16 maanden fase?

Hallo iedereen,

Is er een fase met 16 maanden? Onze dochter heeft of het mooie weer in de bol (wie niet) of ze komt weer in een fase maar ze wil niet meer slapen overdag terwijl ze normaal toch nog 2 a 3 keer sliep.

Ja, er begint een fase rond die leeftijd: peuterpuberteit!

Groetekes, Sje

Dion ging ook in een keer van 2 a 3 slaapjes naar 1 slaapje. Op de dag dat meneer 1 jaar werd had hij zoiets van ik ben groot dus hoef ik maar 1 keer te slapen. Misschien is ze nu maar 1 slaapje meer nodig of wil ze helemaal niet meer slapen.

@Sje, oeiiiii dus ik kan me voorbereiden op een waarschijnlijk heftige periode? 't Is nogal een pittig tantetje onze Lotte. Ze is verder wel heel goed te spreken overdag, alleen tegen het avondeten, dan gaat het lampje bijna uit.
Maar is de peuterpuberteit niet pas tegen 2 jaar?

ik dacht ook altijd dat de peuterpubertijd tegen 2 jaar begon maar damian zit er toch echt middenin. We dachten eerst aan een sprong maar die duurd dan nu al 2 maanden dus heb me er maar bij neergelegt. Wat we wel goed vinden is dat nu hij erin zit hij opeens doorheeft dat het wel lekker is om de nachten door te slapen. Maar die driftbuien niet normaal zeg. Wat een heethoofd is die kleine hahaha

heel herkenbaar hoor, hier ook 16 maanden en echt alles is NEE!!! op t moment. ALs ik het negeer doet ze het vaak uit zichzelf en vanzelf, maar wil ik iets van haar is het bij voorbaat al NEE!!! hahaha. pfff erg vermoeiend soms…

mama1980

Hier ook! Nathanael wilde met 15 maanden al niet echt meer 'smiddags in bed…
Nu doet hij het wel, maar dat kwam, hij was in het begin echt een uitslaper, maar nu meld ie zich altijd rond de normale tijd 7 uur half 8, dus dat maakt hem rond half 11 11 uur ook weer moe, dus gaat ie dan nog even weer op bed.
En vanmiddag heeft ie van half 11 tot 14.00uur geslapen, daar schrok ik zelf van, maar blijkbaar had ie dat even nodig.

Nathanael is van 10-06-09

hahaha bedankt voor de voorbereidingen. Ze heeft vandaag op het KDV ook maar een uurtje geslapen en buiten alle andere kinderen om want ze schreeuwde alles bij elkaar en hield dus ook de andere kinderen wakker. Was dus totall loss toen ze thuis was. Gelukkig gaan de nachten wel goed, als dat ook drama was sloopt het jezelf zo. Ben benieuwd hoe het verder gaat!

quote:
Hier is de jongste 20md en ook al flink aan het studeren voor peuterpuber.. Soms vervelend die driftbuitjes, maar geloof me; na het 2e jaar wordt het 3x zo erg Wil je niet ontmoedigen hoor.. Lotte bereid haar mama gewoon vast een beetje voor op wat komen gaat haha

Haha, dat wilde ik ook zeggen: als je denkt dat dit erg is, het wordt nóg erger! We zitten hier nu zo’n beetje op het hoogtepunt volgens mij

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Hmmm… nou ben echt benieuwd. Driftbuien heeft ze geen last van maar wat niet is kan nog komen… ik wacht het allemaal geduldig af!
Tot nu toe is het alleen het overdag slapen wat ze niet meer wil.

@Bakmama, ik bijt nog even m’n kiezen op elkaar Ach, het zijn echt van die momenten/fases. Het is soms moeilijk en dan weer een hele tijd gewoon superleuk en gezellig. Over dat samen spelen en delen gesproken: op het kdv proberen ze dat natuurlijk al een beetje te leren. En dan zeggen ze: “Samen spelen, samen delen.” Dat laatste snapt Erik nog niet zo. Hij zegt altijd: “Samen pelen, samen pelen, mama.”

Groetjes,
M

Ja hoor heel herkenbaar, die van ons is nu ook echt alles aan het uitproberen wat niet mag. Overal op klimmen. De lampen heen en weer schudden (staande lampen), Bewust alles op de grns gooien. Hoe corrigeren jullie dit eigenlijk…?
Onze dochter doet dit ook alleen als wij kijken, net of ze hier op wacht…pffft

groetjes Jeuly

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/Suckp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - jeuly op 25 Mar 2011 22:28:38

quote:
Ja hoor heel herkenbaar, die van ons is nu ook echt alles aan het uitproberen wat niet mag. Overal op klimmen. De lampen heen en weer schudden (staande lampen), Bewust alles op de grns gooien. Hoe corrigeren jullie dit eigenlijk....? Onze dochter doet dit ook alleen als wij kijken, net of ze hier op wacht....pffft

groetjes Jeuly

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/Suckp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - jeuly op 25 Mar 2011 22:28:38

Ze wil ook dat jullie het zien, want ze wil weten waar jullie grens ligt en dus of jullie zullen reageren en hoe. Bij dat soort dingen waarschuwen wij één keer en als hij het dan nog een keer doet, gaat 'ie een paar minuten op de gang. Als hij ons of de katten probeert te slaan o.i.d., dan gaat 'ie zonder waarschuwing direct op de gang.

Groetjes,
M