16 jaar en half en zwanger

mensen kan ik messchien wat tips van jullie krijge want ik weet niet echt wat ik moet doen want ik denk dat ik zwanger ben.ik heb alle symptonen die erap aanwijzen.ik wacht af tot ik mijn regels heb dan weet ik uiteraard meer.
ik wil dat kind houden en mijn jongen ook.maar wij weten niet hoe wij dat aan onze ouders moete vertellen.zou ik eens wat uitleg krijgen over hoe ik deze situatie moet aanpakken.want wij zijn een beetje de kluts kwijt

alvast bedankt

ps: mijn jongen is 18

hoi!
ik zou ook ff wachten om te kijken of je wel werkelijk zwanger bent! wanneer moet je ongesteld worden? moest je zwanger zijn zou ik het zo vlug mogelijk aan je ouders vertellen,ze waarschijnlijk behoorlijk schrikken ma een s ze er een beetje aan gewend zijn zullen ze wel met een oplossing komen heel veel succes en sterkte!!

liefs jessica, &

ppffff…moeilijke situatie, eerst moet je gewoon zeker weten dat je zwanger bent, anders maak je je druk om helemaal niks.

Mocht je zwanger zijn dan zul je eens goed met je vriend moeten praten, want een kindje krijgen is een hele verandwoording.
en ik weet niet of je een goeie band met je ouders heb? maar hoe dan ook je zal het ze toch moeten vertellen, want vroeg of laat zien ze het toch wel.

Ze zullen behoorlijk schrikken, maar blijf rustig en eerlijk, want je ouders zullen je echt niet laten stikken, en je helpen zoeken naar een oplossing.

heel veel sterkte en hou ons op de hoogte.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben.

Ik ben het helemaal eens met de dames hierboven. Eerst maar een wachten voor je zeker weet dat je zwanger bent, heb je al een test gedaan of zo ?
Dan eens goed praten met je vriend, want het is echt niet niks, zo`n verantwoording. Er komt meer bij kijken dan je denkt. Tja en ik zou het ook zo snel mogelijk aan je ouders vertellen, ze komen er immers dan toch wel achter. Geef ze de ruimte om eerst van de eerste schrik te bekomen en ga dan samen met je vriend om de tafel zitten over hoe nu verder. Heel veel succes en ik hoop dat je nog iets laat weten.

Mocht je zwanger zijn,vraag dan hoe je dit aanpakt aan bvb. je huisarts of het VBOK. Succes en sterkte

Ik moet mij aansluiten met de damens,

Wacht ff af tot het zeker is dat je zwanger bend.

Als je zwanger bend zal ik zeker niet te lang wachten je ouders te vertellen, hie langer je wacht hie zwaarder het wordt ook voor jezelf. Wees eerlijk en zeg hun ook gewoon hoe jij je voelt en hoe onzeker jij bendt.

Als je het niet alleen durft ga dan met je huisarts praten misschien kunnen jullie het samen vertellen.

Heel veel succes de komende tijd en ik hoop dat we nog van je horen hoe het verloopt allemaal.

veel liefs mignon

hoi hoi
ik zou ook eerst ff afwchten of je wel zwanger bent!
zoja ga dan ff langs de huisarts en vertel het hem samen met je vriend desnoods en vertel dan ook dat je niet weet hoe je dit aan je ouders moet vertellen etc.
sommige huisartsen willen het zelfs samen met jullie aan je ouders vertellen!
succes ermee!

mama van damanja
(03-07-2005)

Ik zou wachten tot je zeker weet dat je zwanger bent.
Ik was ook 16 toen ik me ouders moest vertellen dat ik zwanger was.
En ze reageerde veel positiever dan verwacht.
Ik woonde daar in tegen toen al wel samen en mijn vriend had vast werk.(die was toen 23).

Liefs Priscilla

Het is niet niks. Inderdaad was mijn mening ook eerst kijken of je wel zwanger bent. Kies een goed moment uit wanner je het gaat vertellen. Hoe moeilijk het ook is. Praat veel! Krop het niet op.
Heel veel sterkte!!

Ellentje

hallo 16jarige hier een bericht van mij benita ik zou inderdaad even afwachten of je zwanger bent heb je al een test gedaan ben je al overtijd zo ja dan zou ik je aan raden om een test te doen bij de huisarts of zelf halen en vertellen tegen je ouders eerlijk zijn dan zijn ze ook niet boos zo meid veel sterkte er mee groetjes benita

gerard dreessen

Hai!!

Ten eerste: GEFELICITEERD!!! (mocht je zwanger zijn, natuurlijk…)
Ondanks dat het niet helemaal gepland is, is het op zijn minst een felicitatie waard! Mocht dit allemaal gaan gebeuren, dan heb ik ook nog wel een tip voor je. Vraag aan je huisarts/verloskundige zo veel mogelijk informatie, heeft die niet zo veel, duik dan lekker de bieb in!! Lees je lekker in. (vooral over borstvoeding.)

Wat misschien ook wel fijn is om te weten, is dat je na je bevalling, recht hebt op 8 dagen kraamzorg! Dan komt er iemand bij je in huis (meestal hele lieve vrouwen!), die je laat zien , hoe alles gaat, en je daar bij helpen. Je staat er dus niet meteen alleen voor!! (ik wist dit niet toen ik 16 was…)

En wat je papa en mama betreft, uiteindelijk zullen ze vast blij zijn, met een lief schattig kleindochtertje/zoontje! Denk je niet? Ik zou in elk geval wel eerlijk zijn, dat waarderen ze vast! Maak je nog niet te veel zorgen. Uiteindelijk komt alles op zijn pootjes terecht!!!

Heel veel succes!!!
Groetjes Charon