17 en zwanger

hoihoi
ik ben nikky ben 19 jaar ben al bijna 35 weken zwanger
en zoals de dames hier boven al hebben gezegt over de praktische dingen moet je nog niet te veel zorgen maken hoor! dat komt allemaal van zelf en ik spreek van ondervinding! zodra mensen gaan weten dat je zwanger bent gaan ze beginnen vragen en heb je dit nog nodig anders ik heb dit wel en heb je dat nog nodig!
ik hoop voor jou dat alles in orde komt
en ik hoop voor je vriend als hij je vriend nog is dat hij zijn verantwoordelijk pakt! tenslotte je bent nog altijd met 2 he!
als je eens nood hebt aan een babbel
roep maar eens
zoen

quote:
Ik weet dat ik mijn hart moet volgen, maar mijn ikkan mijn kind het toch niet aandoen, opgroeien zonder vader? Het is zo belangrijk dat een kind een vader heeft.

iedereen zijn eigen mening he maar ik ben ook zonder vader opgegroeid en met mij is toch alles ook goe afgelopen!
ik zou nu ook niet willen dat mijn kind hetzelfde meemaakt maar als je vriend je voor zo een dilemma zet zou ik toch kiezen voor je kind!

quote:

Hoi, Ik ben Joanne, 17 jaar en ik weet sinds gister dat ik zwanger ben. Dit is een groot probleem want ik ben net aan mijn studie begonnen! Mijn vriend zei meteen dat ik hem weg moest laten halen anders maakt hij het uit. Ik wil het kind absoluut houden! Maar het wordt lastig, ik weet even niet wat ik moet.
Groetjes Joanne

hee, joanne

ik weet hoe je je voelt ik ben een meisje van 16 en heb 25 aug een meisje gekregen het is het begin heel rot maar later ga je dr van genieten echt waar.
ik heb er nooit aan gedacht om het kindje weg te halen het is wel jou eigen bloed. het kindje kan er niks aan doen ik vond dat ik zelf de gevolgen ook moest dragen en dat heb ik gedaan. ik ga straks weer naar school en werken.
het is nu heel leuk ze gaan lachen en brabbelen ik geniet er nou heel erg van hoor.
het is wel je eigen. ik ben inmiddels getouwd en heb een fijn gezinnetje en als je er alles op alles op zet lukt het zeker

denk er goed over na voor je dat je de beslissing neemt om abortus te laten plegen.

groetjes

lieve meiden, deze topic stamt uit 2006
ik hoop dat de topic starter een gezond kindje heeft ondertussen maar zij komt hier dus niet meer

hoi, ik ben noella en ben 17 jaar oud. en kom uit Eindhoven Ik heb nog niet zo lang een vriend ongveer 4 maande pas.

maar ik weet gewoon dat hij de ware is ( ook al klinkt het stom omdat ik pas 17 ben ) maar ik ben er van overtuigd! hij heeft me ook ring gegeven enzo en ten huwelijk gevraagd terwijl ik 17 ben en hij 19 maar ik heb ja gezegd omdat ik weet dat hij bij mij hoort en andersom.

ik ben sinds kort zwanger, en we hebben het erover gehad om hem te houden en hij zei tegen mij dat die elke keuze respecteert als ik zeg ik hou hem is hij het er mee eens en als ik hem weg haal ook , maar ik wil hem houden we hebben er niet voor gekozen nu al , maar we droomde er wel van om samen te wonen, kindje te krijgen trouwen en gewoon samen al het geluk van het leven te delen,

maar ik weet het niet ik ben best bang dat ik hierdoor van alles op het spel zet en me ouders wilde me wel helpen omdat we beide nog niet het inkomen ervoor hebben, en toen ik hoorde dat ik zwanger was waren we niet eens geschokt best blij eigenlijk hoe kan dat??

en kan ik eigelijk al trouwen op me 17e? maar dan moet je toch toestemming hebben van beide ouders? als dat zo is mag het nooit ,

maarja ik weet gewoon niet wat de beste keuze is zal ik het houden of weg laten halen ik ben het nog niet zo lang een week of 2, maar me vriend zou beide keuzes respecteren maar wat moet ik nu houden of weghalen? en is het wel een goed vriendje als die zo erover denkt? of is dat juist verkeerd?

zou iemand zo snel mogelijk willen reageren
weet niet wat ik moet doen , maar ik hou echt van hem

xxxx Noalla

ja het is misschien wel vroeg weet je dat we maar 4 maanden een relatie hebben, maar ik we kennen mekaar wel al een lange tijd ongeveer 2 jaar en we twijfelde toen al aan relatie enzo maar dat wilde ik niet omdat ik toen 14 was en hij 16 en dat ging mij wat te ver voor een meisje van 14 snap je ?

maar ik ben echt gek van die jongen en ik heb er een nachtje overgeslapen en denk hem te houden, ik heb het hem net via sms verteld want hij zit op ze werk, hij belde me gelijk terug en zei van Schat luister: weet je het zeker dat je hem wilt houden je moet goed naar je gevoel luisteren als jij hem wilt houden dan doe ik er zoiezo alles aan om hem samen met jou goed op te voeden en te zorgen voor een goed leven, je weet wat ik gezegd heb ik respecteer beide keuzes en zal ik beide van die keuzes je steunen.!
ik vond het wel lief dat van hem te horen, maar ik weet niet of dat wel goed is wat die zegt weet je , want iedreen hoor ik van nou ik had het uitgemaakt of gedwongen hem weg te laten halen ( van andere jongens dan ) en dan denk ik ook van huuuhh?? waarom doet hij dan zo,

en over dat trouwen ook daar heb ik het met hem over gehad en hij zei ook van ik wil heel graag met je trouwen want ik weet 1000&% zeker dat jij de ware voor mij bent, ik trouw alleen als ik weet dat jij er ook zeker van bent. en ik wil het wel

maar hoe is het bij jou gegaan dan met je zwangerschap op je 17e en trouwen hoe dachten je ouders er toen van? en hoelang waren jullie al samen??

xxx Noalla