hoihoi
nog een vraag joya is nu 18 maand en loopt nog niet los wel aan de hand gaa de ene keer beter als de ander keer soms wankelt ze noal lijkt het alsof ze dronken is en de andere keer loopt ze juist heel stevig ze wil wel de heledag lopen altijd je vinger pakken zo van kom mam lopen maar ja daar wordt je wel moe van en last van mijn rug. ze heeft ruim 5 maand een spreidbroekje gehad maar die mocht af voordat ze 1 werd zal dit er mee te maken hebben? ze zegt alwel heel veel woordjes en geeft aan als ze naar de wc moet en luisterd opzich wel goed dus dat doet ze wel maar lopen ho maar begin me nu toch wel wat zorgen te maken kinderen van haar leeftijd lopen allemaal al. zee heeft wel stevige schoenen leli kelli en thuis op blote voeten…
18 maand en nog niet lopen?
Ik zou me er niet druk over maken. Het ene kind is daar sneller mee dan het andere kind. Het is maar net waar de talenten en interesses van een kindje liggen. Het ene kindje praat snel en doet geen moeite om te leren lopen en het andere kindje loopt snel los maar zegt nog geen woord.
Stevige schoenen is overigens niet goed voor een kindje dat nog niet los loopt. Eerste schoentjes moeten een hele soepele zool hebben, niet te stug. En het advies is om eerste schoentjes pas te kopen als ze minimaal 3 weken los lopen. Dus kan ook zijn dat je de verkeerde schoentjes hebt en dat ze daardoor minder aanstalten maakt om los te gaan lopen.
Binnen op blote voetjes laten lopen is in elk geval wel goed.
Groetekes, Sje
Het komt vanzelf…
Mijn dochter liep pas los met 21 maanden, en andere kindjes lopen pas na het 2e jaar…
Liefs Wendy
hoi
ik heb ook schoenen met flex zool maar deze zijn nu te klein en de verkoopster adviseerde mij juist om nu al stevige schoenen te kopen misschien dat ze dan een veilig gevoel heeft omdat het allemaal een stuk steviger is en dan juist wel wil lopen. dan weet ik het ook niet meer maar ja ik lees dat jou dochter (multimutsje)met 21 maand loopt oo dan kan ik nog even dan komt het vanzelf wel bedankt…
Ook ik kon me er druk om maken, maar geloof me in ene is het zover…
Ik liep van de gang, bij het speelgoed, naar de tuin, door de huiskamer, waar mijn man op de bank zat, en in no time stond ze ook in de tuin.
Was ze gewoon aan het snelwandelen…
Zonder voorbode, schrok me wild:D
En Xander(man) zat verdwaasd te kijken, van verbazing…
Wat Sje al zei, begin pas met schoenen als ze goed kan lopen, anders vorm je voetjes, en durft ze het ook misschien niet aan omdat ze de grond niet goed kan aanvoelen…
Het is mooi weer, en Julia loopt hier in de tuin ook nog steeds op blote voeten of sokjes.
Liefs Wendy
Jeske is nu 16 maanden en ze loopt ook nog steeds ‘vast’.
Ze heeft er gewoon nog behoefte aan. Al is ze wel iemand die wacht tot ze zeker weet dat het echt kan en dan doet ze het in 1 keer goed…
Op zich zou het wel fijn zijn als ze er niet te lang mee wachtte ivm zwangerschap. Maar aan de andere kant, zolang zij er zo plezier aan beleeft is het goed.
Jeske loopt overigens wel erg op haar tenen. Hoe leer ik haar dat af? Of komt dat ook vanzelf goed?
Groetjes,
Paula
Ook hier weer hetzelfde advies
Op blote voetjes laten lopen en niets forceren…
Het komt vanzelf goed, als je het echt niet vertrouwd kun je het altijd bij het bezoekje op het cb, bij hun neerleggen.
Ook Jul deed dat en nu soms nog, maar het word steeds minder.
Gewoon zachte zooltjes nemen voor buiten, maar binnen lekker op blote voetjes laten wandelen.
Liefs Wendy
Hier idem dito. Demi was een kontschuiver en die zijn ook wat later dan (normaal). Ze was een week voor haar 17 maanden dat ze lief. Ook zij deed alles op haar teentjes. Altijd wel zachte zooltjes, maar na de eerste stapjes los (gaat echt ineens vanzelf) een week of 4/5 harde zooltjes. Het is nu eenmaal zo dat de een sneller is dan de ander. Een vriendin van mij en daar de dochter van liep al met 11 maanden, kun je nagaan hoe ik het vond dat mijn dochter pas met bijna 17 maanden liep, maar dan zijn ze in iets anders weer snel. Jezelf niet te druk over maken komt allemaal goed.
Voor je het weet is het zover en dan denk je af en toe wel eens “wou dat ze nog kroop” hahaha.
Gr. Natasja
lisa ging lopen toen ze ruim 19 maanden was en lucas liep toen hij ruim 2 jaar was. Pas op 18 februari dit jaar. We hebben ons echt zorgen gemaakt hoor!
maar het is uiteindelijk toch nog goed gekomen en nu rent hij zelfs de hele woonkamer door!
lucas heeft zo’n loophondje. Steeds gaf ik dat ding een duw en zei tegen lucas ga hem maar pakken (buiten dan hè). Zo moest hij steeds stapjes los zetten en uiteindelijk diezelfde dag ging hij loslopen. Ik ben ongeveer 2 uur bezig geweest geloof ik, maar het is wel gelukt
Gr, bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)
Gewijzigd door - Bianca27 op 18 Jun 2008 20:47:42