15 en misschien zwanger

heej dames,
ik zit echt met een probleem!
ik ben misschien zwanger, maar hoe kom ik er zeker achter?
ik weet dat ik een test kan doen maar daar is het nog te vroeg voor denk ik.
ik heb opeens krampen (na de dag dat ik het met mijn vriend gedaan heb) en een raar gevoel in mijn buik. Ook ben ik een keer misselijk geweest.
help me alsjeblieft
groetjes

Word je nog ongesteld ?
Test doen is niet verkeerd, ga anders naar de huisarts!

Ik moet over 1 week ongesteld worden.
Maar moet ik dan tot die tijd wachte?

Lieve meiden van 15 die zwanger zijn en die deze week al noodkreten hier geplaatst hebben. Digitaal is niet te zien of jullie zwanger zijn, dus “Help me alsjeblieft” zal geen oplossing opleveren.

Jullie zijn blijkbaar volwassen genoeg om met je vriend naar bed te gaan, wees dan ook volwassen genoeg om de consequenties daarvan te aanvaarden.

Ga een test halen en als je zwanger bent, vertel het dan ook gewoon aan je ouders.

In bed een grote meid, dan daarbuiten ook.

Groetekes, Sje

Tja het klinkt hard, maar sje heeft wel gelijk!!

Als je gemeenschap kunt hebben, ben je ook “oud” genoeg om de consequenties te dragen!!

Iedereen weet wat ervan kan komen, de tijd dat je het niet kunt voorkomen is al héél lang voorbij!

Groetjes Nathalie & Co

Hé Meisje,

Maak je voorlopig nog niet te druk! De dingen die je voelt kunnen
ook door de spanning komen. Zeker als je anti-conseptie hebt gebruikt is de kans heel klein dat je zwanger bent.
Wacht in elk geval nog een week voor je gaat testen, de test is nu nog niet betrouwbaar.
Mocht je zwanger zijn, ga dan naar je ouders of naar een andere volwassene die je vertrouwd. Beter nog doe dat nu alvast, alles beter dan de spanning van het moeten vertellen.
Succes!

Als je geen anticonceptie hebt gebruikt, kun je voor de zekerheid de morning after pil krijgen en daar zou ik nu toch dan eens gauw de ha post voor bellen dan. Mocht je wel anticonceptie hebben gebruikt, zou ik me niet zo druk maken, want de kans is dan klein. Maar inderdaad ben ik ook voor de stelling van Sje.

Ja moet ook zeggen ben het met Sje eens
En ja verder heb ik er niets aan toe te voegen
Het staat er allemaal al

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Ik ben het ook met Sje eens.
Als je oud genoeg bent om met een jongen het bed in te kunnen duiken, ben je ook oud genoeg om een test te laten doen of halen en voor de gevolgen op komen, mochten die er zijn.

Nu dus ook een grote meid zijn.

pregnant