15 jaar en zwanger

ik zou mijn verhaal ook s neer zetten ik lees wat voor negatieve reacties er komen bij 16 jaar en zwanger vind het wel erg maar ja en ik las dat sommige er gek van werden van 16 jaar en zwanger nou mijn verhaal van 15 jaar en zwanger

ik was 15 toen ik zwanger was van me dochter ik ben nog steeds met de vader en we zijn verloofd we hebben een eigen huisje ik heb nooit gehoord van je vergooit je jeugd en dat heeft er mee te maken heb geen jeugd gehad dat verhaal wil ik niet vertellen maar ik was 16 en beviel in het ziekenhuis van een gezond meisje dat nu bijna 2 is we wonen met ons gezinnetje samen in een EIGEN huisje we komen rond van 70 euro per week dus alles kan je kindje gaat voor alles ik heb altijd gezegt eerst zij eten en dan wij en dat gebeurt nu nog steeds ik weet niet wat voor reacties ik hierop krijg maar me ouders wisten het pas na 7 maanden en een maand later is ze geboren

weet je wat ik raar vind dat er op dit topic niet eens gereageerd word het is al 3x bekenen en de anderen worden gereageerd en deze niet wat hebben jullie toch ze kunnen zwanger zijn en de symptomen hebben en hoe jullie daar op antwoorden vind het belachelijk jullie zorgen er gewoon voor dat de leden met deze vragen zich hier niet thuis voelen als jullie zo groot zijn dus niet maar nog even iets iedere moeder die eerste keer moeder word ervaart alles hetzelfde ook al ben je een tienermoeder of een moeder van 25 het maakt allemaal niet uit jullie zijn niet groot of wat dan ook ik snap niet datjullie zo met leden omgaan

kan ik hier antwoord op krijgen

Hoi maddalena,

Ik vind het hardstikke knap van je dat je het economisch goed hebt en dat jij je kind op de eerste plaats zet

Maar misschien kan jij als persoon het toevallig goed hebben ook al ben je jong. MAar dat wil niet zeggen dat iemand anders van dezelfde leeftijd het goed kan hebben. Kijk maar naar 1 van de topics. Een meid had niet eens geld om een tester te kopen. En de ander kwam heel onbeschoft over. Alle moeders die hier reageren bedoelen het niet slecht. Misschien komt het hard over voor sommigen, maar ik denk niet dat de moeders hier alle jongeren willen afkatten.

Zij hebben liever dat jongeren eerst hun leven goed opbouwen door een diploma op zak te krijgen en een goede baan te vinden en NATUURLIJK van hun jeugd te genieten. Het komt misschien voor de jonge moeders aanvallerig over, maar het is helemaal niet slecht bedoelt. Er zijn risico’s die je neemt als je nog zo jong bent en dan nog eens zwanger wilt worden.

Ik ben in ieder geval blij dat jij het goed hebt

ja ik irriteerde me er behoorlijk aan nu nog wel maar kijk als ze het nou goed of slecht hebben het zijn tenslotte moeders wij hebben het ook wel s slecht ook al ben je 16 of 30 het maakt niet uit en de andere tienermoeders ook die hier zijn denk dat ze ook aangevallen voelen ik tenminste heel erg weet niet wat ik moet schrijven maar bedankt voor je lieve berichtje ik hoop dat meerdere moeders dit doen

hoi hoi,
ik zal ook even wat willen zeggen, ik ben zelf op mijn 17e zwanger geraakt, en heb het best moeilijk gehad. Maar als je 15 of 16 ben en zwanger WIL WORDEN is wat anders dan dat het je overkomt.Daarom waarschuwen wij die meiden en reageren misschien een beetje bot.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

ja maar bij mij is het ongepland we wisten nergens vanaf ik heb medicatie gehad die ik toen niet mocht hebben en alles is goed gekomen maar ik vind we wonen in nederland en dat is een vrij land voor meningen sta ik ook voor open maar die meiden hebben een kinderwens en als ze het willen doen ze het het is eigen risico ik heb die risico ook genomen en alles is bij mij goed gekomen gelukkig

maar vond het wel een beetje heer ERG bot om te zeggen hoe iedereen reageerden

Een reactie hierop krijgen …???

Ten eerste maakt het niet uit of je topic al 100x gelezen is of niet voordat men reageert. Dit staat iedereen hier vrij nl. Wellicht heeft een ander hier geen mening over, heeft het dus wel gelezen maar geen ractie hierop. Dat ja nadat je topic AL 3x bekeken is, meteen roept dat er nog geen reactie is, vind ik niet zo heel erg aardig.

Ook in andere topics die hierover gaan, zul je kunnen lezen dat het bijzonder jammer is dat er meiden zijn die hier komen zieken op het forum met verhalen over een al dan niet zwangerschap. Deze meiden verpesten het voor de meiden die wel goeie adviezen kunnen gebruiken. Maar aangezien het in deze vakantie periode weer in is dat je maar met een wazig verhaaltje over een zwangerschap, hier komt zieken, kunnen wij allemaal door de bomen het bos niet meer zien. Daarbij komt nog dat je via de zoekfunctie van www.ikkeben.nl ook topics terug zult vinden waar zeker wel netjes gerageerd word. Niemand van ikkeben zal een 16 jarige afvallen als ze inderdaad advies nodig heeft.
Als er vragen zijn over symptomen, tja we zijn geen digitale test. In bed een grote meid, dan daarbuiten ook, een test halen ( en de beschrijving ervan goed lezen ) en het je ouders en vriend vertellen bij een positieve uitslag.
We kunnen dan wellicht hier en daar wat hard overkomen, maar als je daar al niet tegen kunt, hoe wil je dat gaan doen met zon klein mopje in een grote wereld dadelijk ? En weet je wat ik raar vind ? Dat iemand die er net is, meteen al zon oordeel klaar heeft staan ? Weet jij al hoe veel mensen hier hebben beweerd dat ze 16 waren en zwanger en dit dus een groot fabeltje bleek te zijn ? Daar sta je dan wel met je goedbedoelde adviezen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

IK BEN HIER AL 2 JAAR LID EN IK LIEG NIET OVER ME DOCHTER WAT DENK JE DAT IK BEN EEN LEUGENAAR SRRY DAN HEB JE DE VERKEERDE VOOR JE EN AL DIE ANDERE MEIDEN KUNNEN DENKEN DAT ZE ZWANGER ZIJN EN MISCHIEN ZIJN ZE DAT OOK WEL WEET JE HOE IK ME HIER KWAAD OVER KAN WORDEN DAT IK ZON REACTIE VAN JOU KRIJG SRRY MAAR JE HEBT ME NU ECHT PISSIG GA EERST EEN ADVIES GEVEN VAN PLAATS EEN SMOESJE HET IS VAKANTIE EN DIE TIENERS VERTELLEN FABELTJES EN DAT JE GELIJK BOT DOET IS NERGENS VOOR NODIG MISCHIEN IS HET GEEN FABELTJE MAAR IS HET WAAR

VAN MIJ IS HET WAAR IK HEB EEN DOCHTERTJE GENAAMD VANESSA GEBOREN OP 18-11-2006 46 CM EN 2375 GRAM IN HET UMCG IN GRONINGEN HEB JE MEER NODIG VERTEL HET MAAR GERUST

EN MIJN DOCHTER DIE KAN IK EEN GROTE WERELD LEVEN WANT DIE WORD GOED OPGEVOED EN IK KAN ER WEL TEGEN MAAR ALS IK DIE ANTWOORDEN VAN DIE TOPICS LEEST VOELT HET ALS DISCRIMINATIE TEGEN TIENERMOEDERS EN DAAR HEB IK EEN HEKEL AAN OOK AAN ANDERE MENSEN DIE GEDISCRIMINEERD WORDEN
EN MIJN DOCHTER DIE KAN LATER TENMINSTE VOOR HAAR ZELF OPKOMEN

Ja, ga even lekker zitten schreeuwen tegen iedereen hier.

Dag Maddalena, was gezellig om je hier op de site te hebben!

Groetekes, Sje

Ze word iig mondig genoeg opgevoed, met weinig fatsoen, dat helaas dan wel weer wel…
2 jaar lid en 16 x gereageerd, dan moet je wel zeker van jezelf zijn…

Groet Wendy

ten eerste ik zit niet te schreeuwen ik maak gewoon hoofdletters voor de duidelijkheid en ten 2 e me dochter zou ik er maar buiten houden want ze word goed opgevoed

als jullie zo denken weet het niet

met die 16 berichten heeft er mee te maken dat ik BEN MISHANDELD EN DAT IK NIET OP INTERNET KON KOMEN EN DAT IK MEER DINGEN HEB MEEGEMAAKT DAN EEN NORMALE TIENER ZOALS NEEM AAN DAT JULLIE NIET ALLEMAAL MISHANDELD EN VERKRACHT ZIJN GEWEEST TEGELIJK OF WEL

EN IK HEB AL GEZEGT PRIVE OMSTANDIGHEDEN MAAR NU WETEN JULLIE HET NU BLIJ

groetjes mariska
vanessa
en de vader (naam maak ik niet bekend)

quote:
ten eerste ik zit niet te schreeuwen ik maak gewoon hoofdletters voor de duidelijkheid

Je schreeuwt wel, hoofdletter gebruik word in het algemeen op het internet gezien als schreeuwen, zo ook hier op het forum waar je blijkbaar al 2 jaar mee leest zonder ooit wat te posten tot gisteren.

Ik zal je de laatste hint geven, schreeuwen om aandacht is erg genoeg, je opdringen op een site is wel erg vervelend, dag meissie, geniet lekker van je dochter, geef haar de opvoeding die je zelf duidelijk gemist hebt. Dag Dag zoals de teletubbies zeggen!

En veel plezier op je eigen forum.Daar vind je misschien wel gelijkgestemden