Hoi allemaal,
Pff wat een week! Mijn meisje van 16 maanden had afgelopen maandag en dinsdag hoge koorts (40/41 graden) en dat ging niet weg met een paracetamol. Woensdag en donderdag leek het alweer te gaan maar vandaag was het weer raak. Toch maar de huisarts weer gebeld en ik moest met haar urine langskomen. Urine was schoon (gelukkig) maar hij heeft toch een pencilline kuurtje voorgeschreven.
Dit is ondertussen al de 3e keer in haar leventje dat ze niet uit haar eigen beter kan worden. Ongerust vroeg ik de dokter of deze kuurtjes kwaad konden, of dat haar weerstand niet verminderd maar ik werd meewarrig aangekeken en hij mompelde dat dat niet het geval was.
Waarom dat zo niet was legde hij niet uit, hij hield de deur al open en riep de volgende patient…waarop ik me gelijk een overbezorgde moeder voelde en niet serieus genomen!
Ik vraag me af of er meerdere kindjes zijn die net als mijn meisje al vaker een kuurtje hebben gehad, en of mijn meisje een van de weinige is die slecht uit haar eigen beter kan worden… Ook zou ik graag willen weten waarom zo’n kuurtje niet slecht voor de weerstand is? Weet iemand dit?
In onze omgeving heeft nog geen enkel kindje zo’n kuurtje nodig gehad en die moeders die kunnen mijn ook niet geruststellen, eerder het tegenovergestelde gebeurt!! (ach meid, dat ken ik niet, heeft ze nou alweer zo’n kuurtje nodig…)
Eigenlijk ben ik van nature een zelfverzekerd persoon maar als het op mijn meisje aankomt…dan ben ik zo onzeker als wat!!
FIjn dat ik dit even van me af kan schrijven!!
Groetjes,
Cinn