16 jaar en zwanger


#41

Gefeliciteerd!! Ik denk dat je een hele goede keus hebt gemaakt om de baby te houden. Fijn dat je moeder ook achter je staat. Enne… ik denk dat je een hele goede moeder zult zijn!
Succes met de voorbereidingen en probeer ervan te genieten!
Groetjes, Daniella

Lilypie 1st Birthday Ticker


#42

Gefeliciteerd met je zwangerschap en fijn dat je moeder je wilt helpen. Het is allemaal een hele klus maar net zoals iedere andere moeder gaat het jou ook lukken. Je hebt straks ook het moederinstinkt wat er mede voor zorgt dat je je kindje kan aanvoelen. Heel veel succes en sterkte komende tijd. Laat je ons weten hoe de echo was?Begrijp ik het nu goed dat je 28 september bent uitgerekend?Of interpeteer ik nu de tekst fout met mijn blonde koppie? Dan zou je al over twee maanden moeten bevallen! Geniet nu nog maar effe van de zwangerschap de schopjes enzo want als ie er straks is ga je het missen. Heel veel succes met alles regelen meid! Trouwns bij het VBOk kan je spullen voor de baby huren.groetjes Chantal

Chantal


#43

Dat je opziet tegen de bevalling en de toekomst kan ik mij heel goed voorstellen. Ik zag ook als een berg (wat zeg ik, de Mount Everest!) op tegen de bevalling, uiteindelijk viel het voor mij reuze mee. Het doet wel onwijs zeer, maar wij vrouwen zijn hier op gebouwd en ook jij kunt dit aan!! Een zwangerschapsgym is erg aan te raden.

Als je je best doet, ben je nooit een slechte moeder! Dat zul jij dus echt niet zijn! Je denk nu al aan je kleintje, over hoe je hem zult gaan opvoeden en hoe jullie het zullen redden. Dat zegt voor mij al genoeg!

Heel fijn voor je dat je moeder je zo graag wilt helpen. Als je zo’n voorbeeld hebt als moeder, kun jij het ook zo! Hoe zit het eigenlijk met de vader van je baby? Of wil je het daar niet over hebben? Hij is er tenslotte ook bij geweest en heeft zeker zijn aandeel hierin gehad!

Heb je al een naam uitgezocht? Wil je weten wat het is? En heb je een voorkeur? Natuurlijk is de gezondheid eht belangrijkste, maar je kunt ook een voorkeur hebben voor een jngen of een meisje. Voor spulletjes kun je ook goed terecht bij een kringloop winkel. Wji hebben het kamertje bij de Ikea gekocht. Leuke meubeltjes voor niet al te veel geld! Succes en geniet nog maar van je zwangerschap!!

Een tip is om foto’s te maken van je dikke buik. Dat kun je later niet emer over doen. Al heb je er mar een!

Geniet nog even van je zwangerschap en laat het ons even weten hoe alles is met de kleine? Daar zijn wij moeders gek op!


#44

hoi allemaal, ik heb mijn eerste echo eergisteren gehad en het is een gezonde jongen van 21 weken oud, dus ik heb wat meer tijd dan verwacht.
hij is nu 18 cm groot en zijn hartje klopt goed. donderdag mag ik terug gaan voor een nieuwe echo, omdat dat dan met een nieuw toestel is en daardoor veel duidelijker is. het was echt leuk om dat kleintje te zien bewegen, door die echo besef ik pas hoe graag ik hem zie en hem wil houden. tja, de vader, die doet niet meer mee in het verhaal, ik had hem in het begin gezegd dat ik kon zwanger zijn, maar dat het ng niet zeker was, en hj knapte direct af, dus ik ga hem nu niet achter 4 maanden bellen om te zeggen dat ik zwanger ben, het zal zo al moeilijk genoeg zijn, en ik wil me kunnen focussen op mijn kind, en niet de vader. ik heb hulp van mijn moeder en andere mensen, maar natuurlijk zijn er ook mensen die me vreemd aankijken!! ik trek het me niet aan, ik wil mijn kleintje kost wat kost houden, en het is mijn leven. (en mijn lichaam)
ik ben al aan het denken op een naam, en ik had quinten of liam in gedachten, maar ik hoef dat nu nog niet te beslissen. ik ben nu al trots op mijn jongen, en hij is er zelfs nog niet.
maar toch bedankt voor jullie hulp en ik zal jullie zeker nog laten weten hoe het gaat met ons!!
groetjes kimberley, en een stampje van mijn kleine jongen


#45

fijn dat je zo blij bent, ik head mijn eerste echo met 19 weken weet hoe het is mijn vriend is nog wel in mij leven gelukkig al bijna 6 jaartjes. Maar ik weet zeker dat je het gaat redden met de hulp om je heen. Heel veel succes met alles.

Liefs en dikke kus brenda en charissa


#46

Van harte gefeliciteerd meid met je zwangerschap!! Geniet van elke moment van deze zwangerschap OKe je bent jong, maar ik zie dat je het serieus neemt en plus is het heel goed en lief van je moeder dat ze achter je staat!

Je zal moeilijke momenten hebben, maar die gaan snel weer voorbij! Je zal het aan kunnen, daar geloof ik in! En je hoeft niet bang te zijn dat je geen goede moeder zal worden. Ik denk dat je een hele goede moeder zult zijn!!!

Groetekes!


#47

Nu maar lekker genieten van je zwangerschap! Jammer dat de vader zo reagerd. Wel de lusten niet de lasten! Wat een **%$@!*^#!!!

Gelukkig heeft je zoontje zometeen een moeder die onvoorwaardelijk van hem houdt en een oma die voor hem (en jou) klaar staat!

Het is en blijft bijzonder als je zwanger bent! Als je vragen hebt, vraag het maar bij ikkeben! Wij willen je ook graag helpen.


#48

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet van die kleine voetballer in je buik, elke zwangerschap is wel zo bijzonder.

Ik heb meegelezen maar tot nu toe niet gereageert aangezien het weer eens vakantie is en er genoeg meiden zijn die zich vervelen.

maar moet zeggen, ik vind je tot nu toe heel volwassen overkomen en ben blij dat je je moeder in vertrouwen hebt genomen, en al helemaal tof dat ze zo reageert en je zal helpen

Groetjes Marianne mama van Ruben


#49

merci voor jullie steun!!
ik ben nu donderdag naar de gyne geweest voor een extra controle en hij is volledig gezond. zijn hartje werkt goed, en zijn ruggetje is ook goed, dat is nog maar eens een geruststelling. hij is uitgerekend voor 4 december, en ik hoop echt dat alles nog goed zal gaan tot dan, er kan nog van alles gebeuren met de baby hè.
ik heb nog 3 mooie echos bij, 1 van het hartje, van de volledige baby van aan de zijkant gezien en de baby in de lengte. haha, toen de gynaecologe bezig was met het hartje te bekijken werd hij ineens heel serieus en zoomde hij constant in en uit, ik dacht dat er iets mis was en begon al te panikeren, maar blijkbaar was dat volledig normaal. over 3 weken moet ik nog eens terug voor een nieuwe controle en ik krijg dan waarschijnlijk ook de uitslag van mijn bloedonderzoek.
groetjes en een stevige stamp van mijn jongen (ik heb nog altijd niet beslist welke naam het zal worden)
kimberley


#50

kimberley geniet van je zwangerschap en het kleine wonder in je buik

leuk he die echo’s kunje later in het foto album plakken


#51

Fijn dat alles goed is!
Nu vollop gaan genieten van jullie wondertje.
Het leven in je buik is het mooiste wat er is zeg ik altijd.

Geniet ervan meid! Voor je het weet heb je hem al in je armen.

groetjes GYtha


#52

Geniet maar van dit wonder! En die tip van de foto, is wel serieus gemeend!!


#53

het is de moeite niet om foto’s te nemen van mijn buik, ik heb gene, of toch bijna nie, ik draag zon chinese ketting om te laten zien dat ik zwanger ben, maar dat kan nog veranderen, ik ben nag maar 4 maand en een half
groetjes kimberley


#54

Haha, ik kon ook mijn buik pas zien bij zes maanden, en toen huppekee gelijk de zwangerschaps kleding aan en lekker showen. Het werd trouwens toch nog een hele dikke buik…dus even geduld hebben.
Groetjes, Daniella

Lilypie 1st Birthday Ticker


#55

tja, als ik dezelfde zwangerschap zal hebben als mijn moeder zal er helemaal niets te zien zijn. ze was bevallen en de buren wisten niet eens dat ze zwanger geweest was, maar ik hoop dat het binnenkort duidelijk word!!
groetjes kimberley (en oja, een stevige schop van mijn vinnig en overzctief manneke)


#56

heiiii allemaal,
ik wou gewoon laten weten dat alles goed is, maar die buik werkt niet mee, ik ben nu in mijn zesde maand en er valt nog altijd niets te zien. zal dat nog veranderen of niet?
als je bevalt, wie mag er dan bij zijn, kies je dat zelf of zijn er maar bepaalde mensen die mee mogen komen, zoals enkel familie of vriend (man)?
kan ik bijvoorbeeld vragen dat mijn beste vriendin meekomt om bij de bevalling te zijn? en wat gebeurd er als je binnenkomt in het ziekenhuis met weeen?
groetjes kimberley


#57

Ik weet niet hoe het in België zit maar hier in Nederland mag je zelf aangeven wie er bij de bevalling mag zijn. En hoe het in België gaat als je met weeën in het ziekenhuis arriveert geen idee. Hier ga je gewoon rechtstreeks naar de verloskamers en daar wordt dan van alles gemeten, gevoeld, bekeken enzo.

Las in een eerder berichtje dat je zo’n lange ketting draagt zodat mensen kunnen zien dat je zwanger bent. Is dat zo’n ketting met zo’n soort geluidje erin?
Daar zijn de meningen namelijk over verdeeld of dat wel goed is. Het zou het aantal stuitliggingen kunnen verhogen blijkbaar omdat het kindje met het hoofdje zo dicht mogelijk naar dat geluidje wil dus de baby gaat minder makkelijk met het hoofdje naar beneden liggen tegen het eind van de zwangerschap omdat dat belletje nou eenmaal niet ter hoogte van je schaambeen hangt. Dus check dat even bij je verloskundige of arts of dat wel zo’n goed idee is.

Ziet er schattig uit zo’n ketting maar een stuitbevalling zou ik niet enthousiast van worden als ik jou was.

Groetekes, Sje


#58

ik heb het gevraagd aan mijn gyne, en hij zegt dat het geen kwaad kan, hij denkt zelf dat de baby dat niet kan horen.
ik heb ondertussen een boek gekocht over bevallingen, alles staat erin, hoe je kan bevallen, wie er bij mag zijn, enz.
groetjes kimberley


#59

gefeliciteerd met je zwangerschap! hoelang ben je nu al zwanger?

Evaa, xx


#60

mijn moeder heeft een auto en ze werkt niet en staat altijd voro me klaar, me vriend heeft een auto die altijd voor me klaar, en ik woon drie huizen naast de huisarts. mijn opa en oma hebben twee auto’s die altijd voor me klaar zllen staan.

dus dat komt wel goed

xxx. Evaa