17 maanden sprong?

Hoi allemaal,

Mijn dochter is nu ruim 17 maanden en zit sinds een weekje wat slechter in haar vel. Voorbeeld, als we ergens heen lopen en we lopen een andere kant in dan mevrouw in gedachten had, dan wordt ze erg boos/driftig en zet ze een keel op!
Ook het avondeten is een drama, ze lust/wil NIET eten! (dan maar niet, wij bieden overigens geen alternatieven aan!). Het naar bed brengen is ook drama, ze huilt lang voordat ze gaat slapen (en dat deed ze echt nooit) en ze wordt vaak wakker 's-nachts. (gaap!!). Dat begint nu na een week wel een beetje op te breken want als ze 's-nachts wakker wordt wil ze echt niet meer gaan slapen en gaat ze flink hard liggen huilen. Ze is stil zodra we haar kamertje binnen komen en haar een speentje geven. Licht blijft uit, we praten niet, doen speentje in haar mond, geven een aai over haar hoofdje en dan lopen we de kamer uit. Normaal werkt dit als een trein maar nu helaas niet.
Ze kan wel sinds een weekje alleen lopen, misschien heeft het ook daar mee te maken of is het de 17 maanden sprong waar je soms wel eens wat over hoort?
Hebben jullie hier ook ervaring mee ? Tips zijn ook welkom!

Hoi Cin,

Ik heb helaas geen tips, geen ervaring hiermee. Mijn oei ik groei gaat maar tot een jaar (oude versie??) dus zou je ook uit mn boek niet kunnen helpen.

Ik hoop voor je dat ze zich snel weer wat beter in haar velletje voelt!

liefs, Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Het klinkt echt als een sprong, maar ik behoor ook niet tot de sprongenkenners… wellicht hebben Sje of Mriek hierin uitsluitsel?
Verder merkte ik dat Minke ook even wat onrustiger sliep de eerste twee-drie weken dat ze kon lopen, ik denk dat ze dan ook heel veel indrukken verwerken en dat dit ze onrustig maakt. ook wel logisch… maar lastig voor jullie allemaal 's nachts!
Wat doe je nu 'nachts? Ga je steeds weer terug naar haar of gaat ze uiteindelijk wel slapen na even huilen? Ik zou toch een keer "doorzetten"en kijken wat er gebeurt als je er geen aandacht aan geeft. Als je zeker weet dat er ook niet echt wat is natuurlijk, maar daar ga ik gezien jouw verhaal niet echt vanuit.
Succes hoor, groetjes!