16 jaar en zwanger


#21

ik denk dat wanneer iemand overtuigd is dat ze een kindje
willen je beter advies kan geven dan afkraken,
en bij die andere topic gaf ik enkel advies.

:smiley:


#22

Het is niet bedoeld als afkraken, maar gewoon de realiteit dat het erg moeilijk is om zo jong al een kindje te krijgen. Dit kan immers altijd nog, dus waarom zon haast ???? Waarom een geweldig stukje jeugd zo naast je neer leggen als je toch even wachten kunt. We gaan het niet mooiere maken dan het al is, want zelfs als je wat ouder bent zijn er genoeg momentjes waarop je het ook af en toe niet weet met zon kleine uk, want als dat wel zo was dan zagen de topics er hier soms heel anders uit. Een goedbedoeld advies dus om te wachten, maar aangezien er hardleerse meiden zijn die denken dat het allemaal nu perse moet en denken dat ze er klaar voor zijn, zullen de opmerkingen inderdaad steviger zijn. Ga een biertje drinken met je vriendinnen op een lekker zomers terras in plaats van luiers te kopen. Die kun je over een paar jaar of wat ook nog kopen, maar voor een biertje heb je dan even geen tijd meer.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#23

Ik vind mezelf eigenlijk best jong en ik ben 24 jaar oud. Maar ik zou er niet aan moeten denken om een kind rond mn 16de of 17de te krijgen. Je hebt niet eens een specifieke opleiding gevolgd. En denken dat jullie jonge meiden een kind kunnen opvoeden??? Ik kan ook met een verhaal komen van ja ik kan dit allemaal aan en wilde sinds mn 12de een kind.

Ik had mezelf altijd voorgenomen rond mn 25ste misschien aan mn eerste te beginnen (ook al ben ik wat vroeger) maar toch gaat alles goed. Maar ook ik weet dat er geen leuke kanten zijn, en dan heb ik het niet over hoe moeilijk een kind kan zijn. Wat als jij ziek bent plus je kind is ziek. Wat ik dus nu heb… loop te kokhalsen, ben ook nog eens zwanger, kan niet eten, plus mn eigen kind is op dit moment ziek, eet al bijna 3 dagen niet, slaapt wel heel veel, maar toch, mijn vriend die niet kan overnemen omdat hij ook ziek is. PRobeer dat maar eens als je nog jong bent. Ik denk eerlijk gezegd dat je zo snel mogelijk je kind even langs je moeder brengt en haar het werk laat doen. Sorry maar ik vind het absurd dat jullie rond deze leeftijd zwanger willen worden terwijl jullie niet eens een baan of diploma hebben!

En iemand het niet uit het hoofd praten??? Waarom denken jullie dat de moeders hier op deze forum jullie lopen af te kraken? Geen 1 van jullie nemen dit serieus en de reacties die hier worden geplaatst, nou nou, ik zal dan maar eerst eens werken aan je manieren.

Wat ik gewoon aan de rest adviseer is gewoon niet meer reageren op dit soort topics. Dit is puur aandacht trekken. Pure onzin naar mijn mening! Bah…



#24

Ik begin ook steeds meer het idee te krijgen dat een groep vriendinnen zich verveelt en hier met elkaar de boel op zit te jutten. De ik-ben-16-en-ik-wil-een-kind-topics schieten op het moment als paddestoelen uit de grond hier. Kan gewoon geen toeval zijn.

Groetekes, Sje


#25

Sluit me helemaal bij de laatste twee reacties aan!

Het is misschien een virus ofzo. Zoeentje die je computer hackt of waar je gewoon letterlijk ziek van wordt. Ga voolopig niet meer reageren op zulke toppics. Laat ze (al ze het serieus menen) maar duidelijk aangeven dat ze iets aan onze meningen hebben!!


#26

Ja, en weet je wat het lullige is? Door dit soort topics die we niet vertrouwen, hebben we ook geen vertrouwen meer als er eens een keer echt aanstaande tienermoeder aanklopt die heel blij is met onze hulp. Je weet op een gegeven moment niet meer wat echt is en wat niet echt is. Zo sneu als je dan iemand die echt hulp nodig heeft bij voorbaat al niet vertrouwt.

Groetekes, Sje


#27
quote:
Misschien is het in ofzo net zoals die kleine hondjes waar die paris hilton mee loopt denk ik Neem eerst eens een goudvis en als die naar een jaar nog leeft ga dan maar eens een goed betaalde baan vinden een huis en een hoop spaar geld. Gezond verstand is helaas niet tekoop jammer. Vind het zo zielig voor die baby's maarja wat doe je eraan.

Amen!!!


#28

ik heb een vraagje, en ik zet het hier omdat ik nog maar 17 ben
ik heb mijn maandstonden ondertussen al ongeveer 5 maanden en 2 weken niet meer, en in het begin maakte ik me daar niet al te veel zorgen over, ik heb er immers al eens 2 maanden op mogen wachten.
het probleem is dat iedereen die me al een tijdje niet gezien heeft zegt dat mijn borsten (sorry dat ik zo open ben) gegroeid zijn en dat is ook te zien aan die lelijke striemen. ik ben wel al wat verzwaard maar niet verdikt (of toch niet opvallend veel). ik heb in de eerste paar maanden (en nu ook nog af en toe) een paar keer moeten spugen door scherpe geuren zoals de frigo of de … van mijn puppy, maar dat kon ook aan een gevoelige maag liggen, toch?
ik begin me vooral nu zorgen te maken omdat ik iets in mijn onderbuik voel, net als springende zeepbellen, en ik had het al eens gevoeld maar ik dacht dat het mijn darmen waren, maar nu voel ik het bijna altijd als ik rustig neerzit of lig.
ik heb mijn moeder er 4 maanden geleden over verteld en een test gedaan en die was negatief (ook die test was 4 maanden geleden).
ik weet dat jullie de raad zullen geven om naar de huisarts te gaan en dat zal ik ook doen vanaf dat ik mijn geld heb van mijn vakantiejob, ik hoop gewoon dat er me nu al iemand kan helpen.
en trouwens, simoons, ik vind het stom dat je zwanger wilt zijn want dat is een hele verantwoordelijkheid en het kost enorm veel geld en tijd om een kind op te voeden. ik weet dat ik meschien zwanger kan zijn en ik vind dat idee helemaal niet prettig, vooral omdat ik plannen had om alleen te wonen en te sparen. ik heb geluk dat ik een mooie spaarboek heb en dat mijn moeder ook zal helpen, maar ik raad het je echt af en geniet maar van het leven. en als je zo graag kinderen ziet, ga dan als oppasser aan de slag, iedereen vraagt ernaar, jij zit bij kinderen en je verdient bovendien ook nog een beetje geld.
groetjes kimberley


#29

ik heb een vraagje, en ik zet het hier omdat ik nog maar 17 ben
ik heb mijn maandstonden ondertussen al ongeveer 5 maanden en 2 weken niet meer, en in het begin maakte ik me daar niet al te veel zorgen over, ik heb er immers al eens 2 maanden op mogen wachten.
het probleem is dat iedereen die me al een tijdje niet gezien heeft zegt dat mijn borsten (sorry dat ik zo open ben) gegroeid zijn en dat is ook te zien aan die lelijke striemen. ik ben wel al wat verzwaard maar niet verdikt (of toch niet opvallend veel). ik heb in de eerste paar maanden (en nu ook nog af en toe) een paar keer moeten spugen door scherpe geuren zoals de frigo of de … van mijn puppy, maar dat kon ook aan een gevoelige maag liggen, toch?
ik begin me vooral nu zorgen te maken omdat ik iets in mijn onderbuik voel, net als springende zeepbellen, en ik had het al eens gevoeld maar ik dacht dat het mijn darmen waren, maar nu voel ik het bijna altijd als ik rustig neerzit of lig.
ik heb mijn moeder er 4 maanden geleden over verteld en een test gedaan en die was negatief (ook die test was 4 maanden geleden).
ik weet dat jullie de raad zullen geven om naar de huisarts te gaan en dat zal ik ook doen vanaf dat ik mijn geld heb van mijn vakantiejob, ik hoop gewoon dat er me nu al iemand kan helpen.
en trouwens, simoons, ik vind het stom dat je zwanger wilt zijn want dat is een hele verantwoordelijkheid en het kost enorm veel geld en tijd om een kind op te voeden. ik weet dat ik meschien zwanger kan zijn en ik vind dat idee helemaal niet prettig, vooral omdat ik plannen had om alleen te wonen en te sparen. ik heb geluk dat ik een mooie spaarboek heb en dat mijn moeder ook zal helpen, maar ik raad het je echt af en geniet maar van het leven. en als je zo graag kinderen ziet, ga dan als oppasser aan de slag, iedereen vraagt ernaar, jij zit bij kinderen en je verdient bovendien ook nog een beetje geld.
groetjes kimberley


#30

Waarom pas naar een huisarts gaan als je geld hebt van je vakantiebaantje, zeker als je zegt dat je een mooi spaarboekje hebt ? Ik zou zeker eens even langs gaan voordat je dadelijk voor verrassingen staat. De symptomen die je beschrijft vind ik nl wel verdacht veel op die van een zwangerschap lijken. Het gaat dan immers niet alleen meer om jezelf, maar ook om een klein hulpeloos mensje wat zich nu zo wonderschoon ontwikkeld. Als het al zo is dan wil je toch ook dat het gezond is en moet je wellicht snel onder controle om te zien of alles goed gaat. Morgen meteen bij je huisarts op de stoep staan als je het mij vraagt dus.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#31

Ik vind de syptomen ook verdacht veel op een zwangerschap lijken. Ik raad je inderdaad ook aan om naar de huisarts te gaan voor eventueel bloed te laten prikken of een urinetest te laten doen. Of voor 8 euro of 10 euro toch een test te halen bij de drogist. Nu heb je als je zwanger bent een hoger HCG gehalte in de urine zitten dan de eerste keer toen je deed testen. Dus de uitslag van een zwangerschapstest zou nu dan waarschijnlijk duidelijker zijn. Laat je ons wat weten?Moet je tegewoordig dan betalen voor een test bij een huisarts?Dat is nieuw voor me. Dit vraag ik omdat je zegt dat je eerst op het geld van een vakantiejob wil wachten voordat je naar de huisarts gaat Leef met je mee groetjes chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 10 Jul 2008 21:37:24


#32

zeg niet meer als hup naar de huisarts!
Zeker omdat je al 5 maanden niet gemenstrueerd hebt. En die test die je toen gedaan hebt kun je ook te vroeg gedaan hebben.
de verschijnselen lijken wel op een zwangerschap

succes groetjes Gytha


#33

inderdaad waarom wachten vandaag gelijk een test halen
die symptomen lijken verdacht veel op een zwangerschap.

wat ik mij afvraag waarom heb je niet eerder getest toennje langer overtijd was


#34

ik heb een afspraak gemaakt bij de dokter. volgende week mag ik gaan, het is een vrouwelijke dokter die ook gyneacologe is, dus ik krijg dan een volledige controle.
en over mijn spaarboek, die komt pas vrij over 7 maanden, ik word dan pas 18 jaar.
ik heb er natuurlijk al bij stil gestaan dat ik best wel zwanger kon zijn, maar ontkennen is altijd makkelijker dan de problemen aan te pakken.
en al die symtomen kun je ook hebben bij iets anders, zoals ik al beschreven had, en doordat ik niet verdikte dacht ik ook dat het niet kon.
nuja, ik denk dat het zoieze goed is om te gaan want ik heb gisteren mijn buik bestudeerd (klinkt raar, k weet het) en ik voel niet enkel die bewegingen, doordat ik bijna niets verdikt ben zie ik ze ook.
nuja, ik ga straks eens praten met mijn moeder om een test te gaan halen en meschien zegt die al genoeg.
om eerlijk te zijn, ik hoop dat het toch loos alarm is, (alhoewel ik daarover heel sterk twijfel) en moest ik zwanger zijn ga ik eerst eens goed nadenken over wat ik wil, en het klinkt raar, maar er is ook nog adoptie, ik weet niet of ik alles heb wat ik een kind kan geven, maar er zijn zoveel mensen die geen kinderen kunnen krijgen en die dat wel kunnen, ik zal wel zien…
groetjes en bedankt voor jullie antwoorden
kimberley


#35

beste kimmetuje

als je zwanger mocht zijn maar het lijkt er erg sterk op zou ik het kind niet ter adoptie stellen ik weet zeker dat jij er spijt van gaat krijgen deze gevoelens hebben vroewen ook als ze het weg gaan laten halen .
ik spreek overigs niet van uit mezelf maar ik heb een vriendin die wel heeft laten doen zij vraagt zich elke dag af wat er van haar kind zal zijn geworden dit gebaard met enorm veel verdriet en spijt het is maar een tip, en het is natuurlijk jou keuze maar denk er wel goed over na.

gr de mama van leyla

veronique daniels


#36

mochtje wel zwanger zijn en je bent rond de 4 a 5 maanden dan moet
ik je zwaar teleurstellen abortus doen ze hier niet in nederland met die maanden want dat is moord


#37

ik heb er nog eens over nagedacht en ik zou er inderdaad enorm veel spijt van hebben moest ik zwanger zijn en het weg doen ter adoptie, maar ik zou er zelfs niet aan denken om abortus te doen, het is een levend wezen!!!
ik zal zien wat de dokter zegt, ik ga straks achter een test en doe die dan morgenochtend.
ik laat jullie nog iets weten
groetjes kimberley


#38

inprincipe zou je het nu ook kunnen doen als je toch verder bent dan he je genoeg hormonen in je lijf


#39

hoi kim,
ik ben benieuwd of je de test al hebt gedaan, ik raad je ook aan gelijk een afspraak te maken voor de echo om te weten hoe ver je al bent.Als het goed is kun je dan zo snel mogelijk terecht als je je verhaal voorlegd hoelang je al niet ongesteld bent geweest.

Liefs en dikke kus brenda en charissa


#40

ik heb die test gisteren gedaan, en zoals verwacht was hj binnen de minuut positief. ik heb gepraat met mijn moeder, en we hebben afgesproken dat ik het zal houden. het zal niet makkelijk worden, maar ik en mijn moeder gaan er alles aan doen om de baby een goed en normaal leven te geven. het is uitgerekend voor wanneer de baby ongeveer zal zijn, en dat is 28 september, dus ik zal het de komende tijd druk hebben met werken, en alles in orde maken!!
ik laat jullie nog iets weten als ik van de gynaecologe kom, dan zal ik weten of alles ok is met haar/hem. en dat hoop ik echt, ik hoop enorm dat ik er niet zelf voor gezorgd heb dat er iets is met mijn kleintje.
alleen vraag ik me af of ik wel een goede moeder zal zijn? en wat er allemaal kan mislopen bij een bevalling, dat maakt me supper bang!!!
nuja, bedankt voor jullie hulp
groetjes kimberley