13 wkn en al zitten?!?

Hoi moeders, ik zit met een vraag, ik heb een pracht van een dochter van 13 weken en 5 dagen oud.
Als zij wakker is wil ze niet op haar rug liggen, ze komt met haar hoofd tot haar schouders omhoog omdat ze niet wil liggen en huilt tot ik haar overeind zet en ze dus in zit-houding zit, nou heb ik soms gehoord dat het niet goed is en anderen zeggen weer dat als ze sterk genoeg is het niet erg is.
Haar nek is erg sterk, ook bij het verschonen komt ze vaak tot haar schouders omhoog, ook als ik haar tegen mij aan wil laten leunen duwt ze zich naar voren om zo dan alleen te zitten, kan iemand mij vertellen wat ik moet doen (als het inderdaad slecht is voor haar) om haar zonder huilen toch te laten liggen.
Groetjes

Hoi,

Het kan geen kwaad als je kindje een paar minuten rechtop zit.
Zou het niet te lang doen.
Daar wordt je kleintje ook sneller moe van.

Anne wil niet altijd gelijk in de box liggen omdat ze al een hele poos
in haar bed op haar rug heeft geslapen.
Je zou haar eerst even in de wipstoel kunnen laten spelen.
Even op de buik leggen kun je ook doen in de box.
Vindt je kleintje vast ook leuk.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 24 week

mijn LK is vandaag langs geweest en zij heeft zelf 3 kinders en die heeft er even naar gekeken en gezegd dat ik haar niet tegen kan houden als ze wil zitten en ze er sterk genoeg voor is, dus ik hoef me geen zorgen meer te maken, maar wel erg bedankt voor je reactie.
Mama van Selina

Hoi ik ben zelf moeder van een dochter van iets meer dan 13 weken, en zij doet precies hetzelfde. als ze bij me zit gaat ze helemaal vooruit totdat ze rechtop zit. Het kan geen kwaad voor zover ik weet betekent dan dat ze sterk genoeg zijn (en erg bijdehand… hihi)
Wanneer is je doichter precies geboren??
Groetjes Deborah

ja bijdehand zeker, leuk he…
Selina is nu 14 weken en 1 dag nu, dus is geboren op 28-09-'07

hoi hoi

mijn dochtertje deed dat ook al rond die leeftijd. destijds werd zij ook gezien door een fysiotherapeut (niet om die reden) en die vertelde dat het geen probleem is omdat ze het zelf aankon want anders zou ze het niet doen. het is wel belangrijk dat het niet te lang duurt.

je baby geeft vanzelf aan als het niet meer wilt. wees er maar lekker trots op. ik was dat wel en al helemaal toen mijn dochter met 4 maanden al wilde staan. je kindje is gewoon erg nieuwsgierig en wil alles meekrijgen haha leuk toch?
misschien wil ze wel liggen als ze wat vaker zomaar zit.

groetjes angela

Ja ik ben erg trots hoor, echt wel.
En die meid wil nu al staan en dan kan ze ook (ik sta ervan versteld hoe sterk ze is, echt al van die voetbalbeentjes heeft ze) maar ik ben bang dat dat niet goed is, dus ik doe dat niet té vaak, soms eens een paar seconden.
Angela, zou jij misschien eens aan de fisio (als je er toch bent) kunnen vragen ook of het echt zo slecht is want mijn dokter zegt dat het niet zo erg is als ik haar maar niet té lang laat staan.
En is het ook waar dat je of een doener hebt of een denker hebt maar dat het meestal niet samen gaat.
Groetjes Mandy (wonend in Luxemburg)

Hallo mommy 2007,

Als je kleintje zelf wil zitten is het geen probleem. Dat betekend dat ze er zelf sterk genoeg voor is. Ons meisje stond recht op haar benen toen ze 2 dagen oud was. Sindsdien staat ze heel erg graag recht. Als ze het zelf kunnen laat je het maar begaan. Heel anders is het met kindjes die gedwongen worden. Dus maak je vooral geen zorgen.

Groetjes,

Tamara

nou, ik weet niet wat ik allemaal loop te doen ik zal wel moe zijn ofzo, pfff maar hier nu dat ene (veel te) kleine fotootje wat ik al de hele tijd loop te proberen

Zoooooooooooooo trots op mn meissie.

Gewijzigd door - mommy2007 op 09 Jan 2008 00:57:34img][/img]

Gewijzigd door - mommy2007 op 09 Jan 2008 01:00:25

quote:
nou, ik weet niet wat ik allemaal loop te doen ik zal wel moe zijn ofzo, pfff maar hier nu dat ene (veel te) kleine fotootje wat ik al de hele tijd loop te proberen
Zoooooooooooooo trots op mn meissie.

Gewijzigd door - mommy2007 op 09 Jan 2008 00:57:34img][/img]

Hoi mommy, bekijk deze eens. http://www.ikkeben.nl/ShowDetail.asp?NewsId=1802 De kleine foto komt omdat hij bovenin staat( soort avatar word hij dan en is dan verkleind) , hier kun je zien hoe je hem daar eigenlijk had moeten plaatsen en hij dan ook groter is. Hoop dat het nu lukt.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

quote:
Ja ik ben erg trots hoor, echt wel. En die meid wil nu al staan en dan kan ze ook (ik sta ervan versteld hoe sterk ze is, echt al van die voetbalbeentjes heeft ze) maar ik ben bang dat dat niet goed is, dus ik doe dat niet té vaak, soms eens een paar seconden. Angela, zou jij misschien eens aan de fisio (als je er toch bent) kunnen vragen ook of het echt zo slecht is want mijn dokter zegt dat het niet zo erg is als ik haar maar niet té lang laat staan. En is het ook waar dat je of een doener hebt of een denker hebt maar dat het meestal niet samen gaat. Groetjes Mandy (wonend in Luxemburg)

mijn dochter is inmiddels als bijna een jaar dus die fysio heb ik al maanden niet meer. dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. .
maarre ik heb even terug gelezen ik heb toch niet gezegd dat het slecht is? ik zei dat het niet uitmaakt als het maar niet té lang duurt. precies wat je dokter ook zegt.

groetjes angela

Oh das jammer Angela maar ik doe het zowiezo niet té vaak en wat jij alzei als ze het kan is ze blijkbaar sterk genoeg.
In ieder geval bedankt joh ben ook erg blij met al die andere leuke reacties.

En Asje ik zal het even proberen maar die foto was al erg klein omdat ik hem uit mijn hyves-site heb gehaald omdat dat ff makkelijker was (hoefde ik niet te zoeken)
Maar mss kan ik de originele opsturen maar dan moet die andere ff gewist worden anders staat ie er dubbel in bvd Mandy