19:30 laatste fles te laat?

Mijn dochter van 7 maanden krijgt om 19.30 uur haar laatste fles en gaat dan naar bed. Nu zie ik in veel schema’s dat kindjes om 18.30 of om 19.00 uur al naar bed gaan en ook in mijn omgeving reageren mensen vaak enigszins verbaasd als ik vertel dat ze om 19.30 haar laatste fles krijgt. Ze heeft meestal ook nog wel even een half uurtje nodig om in slaap te komen, met dit weer zelfs wel wat langer, maar dat is normaal. Echt slapen doet ze dan ook meestal pas rond 20.30 uur. Slaapt dan wel door tot 7.30 de volgende morgen. Is de fles om 19.30 en haar slaaptijd te laat?

mama1980

Hoezo? Ik snap dat nooit zo goed met flesbabies dat het allemaal heel strak volgens een ritme moet en precies zo laat de fles etc. ( ik bedoel het niet naar maar ik snap het echt niet) Hier gaat mijn dochter soms om 19:00 uur naar bed maar ook wel eens om 20:00 uur of 20:30 uur. Dat heeft te maken met haar slaapjes overdag en hoe moe ze is. Ze krijgt altijd nog een slokje voor het slapen en hier maak ik haar om 22:00/22:30 uur nog een keertje wakker voor een slokje. Dat blijf ik zeker doen tot 9 maanden. (heeft met de bvproductie te maken) En jouw dochter slaapt dus tot 07:30 uur?? wauw! Lekker houden zo zou ik zeggen! Als jij je er goed bij voelt en je dochter doet het goed, waarom dan veranderen?
groetjes,
Wendy

hallo,
mijn zoontje van 6 maanden krijgt zijn laatste fles om 20u, eerder wil hij ze echt niet, hij gaat dan wel meteen slapen. Hij is dan om 6.30u wakker.
Ik zou zeggen: Als je kleintje het er goed op doet, tevreden is, goed slaapt en verder goed eet, is er niks mis mee. Elk kindje is anders, lekker zo laten.
Groetjes
Ineke

Noa krijgt haar laatste fles om 19u45 en gaat dan slepen. Ze slaapt wel meestal binnen de vijf minuten. Ze slaapt dan tot 8u. Ze hoeft ook niet vroeger op te staan, dus ze slaapt 12u, wat heel goed is.
Jouw dochter slaapt ook bijna 12u, dus ik zie niks mis met haar laatste fles - en slaaptijd. Ik denk dat de meeste mensen hun kindjes vroeger in bed leggen omdat ze vroeger moeten opstaan en de kindjes anders geen twaalf uur slaap hebben.
Ik ken mensen die hun kinderen tot 22u laten opblijven en tot 10u slapen. En tegen dat ze naar school moeten, wordt het schema langzaam vervroegd.
Ook zijn er kindjes die nooit 12u slapen en die dus later op bed gelegd worden, zodat ze niet té vroeg wakker zijn. Omgekeerd kan ook. Dat je kindje 13u slaap nodig heeft en je moet om 7u 30 opstaan, dan kan je al niet anders dan je kindje om 18u 30 in bed leggen.
IK denk dus dat veel afhangt van hoeveel slaap je kindje nodig heeft. Als jouw kindje niet vroeger moe is en altijd uitgeslapen is, zie ik ook geen probleem.

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker

Gelukkig, Ze doet het idd gewoon erg goed zo en heb niet de indruk dat ze meer slaap nodig heeft dan ze krijgt. Ga het dus idd lekker zo houden. Bedankt!

mama1980

de mijne krijgt het om 18.30 maar dat is vanaf begin zo hij wil het never nooit later. dus het ligt echt aan je kindje niets aantrekken van anderen…wou dat de mijne wel eens wat later dronk soms is het zo een kort dag voor mij en alles achter elkaar…dus wees blij hoor! ik vind het al knap als kindjes pas om 20.00 uur een fles krijgen laat staan 19.00 uur! heb het echt wel eens geprobeerd maar dat is gewoon zijn ritme daar verander je niks aan. en waarom zou je het anders willen dan? je kindje doet het toch goed zo? straks is de fles eraf en kun je je kind om die tijdstip op bed leggen…vind het niet zo een rare tijdstip mits je hem pas om 22.00 uur op bed legt want dat noem ik pas laat! niet twijfelen hoor je doet het goed! je doet gewoon waar je kind tevreden mee is punt uit. laat de rest maar kletsen.

Lilypie First Birthday tickers

Inderdaad ik wilde ook wel dat Muriel de fles wat later kreeg. Maar dat trekt ze dus echt niet. 7 uur wil ze hem echt hebben en soms krijgt ze hem ook wel eens eerder. Hangt er inderdaad vanaf hoe haar slaapjes overdag zijn. Ik vind dit eigenlijk geen verschil met flesvoeding of borstvoeding. In ieder geval bij ons niet. Wij hebben wel een schema omdat dat handig is maar verder krijgt ze gewoon als ze trek heeft of wakker is. Meestal krijgt ze wel op de tijden die we hebben maar dat komt ook omdat at haar eigen schema is. Dus wij houden ons er niet heel strak aan. Maar je hebt een soort richtlijn.

Hier ook geen vast schema, wel een richtlijn. Reza krijgt haar laatste fles als ze moe is. De ene keer is dit om 19.00u. de andere pas tegen 20.00u. Ligt ook aan haar ritme van de dag.

Tim kreeg op die leeftijd ook altijd om half 8 zijn laatste fles en ging toen naar bed. Met 9 maanden hebben we die fles laten vallen en vervangen voor een toetje.

Groetjes,
Sandra

Als het voor jullie werkt, lekker zo laten! Iedereen heeft zijn eigen manier en dit is die van jullie. Ook je dochtertje geeft wel aan of zij het te laat ( of te vroeg ) vind…

Luka wilde de eerste 2 maanden pas in zijn bedje gaan slapen nadat hij om 22.30 uur de laatste keer gedronken had! Eerder was het brullen geblazen. Langzaam aan werd het vroeger, uiteindelijk vanaf 4 maanden ging hij om half 7 naar bed.
Nu is het sinds 2 weken weer wat later, half 8. Vind ik prima, hij stelt zijn eigen schema samen!

Niet te veel naar andere luisteren, volg je eigen gevoel!

wij hebben pas sinds 3 dagen de laatste fles om 20.00 en dan naar bed. Eerder dan redt hij de nacht niet. Vorige week was het nog 21.30.

22-12-2009 colin geboren

Idd doen wat goed voelt en laat iedereen om je heen maar kletsen. Jij weet zelf het beste wat goed voor de kleine is en ze slaapt genoeg uren dus ik zou het niet veranderen.

Bij ons gaat de kleine altijd rond 19uur naar bed, krijgt de fles op z’n kamer en daarna naar bed en slaapt dan meestal na wat gezang, geklets etc. binnen 10min. Tegenwoordig op z’n buik. Daar moest die in het begin wel ontzettend aan wennen.

quote:
Mijn dochter van 7 maanden krijgt om 19.30 uur haar laatste fles en gaat dan naar bed. Nu zie ik in veel schema's dat kindjes om 18.30 of om 19.00 uur al naar bed gaan en ook in mijn omgeving reageren mensen vaak enigszins verbaasd als ik vertel dat ze om 19.30 haar laatste fles krijgt. Ze heeft meestal ook nog wel even een half uurtje nodig om in slaap te komen, met dit weer zelfs wel wat langer, maar dat is normaal. Echt slapen doet ze dan ook meestal pas rond 20.30 uur. Slaapt dan wel door tot 7.30 de volgende morgen. Is de fles om 19.30 en haar slaaptijd te laat?

mama1980

sorry voor mijn vorige reactie ik ben net nieuw op de site dus moet ff kijken hoe ik op iemands verhaal kan reageren.

maaak je maar geen zorgen hoor,mijn dochter krijggt ook op verschillende tijden haar laatste fles.het ligt er idd aan hoe ze slaapt overdag.
lizzy krijgt soms al om 18.30 of pas om 20 uur de fles.
het ligt er ook aan hoelaat ze haar groente heeft gekregen.
als jij je hier prettig bij voelt moet je het gewoon zo laten.

groetjes liek

gisteren was Colin zo moe dat ik de laatste fles omn 19.30 heb gegeven en hij was om 04.00 wakker met honger. Hier gaat het dus echt niet eerder…

22-12-2009 colin geboren