19.00 naar bed of later?

Hai,

Nog een andere vraag.
Yara gaat nu standaard om 18.45/ 19.00 naar bed, maar komt nu ook om 6.00
Ik breng haar wel naar bed (want ze slaapt na 17.00 niet meer) maar ze vertoont dan nog niet echt slaapsignalen. Ze sputtert dan wel even tegen maar is na een 10-15 min toch dan wel in slaapgevallen.
Hoe dan jullie dat?
laten jullie de kleine wakker tot ze zelf aangeeft dat ze moe wordt? of brengen jullie de kleine ook gewoon naar bed ongeacht wel of geen slaapsignalen.
Ik wil Yara wel langer wakker houden maar ben dan bang dat ze het dan misschien ook volhoudt tot 19.30-20.00 (is dit een probleem?)
Hopelijk hebben jullie tips.

Groetjes,

Mappa en Yara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik vind regelmaat erg belangrijk ze gingen gaan hier om 7 uur dan ook echt naar bed en zijn rond 7 uur weer wakker. klokje rond dus.

Met 20 weken is ze toch? is juist die regelmaat erg belangrijk want die moeten ze echt nog een beetje krijgen, ik weet niet hoe lang en waneer je overdag slaapt
maar 7 uur vind ik persoonlijk een mooie tijd.

Maar ieder kind is anders maar als je toch na zo’n 10 min in slaapt valt lijkt me dat een goede tijd

Gr Tries

dank je wel Tries.
Ik vraag het omdat ik begreep dat baby’s s avonds en s’ nachts 11 uur achter elkaar kunnen slapen maar van 19.00 tot 7.00 is 12 uur
En Yara komt nu steeds om 6.00?
Voorheen ging van 19.00 tot 7.00 prima maar nu ineens niet meer (sinds 2 weken)
Yara slaapt overdag op vaste tijden in totaal +/- 3uur
8.45-9.30
11.30-13.30
Als laatste een hazeslaapje tussen 16.00-17.00 (+/- 20 min.)
Maar na 17.00 slaapt Yara niet meer tot ik haar naar bed breng 19.00…
Ik denk dan moet ik 19.00 verschuiven zodat ze 's ochtends ook weer later komt?

Mappa en Yara

Hoi Mappa,

hier zijn de kids nu 23 weken…
Zij slapen hier van 8:15 tot 9:45
van 12:00 tot 13:00
van 15:00 tot 16:00
en van 18:00 tot 18:30…

ze gaan bij mij dan pas om 21:15 slapen…

's morgens om 5:00 is Joël er weer. Hij doet meestal nog een hazeslaapje van 5:30 tot 6:00. Elsa slaapt meestal tot 6:30…

Als ze nog niet moe is zou ik haar iets langer ophouden, maar of ze dan 's morgens langer blijft slapen?? Als je maar een ritme houd.

groetjes Mirjam

Hier sliepen ze niks langer en nog steeds niet
heb het best een een week geprobeerd maar dan merkte ik dat ze gewoon op waren

je kan het altijd proberen maar of het lukt…

Tries

Hoi
Regelmaat is belangrijk, maar als je zorgt dat bijv 20:00 standaard wordt (als ze dat vol houdt) is dat ook regelmaat. Cas gaat a; vanaf het begin om 20:00 naar bed en is tussen 7:00 en 8:00 wakker.
Groetjes
Ellen

Hoi,

Yara haar dag begint ook om 7.00 dus vandaar dat ik deze dan ook laat stoppen om 19.00 (althans dat wil ik graag, maar nu komt ze ineens om 6.00)
Ik heb de papfles maar weer naar 22.30 gezet en prompt ging het slapen vannacht beter. Misschien dan toch honger?
Ik ga vandaag maar proberen te starten met pap. (dus niet in de fles maar gewoon geven)
Kijken hoe ze daarop reageert.
Maar ik begrijp eigenlijk van iedereen toch gewoon rond 19.00 naar bed. En als de dag om 8 uur begint dan tegen 20.00 naar bed. Dank jullie wel
Yara slaapt overdag 3 uur niet meer. Dus daar kan het niet aan liggen dat ze overdag te veel slaapt. Ik hoop dat ze gauw weer doorslaapt tot 7.00
groetjes,

Mappa en Yara

Probeer anders pap in haar laatste flesje te doen
Dan heeft ze een vol buikje voor de nacht
Misschien komt ze dan ook niet
succes

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Ik zou het dan proberen te rekken tot 19.30/20.00 uur. Dat is toch ook een mooie tijd, en wie weet rek je het dan weer tot 07.00. Anouk gaat altijd pas om 20.30 uur naar bed omdat ze nog even slaapt van 18.00 tot 19.00 uur. Ik ga ervan uit dat dit vanzelf weer vroeger wordt als ze straks aan het eind van de middag geen slaapje meer doen. Als je maar elke dag een zelfde soort ritme hebt dan maakt het tijdstip volgens mij niet uit. Of je zou haar om 19.00 uur in bad moeten doen, dan rek je nog even en is ze gelijk lekker slaperiger?

Veel succes ermee.

Grt, Sabine

Jurian eet nu een heel potje groente (6+ maanden) en daarna gaat zijn mondje nog steeds open… waar komt die honger opeens vandaan!? Ik heb hem verder geen toetje oid gegeven… wil eerst dat hij dit goed blijft eten anders kan ik straks weer opnieuw beginnen! Maar wat geven jullie je kindjes van 7 maanden? en krijgen ze ook nog de fles erna (hier om 18.00 uur eten/om19.30 fles). Alleen moet ik wel veel moeite doen voor die fles… want hij heeft er eigenlijk gelijk al zin in maar ik ben bang dat als hij eerder naar bed gaat, hij smorgens ook eerder komt?

Dus kort:
*Wat geven jullie je kindjes savonds bij de warme maaltijd/en nog fles na?
*Hoelaat liggen jullie kindjes op bed savonds?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Tim krijgt ook om 18.00 uur zijn groente en dan nog geen toetje. Zijn mond gaat na de groente hap ook nog open, maar dan krijgt hij niks meer. En dan is het ook goed en gaat hij weer lekker spelen. Om half 8 krijgt hij zijn fles en daarna gaat hij naar bed. De ene keer is hij moeier dan de andere keer. Maar we leggen hem wel op bed en dan horen we hem niet meer. Als hij echt moe is dan krijgt hij zijn fles wel wat eerder dan half 8 zodat hij lekker zijn bedje in kan.

Groetjes,
Sandra

oh wat leuk … precies zelfde als hier! Maar vandaag was Jurian wel om 6.15 al wakker… hij is in bed gebleven tot 8.00 uur want mama kwam uit het nachtleven en moet dan altijd even bijtanken

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090127/Hnj4.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/AbaBp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - mini-boy op 17 Feb 2009 09:58:32

Bijtanken tot 20.00 uur? Dan heb je een behoorlijke nacht gehad

gna gna… je kan wel zien dat ik een behoorlijke nacht heb gehad… maarre hoezo tot 20.00 uur?

[img]http://lilypie.com/pic/090127/Hnj4.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/AbaBp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

haha dat is toch gek, dacht dat er echt 20.00 stond

Maar hebben jullie op maandag een beetje een nachtleven…? Ohh het is zeker carnaval op dit moment…ja daar doen wij in het westen erg weinig aan.

Carnaval in het verzorgingshuis ja … het is voor mijn werk nachtdiensten draaien! Werk alle diensten dus dag/avond/nacht… en had het wknd nacht moet dan weer ff bijtanken. Ga woensdag weer de nacht in… dus blijf omschakelen …

Geen carnaval hoor… die stomme onzin (sorry als ik iemand kwets). Volgens mij is dat volgende week ofzo?! Merk er hier niet veel van …

[img]http://lilypie.com/pic/090127/Hnj4.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/AbaBp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Oh haha ik dacht gelijk aan een wilde uitgaans nacht.
Nee carnaval is ook niet aan mij besteed.

Lijkt me best zwaar die wisselende diensten, zeker omdat het ritme van Jurian zich daar natuurlijk niet op aanpast. Wel weer makkelijker met opvang etc.

Precies… hij hoeft niet naar de oppas… mama slaapt dan gewoon als hij ook slaapt. Dan is het alleen wel een nadeel dat hij niet meer zo heel veel slaapt

Weekend zat ik in het nachtleven, kwam dus zaterdag thuis en moest papa weg. Dus tja dan kan ik bed niet in want Jurian was wakker… ik maar gelijk aan de gang gegaan … badkamer soppen / huis soppen. En toen was Jurian am 10 uur naar bed … mama ook. Om 11 uur hoorde ik hem weer… dus hup er weer uit… toen van 13.00 - 15 00 uur weer samen slapen en … daarna pas de volgende dag weer… is ff pittig maar ze houden je op het werk wel wakker

Hoi Mappa,

Mijn zoontje is 14 maanden en gaat altijd rond 20 uur naar bed. Deze tijd is in de loop van de tijd vroeger geworden. eerst ging hij later, maar dan sliep hij aan het eind vd middag nog.
Mijn ervaring is dat het niet perse zo is dat ze later wakker worden als ze later naar bed gaan hoor. Volgens mij hebben ze gewoon een min of meer vaste wakker-wordt-tijd.

Ik heb me laten vertellen dat kids tussen de 10 en 12 uur slapen in de nacht. Hier is het meestal 11 uur, soms iets meer ( al weer even geleden ) soms iets minder ( zoals nu)

En ik weet niet hoe oud je kindje precies is, maar mijn zoontje zit nu in een sprong en dan is ie ook ineens een uur eerder wakker in de ochtend. Ik herken het nu van vorige sprongen dus hoop ik dat het een fase is.
Misschien zit jouw kindje ook in een sprong vanwege het eerder wakker worden dan voorheen?

Groetjes van Christa

Hoe laat Erik 's avonds ook naar bed gaat, het maakt geen verschil in hoe laat hij 's ochtends wakker wordt. Hij is altijd rond 6.00 uur wakker. Dus meneertje ligt er gewoon rond kwart voor zeven in en slaapt dan vrijwel direct. Het is niet per se zo dat alle kindjes twaalf uur slapen hoor, dat verschilt natuurlijk per kind. De ene volwassene heeft ook meer slaap nodig dan de ander, dus bij kindjes zit daar ook verschil in.

Erik krijgt na z’n groente nog een toetje (yoghurt/kwark) en gaat dan naar bed. Geen laatste fles meer dus. Dit gaat prima!

Groetjes!