speelt hij nu sinds kort mee. Was hij nog niet aan toe dus heb ik het op zolder gezet. Maakt ook niet uit want je krijgt toch vaak teveel en zoveel hebben ze nu echt nog niet nodig.

Rens vond (en vind nu nog) vooral speelgoed leuk waarmee hij ons kan nadoen zoals bv keukentje bezem strijkplankje oid en bouwspeelgoed zoals bv blokken, soort van grote duplo blokken, en sinds ongeveer 18 maand ook gewone duplo.

Vraag dus ook gerust dingen die vanaf 1,5 zijn die je haar dan wat later weer geeft vooral als ze nu nog voldoende speelgoed heeft wat bij haar ontwikkeling past.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hoi meiden,
Bedankt voor jullie tips! Dat keukentje klinkt wel heel leuk…en oma wil graag een fietsje geven, hebben jullie tips in welk fietsje? Of is een loopauto beter (die wilde mijn zus al geven geloof ik ) Wat heeft moppie toch een mazzel he! .

Misschien krijgt ze van mama en papa wel een keukentje, is dat al leuk vanaf 1 jaar of heeft ze daar straks meer aan?

Bedankt voor met meedenken! Zo zonde om iets te kopen waar ze niets aan heeft!
groetjes,
Wendy

Hoi,

Een keukentje is echt al leuk vanaf 1 jaar. Het leuke is dat je er ook steeds uitbreidingen bij kan kopen. Mijn zoontje vond dit met 1 jaar al leuk en hij is nu 21 maanden en is er nog steeds gek mee. Blijft heel lang leuk. Gezien de leeftijd van je dochter zou ik voor een loopauto of een stevig loopfietsje met dubbele wielen kiezen. Een loopfiets op 2 wielen heb je voorlopig nog niets aan. Rens heeft zowel een loopauto als een loopfietsje met 4 wielen maar de loopauto kon hij veel eerder mee overweg. Is toch het stabielste.

groetjes Ramona

Hoi Ramona,

Aan wat voor keukentje moet ik dan denken? Zo’n houten? Is er een bepaald merk waar je leuk bij kan uitbreiden? Of mag je dat niet noemen? Criptisch misschien wel ?
groetjes,
Wendy

Ikea heeft leuke houten keukentjes maar die zijn wel vrij prijzig. Wij hebben eentje van plastic. Die heb ik bij de action gekocht voor 16 euro. Had niet verwacht dat hij lang zou mee gaan maar inmiddels heeft hij hem een half jaar en hij is nog steeds heel terwijl er dagelijks mee gespeeld word. Ik had op dat moment geen zin om er veel geld aan uit te geven omdat hij het zomaar tussendoor gekregen heeft. Ik zou iig een beetje op het formaat letten. Er zijn ook speelkeukens die zo hoog zijn dat ze pas leuk zijn voor een driejarige. Met uitbreiden bedoelde ik extra accesoires. Pas heb ik bv bij de wibra fruit gekocht dat met klittenband aan elkaar zit en wat hj dan zelf kan snijden. Kostte maar 1 euro en hij is er hartstikke zoet mee. Voor de sinterklaas heb ik een setje liggen met friet hamburgers ed gewoon als kadootje voor erbij. Persoonlijk merk ik dat je beter meer van hetzelfde soort speelgoed kunt hebben als erg veel verschillend spul. Dan kunnen ze vaak niet kiezen wat ze willen gaan doen.
Trouwens die keukens van ikea staan ook vaak op mp. Je kunt natuurlijk ook een tweede hands keukentje nemen en deze pimpen. Is ook hartstikke leuk en met een lik verf zie je het verschil met nieuw echt niet.

groetjes Ramona

hoi hoi wij hebben eigenlijk meer om cadeaubonnen gevraagd… beetje ter voorkoming van mega grote onnodige kado’s … we hebben niet zo’n groot huis en voor zoveel troeppies heb ik echt geen plek !
bovendien krijg je meestal zoveel en de helft verdwijnt door de overvloed in een doos of krat, dit beviel ons prima, we hebben een soort loopkarretje van de bonnen gekocht, en nog wat duplo (natuurlijk foto’s op hyves, zodat mensen ook weten dat hun bonnetjes besteed worden ) de rest daar hebben we haar spaarrekening van gespekt !

Hier nog een tip: een slee!
Jasper is midden in de zomer jarig, dus had er met zijn eerste verjaardag niet aan gedacht maar dat is een leuk kado en je hebt er jaren plezier van.
Volgens mij in boekje van intertoys stond een mooie houten met een rugleuning die je ook nog helemaal kan inklappen dus ruimte besparend.

Groetjes Carolien

Lilypie Premature Baby tickers

Leuk topic. Ik zit er zelf ook al aan te denken maar moeilijk om een keus te maken. Ik vind een bak met blokken wel heel leuk. En een loop auto.

Ik dacht dat ze nog te klein zijn voor een keukentje maar dat kan dus wel al. Dat vind ik wel heel leuk. Kun je bv zelf de keuken kopen en dan aan de anderen leuke dingetjes voor in de keuken.

Ik wilde het eerst helemaal niet vieren omdat het misschien te druk is voor de kleine en ze waarschijnlijk niet beseft waar het om gaat. maar we vinden het toch wel leuk en nodigen een paar mensen uit. We willen niet heel veel mensen erbij dat lijkt me toch een beetje te veel van het goede.

Senne heeft van ons een bak met blokken gehad en we hebben veel boekjes gevraagd. Senne is dol op boeken om zelf te lezen en om voorgelezen te worden.
Nu heeft ze boekjes voor in de box, in de buggy, in bad en in bed om voor te lezen.

Verder heeft ze van opa en oma een zandbak met speeltjes gekregen…

Groetjes van Sascha en Senne