19/19.30 de laatste fles, maar om 18 uur al moe

Hoi,
Mijn dochter (5,5 maand) krijgt sinds kort de laatste voeding rond 19/19.30. maar nu is het zo dat ze om 17.30/18 uur al moe is.
Om haar dan al op bed te leggen, dat vind ik eigenlijk te vroeg, want dan zou ze dus vanaf 17.30/ 18 uur tot de volgende ochtend (met onderbreking van de laatste fles) op bed liggen, met het risico dat ze midden in de nacht klaar wakker zou zijn.

Hoe ziet jullie ritme er in de avond uit? En hebben jullie een advies hoe ik dit probleem op moet lossen? Het meest logische zuist zijn dat ze wakker is van 17/17.30 tot de laatste voeding en dan lekker naar bed. Maar nu slaapt ze vaak tot 15.30

bedankt alvast.

Gewijzigd door - jolan25 op 01 Dec 2009 15:44:26

Zou je je titel in het topic kunnen wijzigen?

Het is de bedoeling dat je het onderwerp waar je vraag over gaat duidelijk als titel naar voren komt. En dat is nu bij jouw topic niet het geval.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

oh wat raar… had toch echt een andere titel ingevuld. Nou ja ach, er zal wel iets fout gegaan zijn.

hoi jolan,

ik heb hetzelfde probleem met roan ook 5,5 mnd oud en om 18.00uur al moe daarom geef ik het groente hapje om 5uur en dan bv en om 6uur is ie moe en begint ie met zn nacht, hij krijgt om 23.00uur zn laatste voeding nog en deze ben ik nu terug aan het zetten naar 22.00uur tot hij iets ouder is en wat langer kan opblijven. Ik denk dat onze kleintjes gewoon hun slaap te hard nodig hebben. en indd snacht is ie ook wel eens klaarwakker. Is het geen tip om hem dan gewoon lekker in zn bedje te laten brabbelen en als je hoort dat hij moe is van het brabbelen hem de tut te geven en dat ie dan verder slaapt?
En hier gaat hij ook vaker om 16.00uur naar bedje en dan slaapt ie een uurtje en dan heb ik de kans dat ik het hem wel iets langer kan ophouden.
Ik ben wel iedere ochten om 6uur aan het voeden maar ja dan heeft hij ook geslapen van 6 tot 6 (met onderbreking).

gr mama van Kevin(6j) en Roan(5,5mnd)

Gewijzigd door - georgina op 02 Dec 2009 08:54:32

bedankt voor je reactie!

Mijn dochter krijgt nog maar 4 flessen, dus heeft dan vaak rond 15.30/16.00 nog een fles gehad. Als ik dan om 18 uur weer geef, is dat te snel achter elkaar.

Normaal was dit haar ritme:
8.30 1e fles
10.30-12.30 slapen
12.30 2e fles
15.00 -16.30 slapen
16.30 3e fles
19.00 slapen
21.00 wakker maken voor 4e fles

Maar ze wordt nu vroeger wakker en haar slaapjes overdag veranderen ook.

Ze slaapt nu vaak van 9.30 tot 11.30 en van 14.00 tot 15.30

Ik vind het veel logischer als ze lekker wakker is tussen 17 en 19 en dan daarna met de laatste fles naar bed gaat…

sorry, ik kijk nu net pas.
maar in je schema staat nog geen fruithapje of groentehapje miss is ie daar nu wel aan toe, en als ik heel eerlijk ben vind ik de eerste fles van half 9 wel laat, als je die een uurtje eerder doet en dan rond 10uur een fruithapje probeert?

gr mama van kevin en roan

Hoi georgina,
die 1e fles is zo laat omdat ze niet eerder wakker werd. De afgelopen dagen is dit dus wel het geval en daardoor verschuiven ook de tijden van de slaapjes overdag.

ik gaf altijd wat groente/ fruit rond 18 uur, dan ging ze om 19 uur naar bed en om 20.30/21 uur kreeg ze de laatste fles.

Nu zou ze echter al rond 17.30 op bed liggen en dat vind ik een rare tijd.

Je schrijft misschien een fruithapje om 10 uur, maar dan slaapt ze. Ze slaapt de laatste dagen van 9.30 tot 11.30 en van 14.00 tot 15.30 Van 15.30 tot 19.00 kan ze nog niet volhouden.
Ik vind dit lastig. om 17.30 naar bed vind ik niet fijn, dat is juist de tijd dat we gaan eten en ze haar groente krijgt.

dit is mijn schema miss. heb je er iets aan, het is echt niet iedere dag stipt hetzelfde op een baby zit geen tijdklok, al was dat af en toe wel handig geweest.

6.30uur bv
8.00uurslapen
9.30/10.00uur fruit
tussendoor klein dutje
12.00 bv
13.30uur slapen
15.00uur bv
16.00slapen
17.30uur groentje en bv
en dan gaat ie rond 18.00uur in bad en naar bedje

gr mama van kevin en roan

het is mijn probleem dus ook dat ie heel vroeg naar bedje gaat maar ik kan het onmogelijk rekken hij is dan doodmoe.

en dat terwijl jouw kindje om 16 uur nog een slaapje doet.

ja dat klopt, hij is zelden langer wakker dan 1,5uur dan is ie echt moe. nu is ie verkouden en ligt net te slapen heeft dus geen fruithapje gehad maar dat krijgt hij dan als ie ddl wakker word. Af en toe zit er helemaal geen schema in. en met mijn werk aan huis kan dat best vervelend zijn met klanten plannen en afspraken maken (kapster).

ja dat lijkt mij dan idd lastig.
Maar idd, hier is het schema soms ook helemaal anders. Ach eigenlijk moeten we ons daar ook gewoon maar bij neerleggen…

Maar weet graag dingen van te voren

je hebt helemaal gelijk, vaak maken we ons te druk, tewijl het kindje toch zn eigen ritme heeft wat wij vaak niet zien. heel veel succes ermee