1e keer zwanger

hoi, ik ben nu rond de 6 weken zwanger, en ik ben super gelukkig!
maar toch aan de andere kant ben ik heel bang dat het mis gaat. 17 mei heb ik mn eerste echo en hoop dat alles goed is. ik denk dat ik dan pas wanneer ik het hartje zie kloppen gerust gesteld ben. natuurlijk kan het dan altijd nog mis gaan maar de kans is wel kleiner.
hebben meer vrouwen dit gevoel die onzekerheid en niet voor de volle 100% durven genieten??

groetjes linda

Je hoor heel herkenbaar, ik had het ook in het begin. Het was ook zo onwerkelijk omdat je niks ziet alleen een streepje. Nou was ik wel 24-7 misselijk dus dat herrinerde me er wel aan, maar pas met de echo werd het echt. Maak je alleen niet te druk en geniet er ook lekker van.

Groetjes,

Michèle

oja misselijk dat begon bij mij ook gister, en vandaag ook als ik op sta van de bank dan komt het ineens op. ik probeer de misselikheid maar weg te slikken want heb een gruwelijke heker aan braken. maar ja hoort er allemaal bij he hahahah.

mijn darmen spelen ook behoorlijk op, dit schijnt er ook bij te horen. alleen vagen er nu al heel veel mensen of ik zwanger ben omdat mn buik zo opgezet is. ow en dan moet ik maar nee blijven zeggen t word wel steeds moeilijker om te blijven ontkennen.

Wacht maar in het begin moet je ook veel plassen enne mijn vk zie hoe misselijker hoe zwangerder. Maar gewoon zeggen niet dat ik weet. Mensen snappen heus wel dat je het niet meteen aan de grote klok gehangen hebt, bij mij op mijn werk wisten twee collega’s het heel snel maar ze wisten het niet zeg maar

Groetjes,

Michèle

hoi hoi,

wat leuk, ik ben ook 6 weken ver, en heb ook 17 mei mijn eerste echo! en ja hoor, ik ken dat gevoel, maar ik ben keihard aan’t genieten… je moet daar idd niet te erg bij stilstaan denk ik…
(het is nog lang hè tot 17 mei…?! ik ken het! )

liefs!

Ik heb er bij mn eerste zwangerschap en bij deze nooit 1 moment stil bij gestaan dat het mis zou gaan.
Ik ben nu 11 weken zwanger, en nog niet 1 twijfel of het goed zit of niet. Dat zien we wel bij de echo 4mei.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

hoi allemaal,

wat leuk al deze reacties, ik probeer te genieten van mn zwangerschap. alleen de misselijkheid neemt wel toe bah bah. ik werk in de zorg en al die geurtjes heb ik wel last van hahahaha.

wat leuk jessie dat je net zover bent, kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden? wat toevallig dat je ook 17 mei je eerste echo hebt. ow ik ben zo benieuwd of alles goed is.

het vele plassen valt nog wel mee eigenlijk, maar ja het is natuulijk niet zo dat je alle bekende kwaaltjes krijgt. mn darmen slaan wel een beetje op hol daar heb ik wel vel last van en mn buik staat helemaal bol. zijn er nog tips om deze darmen een beetje rustig te houden???

liefs linda

Gefeliciteerd!

Enne om je buik wat rustig te houden, gezond eten: dus voldoende fruit en groente en vooral genoeg vezels, en daar weer voldoende bij drinken (1,5 liter).
Ook kan helpen om op vaste tijden te eten (3 hoofdmaaltijden) en daarnaast gewoon 3 tussendoortjes te nemen zoals: fruit, liga, ontbijtkoek ed.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

hoi,

nou heb gelijk maar even boodschappen gedaan, en fruit enzo gehaald. hopen dat het nu wat rustiger wordt. maar jeetje al die luchtjes in de supermarkt ik sta er echt versteld van hoe de misselijkheid nu ontstaat ik kan eigenlijk altijd overal tegen maar nu… en mn vriend maar lachen!!

liefs linda

Ik ben nu bijna 19 weken en heb er ook nooit één tel bij stil gestaan dat het foiut zou kunnen gaan. Je moet je daar niet te druk om maken. Meestal gaat het gewoon goed gelukkig! Ik heb zelf nooit kwaaltjes gehad, nu niet en bij de eerste niet en ik begrijp het dan ook niet zo dat ‘men’ beweert dat misselijkheid betekent dat je ‘goed zwanger’ bent. Dat wordt heel vaak gezegd, maar is echt onzin’volgens mij. Ik heb ook een supergezond meisje en ben nooit misselijk geweest. Nu gaat het ook weer perfect allemaal, ik hoop dat dat zo blijft. En genieten van een zwangerschap vind ik ook ziets van: wat bedoelen ze daar dan mee? Moet je de hele dag denken hoe fijn het is om zwanger te zijn? Tja, ik ben misschien erg nuchter, maar ik denk zo helemaal niet. Ik vind grote borsten, misselijkheid, obstipatie, rugpijn, bandenpijn, aambeien, spataderen en wat je allemaal niet kunt hebben eigenlijk niet zo heel romantisch! Ik zie dat genieten meer als je niet te veel zorgen maken en lekker alvast fantaseren over je beebje! Wel vervelend trouwens dat je last krijgt van etensluchtjes. Bleeeh, kan me daar best iets bij voorstellen! Hopelijk wordt het niet te erg meid enne…het is al 1 mei, het is zo de 17e!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Had ik trouwens ook hoor, met die luchtjes!
Vooral pasta’s ed. echt ik ging bijna over mijn nek!!
Gaat gelukkig vanzelf over, en tot die tijd vermeed ik die dingen en at ook echt geen dingen die me niet aanstonden

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Rainbow dan kunnen wij elkaar de hand schudden… Ben net zo nuchter als jou op dit gebied, en we denken het zelfde

hoi!

nou gisteravond hebben we het grote nieuws verteld aan mn schoonouders en die waren helemaal gek!
misschien denken jullie nu oeh das wel vroeg maar dat komt door onze achtergrond.
wij zijn een anderhalf jaar bezig geweest in het ziekenhuis om zwanger te raken en iedereen wist hier ook van. en nu zijn spontaan zwanger en dat is natuurlijk helemaal super en dat mag iedereen weten. en natuurlijk houd je in je achterhoofd dat het mis kan gaan maar dat kan ook na de 3 maanden nog.
vandaag vertellen we het aan mijn ouders hopen dat deze ook zo blij zijn. erg leuk allemaal dat leuke nieuws vertellen.

liefs linda

Je moet voor jezelf weten wanneer je he verteld. Wij hebben het met 8 weken verteld en ik mocht toen ik 12 weken was pas het eerste rompertje kopen van mezelf, noem het bijgeloof maar voor mijn gevoel was het goed zo.

Maar eh ik vond het zwanger zijn ook niet echt leuk hoor, mede ook doordat ik suiker kreeg, maar ik voelde me net een walvis

Groetjes,

Michèle

Linda, dan kan ik me voorstellen dat je het wel van de daken wilt schreeuwen! Wauw. Dat is toch helemaal te gek, dat je nu spontaan zwanger bent! Super! En jullie kindje is mééééér dan welkom hoor ik al, ook bij de familie, dus dat komt helemaal goed!

Leuk hè hoe ze allemaal reageren…:smiley:

Wij hebben het bij de eerste met 6 weken verteld, en met de tweede direct toen ik een test heb gedaan…

nou kwaaltje nr 2 is ook werkelijkheid hihi mn borsten beginnennu niet fijn meer te voelen al ik net even iets harder loop als anders.

vandaag weer helemaal verwend door mn schoonmama met kleertjes en sokjes en voor mezelf een leuke zwangerschaps shirt zooo lief en leuk allemaal.
ook hebben we een dvd gekregen met de ontwikkeling van het kindje, echt super om te zien.

volgens mij begin ik langzaam aan toch aan het idee te wennen dat ik nu echt zwanger ben, nu eenmaal iedereen het weet en ik er lekker over kan praten vind ik het allemaal heerlijk. en ben ik super trots en kan ik niet wachten tot mijn buik echt mega gaat worden ow wat zal ik ermee pronken zeg hhahah.

nou dames ik ga maar eens lekker met de voetjes van me af zitten en bijkomen van de drukke werkdag.

doeg x linda

quote:
Ik ben nu bijna 19 weken en heb er ook nooit één tel bij stil gestaan dat het foiut zou kunnen gaan. Je moet je daar niet te druk om maken. Meestal gaat het gewoon goed gelukkig! Ik heb zelf nooit kwaaltjes gehad, nu niet en bij de eerste niet en ik begrijp het dan ook niet zo dat 'men' beweert dat misselijkheid betekent dat je 'goed zwanger' bent. Dat wordt heel vaak gezegd, maar is echt onzin'volgens mij.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://bd.lilypie.com/aAh0p2.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” /></a>

Dit geldt helaas voor mij wel… Bij de miskraam was ik niet misselijk… tot het met de 8e week mis ging. Maar bij de ‘goede zwangerschappen’ wel misselijk (zoals je weet )… Daarom zeggen ze ook dat het een goed teken is dat ik misselijk ben … maar niet dat het leuk is

ja die misselijkheod is vervelend, bij mij wisselt het heel erg dan heb ik het de hele dag en zo alleen s avonds of in de ochtend. uit het niets begin je te kokhalzen echt zo raar. ik hoef gelukkig nog niet over te geven want ow daar heb ik zon hekel aan!

maar als je gen kwaaltjes hebt wil het niet direct zeggen dat je een miskraam krijgt hoor, er zijn genoeg mensen die een gezond kindje hebben zonder de kwaaltjes gehad te hebben…

Ik kan helaas uit ervaring zeggen dat misselijkheid helemaal niet betekend dat je goed zwanger bent. Niet om je bang te maken hoor, want dat is echt niet de bedoeling. Maar dat mensen hier zeggen dat goed misselijk zijn een goed teken is dat is niet waar. Zeker bij de 3e miskraam was ik dag en nacht misselijk en heb ik toch een miskraam gekregen.

Groetjes,
Sandra