16 maanden hoesten en trekt dan aan zijn tong?


#1

Hallo Allemaal ,

Ik ben mama van een zoon van 16 maanden.
Sinds een paar maanden loopt onze zoon te kwakkelen verkouden , hoesten etc. Is ook niet zo gek met dit weer maar nu hoest hij al 7 weken.

Vorige week naar de dokter geweest met hem nu heeft hij een week ventolin met babyinhaler de hoest is iet minder geworden maar nog niet helemaal weg.van de 100% is nu 20 % minder. Vandaag maar weer eens de dokter gebeld en worden vandaag teruggebeld.
Sinds een paar dagen trekt onze zoon aan zijn tong, net alsof hij eriets vanaf wilt halen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Avonds wil hij ook niet alleen in zijn bedje liggen en wil bij mijn in slaapvallen.

Verder is hij gezellig speelt maakt grapjes alsof er niets aan de hand is.
Maar dat aan zn tong trekken /vegen vind ik toch wel vreemd

Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast heel erg bebedankt!!

Groetjes,


#2

Al maanden kwakkelen met verkoudheid en hoesten:

  • is al gecheckt of-ie longontsteking kan hebben?
  • zijn zijn neus- en keelamandelen al gecheckt? Kan zijn dat-ie veel te grote neusamandelen heeft en dat-ie daardoor maar snotterig blijft. Snurkt-ie als-ie slaapt, of ademt-ie heel zwaar? Dat kan al duiden op te grote neusamandelen.

Als je niet door je neus kunt ademen, dan adem je door je mond, waardoor de lucht die je inademt minder gezuiverd in je longen komt. (door de neus ademen zuivert de lucht die je inademt zoveel mogelijk namelijk) Kan zijn dat-ie daardoor last van dat hoesten blijft houden omdat hij gewoon een droge keel krijgt van het ademen door de mond.

Ik brainstorm maar wat he?!

Groetekes, Sje


#3
quote:
Al maanden kwakkelen met verkoudheid en hoesten: - is al gecheckt of-ie longontsteking kan hebben? - zijn zijn neus- en keelamandelen al gecheckt? Kan zijn dat-ie veel te grote neusamandelen heeft en dat-ie daardoor maar snotterig blijft. Snurkt-ie als-ie slaapt, of ademt-ie heel zwaar? Dat kan al duiden op te grote neusamandelen.

Als je niet door je neus kunt ademen, dan adem je door je mond, waardoor de lucht die je inademt minder gezuiverd in je longen komt. (door de neus ademen zuivert de lucht die je inademt zoveel mogelijk namelijk) Kan zijn dat-ie daardoor last van dat hoesten blijft houden omdat hij gewoon een droge keel krijgt van het ademen door de mond.

Ik brainstorm maar wat he?!

Groetekes, Sje


Hey Sje ,

Jeetje inderdaad maarja ik heb wel iets aan jou brainstormen .
Het klopt inderdaad wat je zegt.

Hij snurk , maar niet altijd.
Soms hoor je ineens dat hij een dikke hap lucht neemt en dan 1 snurk hihi.
Hij ademen doet hij wel door zijn neus want hij slaap met een speen.
Er is ook gekeken of hij longontsteking heeft.

Longen zijn gechecked.
oren
mond

4 weken geleden wel een middenoorontsteking gehad.
Ik was vorige ook altijd bezig met mijn keel ,neus en oren. Ik denk dat hij deze "vervelende"dingen van mijn heeft ;-(;-(…

Het is zo zielig voor die kleine mensjes…
Bedankt

Groetjes,

Groetjes,


#4

Wordt de speen regelmatig schoongemaakt? (Liefst uitkoken). Kan zijn dat daar ook bacteriën aan blijven hangen die ervoor zorgen dat hij klachten blijft houden.

Verkoudheid kan daar niet van komen want verkoudheid is een virus en geen bacteriële infectie, maar het kan wel zijn dat-ie in zijn luchtwegen bacteriële ontstekinkjes blijft houden door een speen die niet regelmatig schoongemaakt wordt.

Groetekes, Sje


#5
quote:
Wordt de speen regelmatig schoongemaakt? (Liefst uitkoken). Kan zijn dat daar ook bacteriën aan blijven hangen die ervoor zorgen dat hij klachten blijft houden.

Verkoudheid kan daar niet van komen want verkoudheid is een virus en geen bacteriële infectie, maar het kan wel zijn dat-ie in zijn luchtwegen bacteriële ontstekinkjes blijft houden door een speen die niet regelmatig schoongemaakt wordt.

Groetekes, Sje


Ja wij maken de spenen regelmatig schoon (hij heeft er onderhand geloof ik 6) mocht je ooit een verstop plek nodig hebben mijn zoon weet ze allemaal haha.

Echt onvoorspelbaar , de dokter heeft inmiddels gebeld. Morgen om 5 voor half 4 weer langs komen.
Op afstand vind hij het lastig om te bepalen. We wachten morgen maar weer even af.

Groetjes,
Swenny

Groetjes,


#6

Alle beterschap ermee. Laat even weten hoe het verder gaat he?!

Groetekes, Sje


#7

Jazeker weten.

Vanmiddag om half 4 naar de Ha.

Groetjes,


#8
quote:
Alle beterschap ermee. Laat even weten hoe het verder gaat he?!

Groetekes, Sje


Nou we zijn nog niet echt opgeschoten. Antibiotica en een doorverwijzing naar de kno arts. … Morgen bellen voor een afspraak bij de kno.

Groetjes,


#9

Die doorverwijzing is in elk geval alweer een stapje verder. Laat je weten wanneer je de afspraak hebt?

Groetekes, Sje