Wat hebben jullie als eerste koekje/vaste hapje aan jullie kleine gegeven?
Heb vanmiddag een koekje (Liga) geprobeerd, maar geen succes.
Waarschijnlijk standaard reactie, maar vraag het toch maar.
Groetjes tamara
Wat hebben jullie als eerste koekje/vaste hapje aan jullie kleine gegeven?
Heb vanmiddag een koekje (Liga) geprobeerd, maar geen succes.
Waarschijnlijk standaard reactie, maar vraag het toch maar.
Groetjes tamara
Ik heb Joey met 4 maanden al een liga eerste stap gegeven, maar dit was ook geen succes. Daarna heb ik een hele tijd gewacht, tot hij liga tweede stap mocht hebben, en ook dit was geen succes…
Toen heb ik hem wel eens een lange vinger gegeven en dat ging er wel in, maar ik vond ze te ongezond met al die suiker er op, en heb toen een tijdje geen koekjes meer gegeven, tot hij 8 maanden was en toen kreeg hij bolletje nijntje koekjes. Dit gaat hartstikke goed, hij eet er nu elke dag een met een beker diksap. Liga’s zijn hier trouwens nog steeds geen succes, hij lust ze gewoon niet…
Hier ook liga rijstwafel vond hij alleen de eerste dag lekker daarna niet meer en soepstengel stopt hij te ver in zijn mond
Liga gaat hier vanaf de eerste dag al goed
Liefs Michelle
Ik heb wel Liga’s (2e stap) en die gaan erin als koek. Ik weet niet welke je hebt, maar volgens mij heb ik ergens gelezen dat stap 2 wat anders smaakt dan stap 1. Dit weet ik trouwens niet zeker. Ik heb ook nooit stap 1 gebruikt. Je hebt ook koekjes van de Bambix. Persoonlijk vind ik die niet zo fijn. Ze zijn harder en Merel wist niet zo goed wat ze er mee moest doen.
Groetjes Natasja
De liga’s eerste stap schijnen lekkerder te zijn als je ze verkruimeld door bv. de fruithap. De eerste stap ging hier ook niet goed, de tweede stap wel. Dat was het eerste koekje dat er hier goed inging.
Misschien vindt Twan de Nijntje-biscuitjes ook lekker? Of een soepstengel?
Groetjes,
M
Alles wat ze voor het eerst krijgen gaat niet direct goed naar binnen.
Gewoon elke dag een beetje aanbieden.
Het is nou eenmaal even wennen aan al die nieuwe dingen.
Hylke kreeg toen hij koekjes mocht ook rijstwafels en liga.
Later hebben we ook de gewone Liga geïntroduceerd.
Tegenwoordig krijgt hij bijna alle soorten koek.
Niet te veel en niet te groot natuurlijk, maar hij lust alles.
Van lange vingers tot stroopwafel.
Oh, laatst wat nieuws ontdekt: Liga Hartig (in het rek bij de gewone Liga,
niet bij de kinder-liga). Dat is ook lekker!
M.

kailani heeft donderdag een halve liga gehad (4maand)
ze heeft zolang gezabbelt dat hij op was hier… dus wel een suces!!!
ik wil het haar niet iederedaggaan geven ma donderdag was een feesje dus vond ik dat zij ook wel iets anders mocht
Toen Tim 7 maanden was hebben we hem voor het eerst liga gegeven. Was hier in het begin ook geen succes. Maar ze hebben vanzelf wel door hoe ze dit moeten eten. Gewoon dus af en toe liga, broodkorst of soepstengel geven. En voor je het weet eten ze het zo op.
Groetjes,
Sandra
Liga is hier ook geen doorslaant succes. Rijstewafels met appelstroop of smeerkaas daar in tegen wel. Je wilt alleen niet weten hoe ze eruit ziet dan
Groetjes,
Michèle

Erik had laatst op de creche ook een rijstewafel met smeerkaas gehad. Nou, het zat tot achter z’n oren! Ik kon hem na thuiskomst direct in bad doen. Maar lekker vond 'ie het wel…
Over eten gesproken: hoe was het gisteravond Michele? Jullie hadden toch je jubileum en Morgan was uit logeren toch?
Groetjes,
M
@Wil: geven in de hand geven en laten aanklooien. Wat ze in hun mond krijgen is binnen no time een prutje, zo snel wordt die Liga zacht. Je geeft ook brood toch en dat gaat goed? Dit is precies hetzelfde, het is alleen hard als het de mond ingaat en snel daarna net zo zacht als brood.
Groetjes,
M
Ze stikken echt niet zomaar ergens in Wil. En net als wat Mriek ook al zegt, liga wordt heel snel zacht. Wij hebben liga nooit zelf gegeven, maar hem altijd aan laten rommelen. In het begin zat Tim helemaal onder, maar dat gaat vanzelf beter. Het is juist goed voor de motoriek om ze het zelf te laten eten. Dus gewoon lekker geven aan Bo en je zal zien dat ze niet zomaar stikken.
Groetjes,
Sandra
Morgan laten we ook zelf aanklooien en tuurlijk gaat het wel eens mis als in de zin van ze zit helemaal onder. Ach de douche en wasmachine zijn geduldig.
Ja klopt Mriek. Wij waren 3 jaar samen. Lekker bij de mexicaan gegeten en Morgan is nu nog bij oma. Die mochten we niet te vroeg halen van der. Dus ik neem zo wel een extra potje mee als we weggaan want dan heeft ze spontaan te veel gekookt Maar was erg gezellig alleen na het eten zaten we mekaar echt aan te kijken en nu?? Echt als je bijna een jaar een kind hebt en je bent een avond vrij weet je spontaan niet meer wat je met je tijd aan moet enne we waren bekaf dus we lagen geloof ik als nog om 23.00 in bed
Om half 7 was ik wakker, omdat ik Morgan NIET hoorde. Echt ik kan daar niet aan wennen. Als ze er is wil ik uitslapen en als ze er niet is kan ik niet uitslapen zeg maar. Ik heb uiteindelijk nog wel tot 9.30 geslapen, maar toch blijft ik haar missen dan. Maar ik heb net wel de hele eerste verdieping gesopt en gedwijlt. Daar kom je als ze thuis is niet zo snel aan toe om alle hoekjes te doen want als ze slaapt doe je niet zuigen en zo. En beneden zetten is ook geen opie want dan wil je toch af en toe even kijken. Maar das gedaan. Zo even oma bellen of ze thuis zijn enne of ik me kind al terug kan krijgen. Maar ze was niet gaan huilen toen ik wegging en ze is ook meteen gaan slapen toe nze even in bed gelegd werd. Maar oma had haar gepaaid met eten en een kadootje
Groetjes,
Michèle

Ik herken het hoor, dat van dat zuigen en dweilen. Dat doe ik ook altijd als we óf samen thuis zijn (papa en ik) óf als Erik elders is en ik thuis. Leuk dat jullie avond leuk was en ook begrijpelijk dat je Morgan miste. Het is toch dubbel hè, ik snap het hoor. Wij hebben net met opa en oma afgesproken dat Erik op 8 augustus voor het eerst een nachtje gaat logeren. Spannend!
Veel plezier met Morgan straks weer!
Groetjes,
M
quote:
Liga is hier ook geen doorslaant succes. Rijstewafels met appelstroop of smeerkaas daar in tegen wel. Je wilt alleen niet weten hoe ze eruit ziet dan![]()
Groetjes,
Michèle
he… .goed idee om dat eens te proberen! Nooit aan gedacht… Jurian kreeg hem kaal en vond het maar vies … en mama vond het stinken!
heb kailani in het wippertje gezet en dan de liga in de hand ben er bij gaan zitten en we hebben er een lekkere knoeiboel van gemaakt