19 wk vandaag

pfff wat gaat de tijd hard, al bijna op de helft ongelovelijk heb er nog steeds moeite mee te bedenken dat we staks weer een wondertje in onze armen hebben… alles gaat goed het is al een kleine drukte maker 7 mei hebben we de pretecho heerlijk kijk er nu al naar uit beetje raar peet gaat niet mee dit keer een vriendin gaat mee peet wil het graag op video zien hij wil persee dat ik met die vriendin ga maar wil dar zelf niet bij zijn omdat ie het te persoonlijk vind had al gezegt nou dan gan we samen maar nee dat wil ie niet hij wil dat ik met haar ga en dat we het samen later op video nog een keer gaan kijken tja wat doe je er aan? als ie niet wil nou ja dacht dat vrouwen raar in elkaar zaten hahahah…

Liefs Tries mama van Jordy en Ukkie (19wk)

mannen komen van mars en vrouwen van venus was de uitspraak toch?

Kussies

ja precies en het is gewoon waar!!!

Tries

Jeeeeeeeeeeeee Tries, wat gaat de tijd snel zeg! Alweer 19 weken!

Geniet van je echo, laat je ff weten of we een meisje of jongen kunnen verwachten ivm slingers en ballonnen

sorry elsje het blijft echt geheim tot het momend het er is!! voor jullie dan hihi

zal proberen tegen die tijd zo snel mogelijk weer iets te laten horen… en anders is er vast wel iemand die het gelijk hoort kan de schoonouders van jordy niet te lang in spanning laten zitten natuurlijk hahaahaaha

maar goed das nog 21 wk ver weg nou ja ver?

Tries

Staan jullie er wel es bij stil dat er op een pretecho ook weleens dingen naar voren komen die je eigenlijk liever niet had geweten? Ik bedoel het is weliswaar een genot om je kindje te zien spartelen, maar een echo vind ik toch min of meer iets medisch, er is nooit bewezen dat het geen kwaad kan, ook niet dat het wel kwaad kan, maar toch…En bovendien stel dat je kindje een afwijking heeft? Dan zit je de rest van je zwangerschap uit te zitten zeg maar, mat een rotgevoel! Van: als ik niet die echo had gedaan, was ik nu nog een gelukkige, nietvermoedende zwangere geweest! Ik weet het; ik ben nogal negatief nu; de meeste zwangerschappen gaan goed, maar ik vind het toch ook eens goed om bij ‘de andere kant’ stil te staan van de ‘roze wolk’…

Suus (Faye/19-08-1976)
mammie van Milan Thiamo (20/11/99)& Andora Faith (07/09/01).
http://communities.msn.nl/mamshoekje

Nou ik heb het gevraagt aan de gyn maar die zegt dat het geen kwaad kan ik krijg zo ie zo veel echo’s juist om te kijken of er wat mis is als dat zo zou zijn zouden ze dat nooit doen… verder ik laat geen vlokketest doen juist om dat ik het niet wil weten of er echt iets mis is verder kunnen ze alleen de groei in de gaten houden en dat soort dingen mocht daar iets mee mis zijn kunnen ze nog inspringen das juist de bedoeling toch? maar goed ieder zijn mening ik doe het wel juist omdat ik het leuk vind (de Pretecho) en het geen kwaad kan wat de gyn mij verzekerd heeft er heeft pas nog een heel stuk over in groter groeien over gestaan…

Tries

Ik wist inderdaad niet dat je al veel echo’s kreeg! Ik dacht dat je gewoon een pretecho kreeg bij “babyview” ofzo, maar je krijgt hem bij de gyn?
Wat stond er dan in de Groter Groeien? Ben ik wel benieuwd naar, loop ik achter dan ? hihi. Verder ben ik het met je eens wat betreft de volkkentest, alsof een kindje met bijv een downsyndroom niet welkom zou zijn! Ik begrijp dan ook niet dat ouders waarbij dit in dit stadium ontdekt wordt het kindje wegdoen (tja, klinkt hard, maar zo is het wel!), maargoed das weer een heel andere discussie he. De reden waarom ik dit bericht had gepost is omdat het lijkt dat de ‘andere kant’ niet word bekeken, er komen altijd alleen maar ‘blije’ reakties, vandaar.

veel plezier dan !

Suus (Faye/19-08-1976)

Gewijzigd door - faye op 27 Apr 2002 10:13:17

nee 7 mei is exstra dan heb ik een pretecho, in groter groeien stond dat een echo geen kwaad kan maar dat artsen het niet gewoon zo maar doen… ik moet het even opzoeken wat er verder over in stond dit kan ik me er van herinderen ik kom er nog op terug.
verder tja wat een ander doet moeten zei weten maar wij kiezen er voor om geen testen te doen vante voren om dat wij het niet kunnen… maar kan me er wat bij voor stellen dat als een kindje geen levends kansen heeft dat iemand er dan wel voor kiest ieder zijn keus…

Tries

een pretecho is een pretecho, tuurlijk als er wat mis is met het kindje dan zullen ze dat melden, maar als er in dat stadium wat mis is, zou ik het persoonlijk liever dan weten als lekker onbewust gelukkig zwanger zijn. triesje ga jij nou maar lekker genieten van je pretecho en mocht je kindje net zoals mark zijn zal je er niet minder van houden,dat weet ik zeker!! ga jij maar lekker genieten van je pretecho en van dat kleine wonder in je buik , wel informeren natuurlijk of het een meisje is want tja KIM is natuurlijk wel de naam die het dan gaat krijgen!!!

Kussies

ik herinner Tries er nog ff aan hoor

Kim=Bosweide van Cyneburg

Ik zou mijn kind geen bosweide noemen, maar da’s persoonlijk natuurlijk

Tuurlijk moet iedereen zelf weten wat ie doet! Die mening deel ik ook, ook deel ik jouw mening als je zegt dat als een kind een afwijking heeft waarmee niet te leven valt dat dan de zwangerschap evt afgebroken zou worden. Maar je hoort ook dat mensen zwanger zijn van een kind met bijv down syndroom, waar in veel gevallen wel mee te leven valt, de zwangerschap afbreken, dat keur ik nl niet goed. Elk leven is er een, zo denk ik dan. Maar nee, ik zou het niet in dat stadium evt willen weten, dan zou je toch ‘anders’ zwanger zijn, vanaf dan, heb ik het idee En natuurlijk moet je gewoon gaan genieten van de echo, zo zegt Kim het net alsof ik vind dat dat niet zo zou moeten en dat is niet de bedoeling…
Misschien heb ik het verkeerd geformuleerd, maar ik wilde gewoon dat het gewoon es vanuit een ander oogpunt bekeken werd.
enne tries…Kim is mooie naam hoor!

Suus (Faye/19-08-1976)

Gewijzigd door - faye op 27 Apr 2002 19:47:14

Sorry suus had er ff een aparte diccussie van gemaakt of zo… want ik voelde me persoonlijk aan gevallen… als er namelijk een over dat soord dingen na denkt ben ik het wel

1 omdat ik zelf een geestelijk gehandicapt broertje heb wat is overleden maar als mijn eigen kind was (heb hem groote deels opgevoed en verzorgt…

en 2 omdat ik 4 miskramen heb gehad en een stofwisslingsziekte waardoor ik dus onder strenge controle sta bij de gyn en vandaar ik dus ook heb gevraagt of een echo kwaad kan en het antwoord was een hele duidelijke NEE…
vandaar ik dus ook heb na gedacht of wij verdere onderzoeken zouden willen en wij hebbn allebij besloten dit niet te doen.
waarom niet 1 omdat ik het dus nooit over mijn hart zou verkrijgen een kindje weg te laten halen en twee we zouden er net zo veel van houden…

Tries

Kim is een hele leuke naam kimberly helemaal hahahahah maar peet vind het niet mooi pffffff mannen hihi

elsjefiederelsje!! kim is ook horizon! en zon van goud dussse kan best

en suuus, ik val je niet aan hoor, wil alleen dat Tries geniet van de pretechoooooooooooooo

en dat ze dan zeker weet dat het een meisje is want dan…(trouwens het is ook een jongens naam dus misschien chanteer ik triesje wel)

Kussies

hahahaha kim een jongens naam nou sorry maar dan wordt het vast een … hahahah

Moet jij mij ff een regel aanwijzen warin ik jou persoonlijk aanval ! Mensen trekken alles zowieso zo snel naar zichzelf toe vind ik, das jammer, want een forum is er toch om je mening te uiten? Maargoed, dat het voor jou gevoelig ligt is begrijpelijk, als je een broertje hebt wat iets heeft, maar dat betekend toch niet dat ik het onderwerp uit moet sluiten? Wel ben ik natuurlijk voorzichtiger met mn woordkeus. Maar nogmaals, was het absoluut niet de bedoeling om je persoonlijk aan te vallen, maar om de andere kant eens te bekijken van de pretecho, maar zoals je uitgelegd hebt, zie jij die ook en dan heb ik mijn antwoord, toch?
Trouwens, weet je al dat het een meisje is? Leuk! Na een gezonde jongen, misschien een gezonde meid! (Dat ‘voordeel’ geniet ik ook)

Suus (Faye/19-08-1976)

Gewijzigd door - faye op 27 Apr 2002 20:22:45

suus ik zeg toch ik VOELDE me aangevallen…
ik zeg niet dat je dat heb gezegt… maar voel dat zo… maar goed het antwoord heb je JA ik sta daar bij stil soms helaas wat te veel…

nee ik weet nog niet wat het gaat worden vandaar de echo we willen het graag weer weten zonder andere toestanden… wat het gaat worden maakt niks uit een meisje zou leuk zijn en jongen weer ook leuk voor jordy om later mee op te trekken wat je zo ie zo maar moet afwachten dat ze niet te veeel verschillen of juist te veel op elkaar lijken maar dat hebben we al afgesproken HET mag dit keer niet op Jordy lijken want Jordy heeft wat te veel van zijn vader weg hahahaah beetje te veel hij lijkt verschikkelijk op hem uitelijk maar ook de rest voor wat we daar nu wat van kunnen zeggen natuurlijk hahahahaha

allemaal gein natuurlijk want heb er heel trots op ben niet voor niks met zijn vader getrouwd…

Oh Els die zei het alsof je het al wist! Zo van; je moet zeker weten dat het een meisje wordt…" cvandaar dat ik het dacht! Nou alles is inderdaad meegenomen, zo dacht ik ook toen ik zwanger was van de 2e, iedereen benaderden me echt zo van: “Nu zou je zeker wel graag een meisje willen he, na een zoon!” Waarop ik steevast antwoordde:“neehoor, als t maar gezond is!” En nu vooral, nu het inderdaad een meisje blijkt te zijn, zegggen ze “Zo nu heb je van allebei de soorten een, nu ben je klaar, want meer soorten zijn er niet he” “Nee, meer soorten zijn er niet nee, maar klaar?Klaar! Klaar ben ik nog niet hoor” Dan moet je zien kijken van"aaaah suus komop, 2 is toch wel genoeg" Nou dat maak ik altijd nog wel zelluf uit} toevalig!
Nee je moet er ook weer niet teveel bij stilstaan Tries, dan kun je ook weer niet van je zwangerschap genieten en daar krijg je straks spijt van hoor. Wat dat betreft had ik beter niks kunnen zeggen…

Suus (Faye/19-08-1976)

daar hoef jij je niet rot om te voelen… het voelde alleen ff niet zo leuk… een hele onbezorgde zwangerschap zal ik niet hebben maar zo ie zo is het nu heel anders omdat jordy nog zo klein is en het dus best druk heb en deze zwangerschap niet helemaal de bedoeling al was hihi zo zie je maar met jordy heeft het 6 jaar geduurt met 4 vlindertjes dan (miskramen) en nu maar 6 maanden maar ja het zo zo moeten zijn en we zijn er heel gelukkig mee en inderdaad als het maar gezond is dat is het belangrijkste maar is dat het niet is het net zo welkom… ik zie het als hele bijzondere kindjes dat was mijn broer ook een heel bijzonder mannetje die heeeel veel liefde kon geven humor had heel veel zelfs… en waar ik ontzetend veel van heb geleerd namelijk wie het kleine niet eert die het groote niet weerd zo was het toch? met de kleine dingen in het leven gelukkig zijn want die zeggen vaak het meest…

nee ben heel blij hem gekend te hebben en nog want ook al is hij niet meer zichtbaar bij ons hij zal er ALTIJD zijn…

(sorry moet het ff zeggen) MARK IK HOU VAN JE!!! IZA

Tries

en kippevel

Kussies