1e vaste hapjes, Durf niet

Nikki heeft koemelk allergie. Ze is nu 6 maand, van de dieetiste mag ik gaan beginnen met groente. Ik heb al allerlei potjes ingeslagen. Maar durf de stap niet te zetten om te beginnen.
Ik ben bang dat ze er last van krijgt, ik weet ook wel dat het bijna niet gebeurt met groentes maar ik ben blij dat het nu eindelijk goed met d’r gaat na een moeilijke periode van allergie ontdekken en zo.

Wie heeft,/kent/had dit ook bij hun kindje?

Ik kijk wel uit naar die gekke bekken van ander eten in de mond en zo.

Groetjes, MamaMartine

http://lb1f.lilypie.com/jQRQp1.png

Hoi hoi,

snap je vrees helemaal! Mijn dochter heeft gelukkig geen KMA maar ik ben heel gevoelig (exceem, hooikoorts en astma) dus ik probeer ook heel voorzichtig op te bouwen. Als ik jou was zou ik echt geen potjes geven. Niet omdat ze niet goed zouden zijn maar in het begin moet je één voedselbron per keer geven. In een potje worteltjes zit bijvoorbeeld, worteltjes maar ook rijst en er zat nog iets in. Hierdoor kun je niet goed zien waar je dochtertje eventueel op reageert. De verse groenten geef je drie dagen (bijvoorbeeld worteltjes) en als dat goed gaat geef je drie dagen broccoli (dan mag ze dus worteltjes en broccoli). Alles wat goed is gegaan mag je blijven geven. Hierdoor kun je heel goed zien of je dochtertje ergens op reageert of niet.
Er is een hele duidelijke website voor: www.babyallergie.nl. Hier vind je een voedingsintroductieschema wat je kindje per leeftijd (maand) mag hebben en het helpt in de opbouw. Deze website is ook voor KMA kindjes.

Heel veel succes!
groetjes,
Wendy

Ik herken het niet, maar Tim heeft dan ook helemaal geen allergie of wat dan ook. Dus kan me voorstellen dat dat toch iets anders is. Wij mochten met 4 maanden beginnen met fruit en daarna ook met groente. Ik vond het juist erg leuk om eindelijk te starten met bijvoeding. Is weer eens wat anders als alleen maar melk en ik verheugde me idd op de gekke gezichten etc.

Gewoon voorzichtig beginnen en kijken hoe ze erop reageerd. Het beste kun je telkens een paar dagen hetzelfde geven en daarna pas iets anders. Mocht ze er dan op reageren dan weet je meteen waar ze op reageerd.

Succces en probreer je angst hoe moeilijk ook los te laten.

Groetjes,
Sandra

In de potjes van 4plus heb je wel degelijk alleen worteltjes enzo

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

hej hoi

onze joep heeft (waarschijnlijk) ook KMA. we wachten op de uitslag van de bloedtest. maar ik was drie weken geleden al begonnen met fruithapje… het echte eerste hapje, is te eten bij kma, gluten allergie e.d. bij alles.
Joep vind het echt enorm lekker, ondanks zijn allergie. Waarom ik er zo vroeg mee ben begonnen is omdat hij ons gewoon het eten van het bord afkeek…
joep is deze week pas 16 weken, en vroeger begonnen ze ook eerder

dus ondanks de allergie, zou zeggen gewoon opbouwen. joep krijgt niet meer dan half potje per dag, naast de gewone 5 flessen van 180 cc.
Voorzichtigheid (een woord?) kan geen kwaad,…

veel plezier, het is echt erg leuk!

x

Begin smorgens met het geven van datgene wat je wil geven. Zo heb je heel de dag om in de gaten te houden of ze er een ‘verkeerde’ reactie op geeft. Anders zit je er snachts misschien mee…

De 1e hapjes zijn altijd spannend… maar hier viel het bar tegen. Meneer weigerde het de eerste maanden … … Dan wordt je soms ook wanhopig. Maar lukt het niet … dan paar dagen stoppen en alsnog een keer aanbieden…

Lilypie In verwachting Ticker

@Michelle,

Ik ken de potjes van 4plus niet? Waar verkopen ze die dan? In ieder geval zit in de worteltjes van Olvarit veel meer dan alleen worteltjes en de potjes zijn zowiezo voor 6 maanden vaak pasta/rijst groenten en vlees en dat is niet handig als je wilt ontdekken of je kindje ergens allergisch voor is. Dan is het beter om echt alleen die voedingsstof te geven.

Moppiesmama: hier verkopen ze 4+ gewoon in de supermarkt. De keuze is beperkt omdat er dan maar 1 soort in zit. Maar ze staan hier gewoon tussen de andere potjes van olvarit.

Lilypie In verwachting Ticker

Hmmm zo bedoelen jullie het. (dacht dat het een merk was, hihi blond?) Maar als je de volgens mij 6 maanden potjes pakt, wat normaal gesproken de tijd is wanneer je met bijvoeding begint zie je toch echt op het etiket bij de ingrediënten staan dat er naast worteltjes ook rijst etc in zit. Gisteren nog gezien op een potje Olvarit.

Hoi,

Ik zou ook starten met de 4+ maanden potjes (of idd vers 1 soort groente koken).
Van Olvarit en Friso zijn in elk geval een paar soorten 4+ maanden potjes te krijgen die alleen 1 soort groente bevatten. De keuze is inderdaad beperkt maar om voorzichtig te starten is het voldoende.
Onze zoon heeft ook KMA, ik heb zelf wel vaak potjes gebruikt, en liep daarmee steeds een maand of 2 achter. Dus toen onze zoon 6mnd was gaf ik de 4+ potjes, bij 8 mnd de 6+ potjes en nu met 10mnd ben ik overgegaan op de 8+ potjes.
Vanaf de 6+ potjes wel goed controleren of er geen koemelk in verwerkt zit.

Ik vond het eerst ook eng om te starten, ook omdat het idd eindelijk goed ging. Maar onze zoon had duidelijk wel behoefte aan wat andere voeding. En vanaf 6 maanden hebben ze het ook nodig. Het is hier altijd goed gegaan (soms wel wat krampjes b.v. bij bloemkool maar verder niet).

Oja, ik keek ook uit naar gekke bekkies, we stonden zelfs de 1e keer met de camera op hem gericht, maar hij vertrok geen spier! Hij zat er lekker in te eten alsof hij het altijd al kreeg…zelfs bij de vispotjes (afschuwelijk wat een lucht) vertrekt hij geen spier.

Gewoon voorzichtigaan proberen!
Groetjes Carolien.

@moppiesmama

In de potjes van 6 plus zit indd meer in dan alleen 1 soort groente, die zijn ook groter.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Het is ook de bedoeling dat ik met de 4+ potjes begin. De eerste keren wil ik zelf gaan koken. maar over 2 weken gaan we op vakantie en dan gaan er gewoon potjes mee.
Ik denk dat ik ook 2 mnd achterblijf op de potjes. 6mnd 4+ 8mnd 6+. Maar goed. we gaan van het weekeind starten.

Groetjes, MamaMartine

http://lb1f.lilypie.com/jQRQp1.png

Succes! Ben benieuwd wat ze ervan vindt!

Groetjes Carolien