1e keer naar de tandarts

21 april gaat onze meid voor de 1e keer naar de tandarts,
Niet dat die al veel kan doen,maar zo kan ze toch aan het idee wennen,vindt het toch wel belangrijk,
Ben benieuwd hoe ze het zal vinden

Gewijzigd door - damiendesteny op 28 Mar 2010 12:24:38

oehh spannend!
ik ben ook benieuwd hoe het gaat, vooral als het de eerste paar keren zijn,
laat je weten hoe of wat? enne succes!
trouwens
ik herinner me eigen dat rico vanaf zijn 2e jaar ook naar de tandarts moet.
jullie niet standaard dan?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Succes! Hou ons op de hoogte!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hou ons op de hoogte! Ben erg benieuwd hoe zo’n kleine dat zal vinden…
Ik moet zelf in de zomer dus dan neem ik Nick mee voor de show. Ik weet eigenlijk niet of ze vanaf 2 jaar verplicht naar de tandarts moeten. Is dat zo??

Groetjes Bianca

Hier gaan ze al sinds het eerste tandje op de stoel van de tandarts. Hoe vroeger ze eraan wennen, hoe beter.

En die eerste paar keren was het puur voor de show, maar ze weten hier nu niet beter of de tandarts hoort er gewoon bij.

Groetekes, Sje

@Sje: dan kan rico beter met papa mee want ik ben zo bang voor de tandarts dat ik a.s. woensdag naar een angsttandarts ga

trouwens, ja hier meoten kinderen voor het 1ste jaar bij de tandarts gezien worden,
de scholen hier hebben ook een tandarts, die komt 2 x per jaar maar controleerd alleen je kind als hij daarvoor door een gewone tandarts is gezien.

ik vraag me echt af hoe ze zoiets doen bij jonge kinderen.
Ik bedoel Bij rico mag de dokter niet eens in zijn oortjes of mond kijken! laat staan een tandarts die zijn gebit gaat controleren, of erger nog, stel hij heeft een gaatje, hoe doen ze zoiets?
hij wordt al hysterisch bij het tanden poetsen, die gaat dan flink met zijn hoofd liggen schudden, dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
ik vind het raar dat een tandarts een kind zou boren die zo jong is (en in een melktandje) omdat het nogal te verwachten is dat zo’n kind niet weet dat het stil moet liggen.
dat besef hebben ze echt nog niet. Begin er nu toch wel over na te denken ja, hoe dat zou gaan. ik bedoel rico is anderhalf en moet dus binnen een half jaar hoe dan ook op controle.
denk dat wat sje zegt zo verkeerd nog niet is, ik denk dat ik m al wat vaker meeneem, alleen het punt is dat ik zelf zo bang ben.
misschien kan ik dat wel onderdrukken als rico erbij is.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100127/Fpre.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“88” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/pmh5p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 28 Mar 2010 14:52:53

Ja, dan kan Rico inderdaad beter met papa meegaan!

Sterkte woensdag! Ik zit op je schouder die dag hoor om je te steunen!

Groetekes, Sje

dankje sje… ik ben echt bang ben er nu al misselijk van.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Dank jullie wel…Ik zal jullie zeker op de hoogte houden hoe het gegaan is…
Of het verplicht is weet ik eigelijk niet,is mij niks over verteld.
Groetjes Priscilla