15 maanden sprong? help

Herkent iemand de hier werkelijk vreselijke 15 maanden sprong ? Minke is sinds drie dagen niet te genieten, ze zegt alleen maar “nee” en piept, huilt, gilt alsof ze niets anders meer kan… PFFF. Vanmorgen heeft ze echt een uur (!) lang gedreind en gehuild. Ik merkte aan mezelf dat ik op een gegeven moment ZO KLAAR was met haar dat ik haar om half 10 maar in bed heb gelegd. Ik heb zo’n heftige sprong echt nog nooit meegemaakt, is dit een van de meest gevreesde of gewoon pech? Ik weet echt even niet wat ik maar aanmoet. Als ik haar optil is het niet goed, neerzetten ook niet, alleen maar “Neeeee”. Negeren, aandacht geven, wat ik ook doe niets helpt. Bah. Ik lees hier vaak “Ik ben twee en zeg nee” nou dat wordt nog wat als ze twee is. Ik snap dat jullie ook geen kant en klare oplossing hebben maar ik zit er gewoon even doorheen en moet even mijn hart luchten…

Lilypie
Lilypie

Herkenbaar hoor, hier was hij ook zo heftig. Maar wel in een eerder stadium, inmiddels is hier is de rust weergekeerd. Erik deed echter wel precies hetzelfde als Minke, inderdaad al een eerste kennismaking met de peuterpubertijd volgens mij. Heel veel sterkte meid, er komt echt weer een einde aan!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Mriek wat fijn dat jij er al weer uit bent! Maar bij jou was het dus ook zo’n heftige? Wat werkte voor jou op zulke momenten? Behalve hier even klagen wat mij altijd echt helpt ?

Lilypie
Lilypie

Haha, inderdaad ook klagen. Hielp heeeel goed. En verder doorademen en negeren als op schoot nemen etc. niets hielp. Sorry, geen gouden tip. Behalve misschien goed opletten of je ziet of Minke nieuwe dingen aan het leren is en daarop inspelen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik herinner me die sprong ook als een van de ergsten ja. Die van 17 maanden vond ik toen weer meevallen, verheug je daar maar op dan!

Groetjes van Christa

Nee… help… ik vind die van 13 maanden al zo erg… zit soms gewoon te janken. Weet niet hoe ik met hem moet omgaan… hij wil niks… hij speelt nergens mee… hij krijst heel het dorp bij elkaar…! Komt er een nog heftigere sprong???

En toch is het mijn lieve boy

Hoe gaat het nu met Minke? …

quote:
Nee... help... ik vind die van 13 maanden al zo erg... zit soms gewoon te janken. Weet niet hoe ik met hem moet omgaan... hij wil niks... hij speelt nergens mee... hij krijst heel het dorp bij elkaar...!

Leuk he, alle 10 de buren weten dat Huize Mini-boy weer in een sprong zit

quote:
Komt er een nog heftigere sprong???

En toch is het mijn lieve boy

Ja, nog heftiger.
Nou ja, misschien wordt ie net zo erg als de huidige sprong.
Maar het kan ook meevallen hoor.

M.

na al die verhalen over de 13 en 15 mnd sprong te hebben gelezen verheug ik me echt heel erg naar wat er komen gaat

krijgt ze geen kiezen?dan zijn ze erg jengelig en vervelend.mijn middelste is 2,maar ze is niet erg vervelend geweest,en nog niet,gelukkig.mijn oudste had wel geweldige driftbuien,tot ik erachter kwam dat ze niet tegen chocomel kon.
zou het iets met kleurstoffen te maken kunnen hebben?of suiker?

@Inge ik wordt ook niet vrolijk van die verhalen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Nou inmiddels is de rust weer wat teruggekeerd hier, pffff. Ik heb goed opgelet of ze nu wat anders erbij geleerd heeft en ja hoor ze kan nu opeens bijna alle dieren op de boerderij nadoen… zou dat haar "dwars"gezeten hebben, wie zal het zeggen!? Ook loopt ze nu echt goed, los en buiten rent ze zowat. Dus als ik erover nadenk is er wel een hoop gebeurd in dat kleine mensje
Maar Mini-boy ik herken jouw tekst ook, ook ik heb wel eens gehuild van onmacht en boosheid en dan vooral als ik zelf moe ben of gewoon klaar aan het einde van de middag ofzo. Het is ook gewoon niet altijd maar leuk, ookal ben je dol op je kind! Dan ben ik blij als mijn vriend thuiskomt en dan ga ik gauw met onze hond lopen om even uit te waaien! hihi

Lilypie
Lilypie

Ook ik draag de zorg om 4 uur ff over aan rené hoor ook, al zit Dylano niet in een sprong maar dan ben je gewoon ff op na een dag hollen, vliegen en draven

Liefs Michelle

Bedankt hé Marcel … ik hoor een soort van gnagna in je reactie…

Ja er zitten zeker wel kiezen in de weg die ook aan het doorkomen zijn. Want verdikkie het is ook altijd dat alles tegelijk komt. Sprong-kiezen-kwijlen-verkouden!! Grr…

Maar vond het ventje ook zielig…

Tja mijn man komt niet om 4 uur thuis en vaak ook nog niet om 6 uur… En als mijn man thuis komt is het om te eten en weer snel verder te gaan met werken. Maar daar ga je mij niet over horen… want weet wat het is om een man te hebben zonder werk.

@Michelle: hoe kom je erbij? ik heb er zin in

@Inge
@mini_boy Ik hoop echt dat hij weer snel het mannetje is

Liefs Michelle

quote:
Bedankt hé Marcel ... ik hoor een soort van gnagna in je reactie...

Sorry

Ach, hier gaat het precies hetzelfde hoor.
Alleen weet niet het hele dorp het.
Hooguit een paar straten in het rond.
En daar woont genoeg ander klein volk, die dezelfde problemen
ook allemaal heeft.

M.