1e sintfeest van onze kinderen


#1

Hoi, onze allereerste sinterklaasfeest, met kind, was alweer ruim 2 jaar geleden. Dochter Veronica was nog maar net 4 maanden en ze werd natuurlijk door ons meegesleept naar de familie, met kinderen in de leeftijd dat ze er allemaal heftig in geloofden.

De beste man was ook uitgenodigd met zijn 2 metgezellen. Fototoestel in de aanslag. Alle kinderen op schoot bij Sint. Allemaal een kadootje en toen mocht eindelijk mijn meissie ook op die man zijn schoot. Nou, ze vond er dus gewoon helemaal niets aan he! Wat kun je ook anders verwachten, hahaha, net 4 maanden. Maar goed, in mijn ogen was ze al half volwassen natuurlijk. Ontzettend wijs, slim enz. Dus toen zij die man aankeek van: tjeeeee wat zie jij er uit zeg.... en ook nog eens heerlijk in zijn baard begon te happen, vond Sint het welletjes. Veronica lief moest maar snel terug naar mama. Ze had namelijk honger volgens hem. Zwarte Piet keek erg vreemd naar mij; heeft dat mens dat dan niet door??? Goed, dus haal ik madam weer naar me toe.

Ook zij kreeg een groot pak. Terwijl ik het enthousiast uitpak (alsof ik niet wist wat er in zat) en heel blij zat te doen, lag ze heerlijk te pitten op mijn schoot. De rest van de Sinterklaasfeest heeft ze dan ook slapend doorgebracht. En ik maar ontroerd zijn op die bank.

Nu achteraf denk ik: Nou ja, zeg Mo, wat had je anders verwacht?? Sta ik hoor, in de vrieskou, aan de Eemkade de Sint op te wachten, met een kind van 4 maanden oud. En hevig leuk doen tegen een Sint die niet echt weet wat ie met dat babietje aan moet. Jeugdsentiment waarschijnlijk?

Dit jaar is het anders. Veronica heeft nu heeeeeel goed door dat Sinterklaas kadootjes geeft en Zwarte Piet pepernoten. Ja, ook nu stonden we weer aan de kade, iets minder koud gelukkig. We waren wel zo wijs, om Lucas met zijn 5 maandjes, lekker in de wagen te laten zitten, in zijn wagenzak, ver van de kant af. Veronica stond intussen tussen de grotere kinderen, aan het hek met dr handje open, naar Piet te roepen. Hahaaaaa de pepernoten mannen zijn er!! Je zag het dr denken.

We stonden dit jaar bij een geluidsbox, iets wat Lucas beslist niet kon waarderen. Maar goed, dat we nu wijzer waren, dan we met die leeftijd met Veronica waren. Nee. Lucas hoeft niet bij een Sinterklaas op schoot en Veronica alleen als ze het echt wilt. Vooralsnog wilt ze dat wel hoor! Want dát heeft ze intussen wel geleerd (misschien omdat het van jongs af aan ingepropt is?hihi): Sinterklaas + op schoot gaan = KADOOTJE.

Dit waren dus onze eerste Sinterklaaservaringen. Die van Veronica (die nu trouwens bijna 2 en een half is) en de zeer prille ervaringen van Lucas (die nu bijna 6 maanden is).  Misschien niet zo byzonder, maar wij liggen nog vaak in een deuk hoor, als we er aan denken, hoe we de jongedame als baby zijnde, al zo vaak meesleurden naar feestelijke Sinterklaashappeningen!!!

groetjessss Monique


#2

He monique dat ken ik hoor, sofie is nu ook bijna 6 maanden maar ik moet opa’s en oma’s overtuigen dat het voor haar echt nog niet leuk is om sinterklaas te vieren! Al zouden ze het zoooooo graag  willen