13 mnd en optimel

Hallo allemaal,

Dat kleine mannetje van mij is 13 mnden en wil geen fles meer…
Wat hij super lekker vind is optimel…
Dat mag hij toch gewoon??

Alleen een probleem als we straks naar turkije op vakantie gaan volgens mij is daar geen optimel te vinden…
Pakjes yoghurt drink is hij niet dol op maar drinkt dat wel.
Neem ik daar maar kleine pakjes van mee!Op hoop van zegen dat ze niet uit elkaar klappen in mijn koffer

Groetjes

Persoonlijk ben ik geen fan van optimel omdat het apertaan bevat en dat wordt sterk afgeraden voor kleine kinderen. Ik heb het hier nog met mijn dietist over gehad omdat ik suikerpatient ben. Ik zou hem er persoonlijk dus niet te veel van geven want suikervrij is niet altijd beter. Enne als je die pakjes meeneemt doe ze in een plastic zak, mochten ze klappen dan zitten niet al je kleren onder.

Groetjes,

Michèle

Eens met Michèle

Drinkt hij geen gewone melk? Want dat krijg ik er bij Dylano ook niet in. En vanaf het jaar adviseren ze maar 300 cc zuivel te geven. Dylano krijgt 's morgens een borje pap met 200 cc hv melk en 's avonds zijn toetje en komt zo aan de 300 cc. Verder drinkt hij diksap.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Met 13 maanden hoeven ze gaan flesvoeding meer. Onze meid kreeg met 11 maand al Optimel of half volle melk.

Dus ik zou zeggen, lekker de flesvoeding wegdoen en je kindje gewone melk, yogi of optimel geven

Gr

Eva eet graag de vla van Optimel. Maar dat is ook het enige wat ik haar dan geef 's avonds, want zoetstoffen zijn inderdaad niet goed voor kindjes. Ze reageren daar gevoeliger op dan wij, dus ik zou er mee uitkijken. Je zoontje mag best een beetje Optimel hoor, maar ik zou niet al zijn melk hierdoor vervangen. Beter kun je dan water of diksap geven. Yogi zou ik ook niet doen, veel te veel suiker. Wij zitten trouwens altijd boven de voorgeschreven 300cc. Eva eet pap 's ochtends, krijgt 90cc bij haar broodje en 's avonds dus nog een beetje Optimel vla. Ik laat het lekker zo, ze vindt die vla nu eenmaal heerlijk!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Third Birthday tickers

Dani vindt Optimel ook erg lekker en krijgt regelmatig bij zijn broodje een glas. Verder drinkt hij ook gewoon melk, maar mama vindt Optimel ook lekker. Wat die zoetstoffen betreft…had er zelf niet echt bij stil gestaan, maar is natuurlijk wel zo. Al kan een glas per dag volgens mij geen kwaad.

Wat overigens ook nog een goed alternatief is is karnemelk met diksap (weet niet of ze karnemelk hebben in Turkije, want dan hoef je alleen maar diksap mee te nemen). Dit geef ik Dani ook weleens als hij geen zin heeft in een glas melk. Ook gezond en niet te zoet zoals Yogi. Ik zou zelf nl geen yogi geven…daar zit echt heel veel suiker in.

Volgens mij hebben de karnemelk of een soort gelijk iets in turkeije, je kan dat ook hier in de turkse winkels krijgen en anders in een turkse winkel vragen die weten dat zeker wel

Groetjes,

Michèle

Ik zou inderdaad eerst maar gewoon melk proberen. Wil hij dat echt niet hebben, kan je wat anders proberen, maar nog is optimel dan niet een heel goed alternatief, vanwege de zoetstoffen.

Als je je kindje nu al aanwent, aan alle zoete drankjes, kan het alleen maar erger worden

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Bedankt voor jullie reacties…
Ik heb alles geprobeerd.
Geen melk
Geen bordje pap
Geen karnemelk
Geen diksap
Helemaal niks.
Dus ik was eigenlijk blij dat hij optimel drinkt
Hij krijgt s’ochtends een halve beker en s’avonds een halve beker.
Voor de rest drinkt hij water…Ja en af en toe een pakje appelsap.

Maar hij moet toch aan z’n hoeveelheid vocht en zuivel komen.
En et is al niet zo’n drinker.
Ik zal het over 2 weken eens met het cb erover hebben(al keuren die optimel natuurlijk helemaal af)Ach we zien et wel

Morgna is ook een natnek bij vlagen. Wij hebben wel ontdekt dat afwisselen de oplossing is dus er staan hier 3 tot 4 smaakjes car van cevitan. En dat gaat er altijd goed in.

Groetjes,

Michèle

Je kunt ook heerlijke yoki maken van magere (of volle) yoghurt, diksap/carvan en een plons water. Even goed mengen en drinken maar! Tis heerlijk en net zo dun als yoki maar minder zuur dan karnemelk met diksap. (meestal doe ik half yoghurt en half water en de diksap naar smaak en drink dat zelf op want zoonlief wil het niet)

Hier proberen we ook de artikelen met zoetstoffen te vermijden. Zelf krijg ik uitslag op mijn handen als ik te veel light producten (met aspartaam) gebruik, hele blaren krijg ik er van. En dan niet te vergeten de luchtproductie in mijn darmen Als ik er al op reageer, hoe zou de kleine er dan op kunnen reageren???

Wat betreft laten wennen aan zoetigheid. Ons zoontje drinkt wel gewoon yoki (van Aldi/Lidl) maar is hier geen zoetekauw door geworden. Hij vindt diksap heerlijk, limonadesiroop wil hij echt alleen al er niets anders is. Hij verkiest een druif boven een stuk chocola dus van mij mag ie die lekkere yoki blijven drinken