13 maanden sprong/hel

Hallo,

Herkent iemand de 13 maanden sprong? Is het eigenlijk wel een sprong? Ik werd vandaag echt gek van madam… Huilen als ik wegloop, op de grond gaan liggen krijsen als iets niet lukt of als haar speelgoed niet lief doet (?!), bord van tafel gooien, drama met verschonen en aankleden, driftbuien, slecht slapen,'s nachts gillend wakker worden…

Herkent iemand dit? Heb vandaag gedacht dat ze niet goed geworden was ofzo… Ze lijkt soms wel bezeten!

Normaal kan ze zo goed spelen en is ze zo lief maar sinds een week is het mis… De andere sprongen (als het een sprong is nu?) waren veel minder heftig,dan was ze alleen wat jengelig.

Alvast dank van een gefrustreerde moeder…

ach meissie toch… mijn zoontje is ook in die sprong maar niet zo erg als jouw meiske…

Jurian ‘piept’ sneller… wil graag lopen/staan maar lukt niet waardoor hij dus ‘piept’. En dit vond ik eigenlijk al vermoeiend …

Sterkte met de meid… enne… mama is de baas hé!!

Tips:
kiekeboe spelletje - en dan steeds langer wegblijven…
enne… toverwoord NEGEREN… en corrigeren…

Maarre vermoeiend en lastig is het wel…

Wat een snelle reactie! Wanneer is jouw zoon geboren, scheelt weinig volgens mij. Misschien zijn meiden ook wat driftiger… Hoewel…

Ze begint nu ook steeds meer te lopen dus ze maakt sowieso een enorme ontwikkeling door.

Negeren doen we ook zoveel mogelijk maar soms is het zo lastig… Vanavond was mijn man sporten, hij was de deur nog niet uit of ze zat compleet onder de poep, inclusief romper. Terwijl ze net eindelijk ff heerlijk zelf zat te spelen (zogenaamd thee inschenken, proosten en opdrinken) Na de verschoon-hel-sessie weer naar beneden. Kotst ze mij en de loveseat en zichzelf helemaal onder… Weer een verschoon-hel-sessie dus… Helpt allemaal ook niet echt mee. Ik in de stress, zij dus ook!

Ff volhouden nog denk ik…

Oei dat was voor beide geen feest

Met het verschonen geef ik Jurian iets in zijn handen … hierdoor wordt hij afgeleid en ligt hij rustiger… dus kan mama snel haar werk doen. Jouw dochter kan dan wel pittiger zijn … maar ook sneller… Jurian loopt nog niet en staat als dronken mannetje op zijn beentjes met hulp van mama… enne dat wil meneer heel de dag … ach ook wel schattig…

Jurian helpt het ook wel als ik hem afleid met ander speelgoed… heb onder in de box een la waar al het speelgoed in ligt en dat wissel is elke 2 á 3 weken om … dan denkt meneer dat hij weer nieuw speelgoed heeft en is hij weer dag (hopelijk meer) tevreden…

Jurian is van 15 juli 2008 en die dochter van jouw?

Kiki is van 21 juli, een klein weekje jonger dus!

Met lopen is ze wel wat snel ja, praten doet ze nog niet veel. Nou eigenlijk wel veel maar geen bestaande woorden! Alleen aai, bah, mama, papa, die, Kiki en kwak.

Ben je verhuisd naar het peuterforum? Zit nog vaak te kijken bij de baby’s…

Hier was de 13-maandensprong ook heftig, heftiger dan de voorgaande. We zijn er inmiddels uit, gelukkig.

Sterkte ermee!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
Kiki is van 21 juli, een klein weekje jonger dus!

Met lopen is ze wel wat snel ja, praten doet ze nog niet veel. Nou eigenlijk wel veel maar geen bestaande woorden! Alleen aai, bah, mama, papa, die, Kiki en kwak.

Ben je verhuisd naar het peuterforum? Zit nog vaak te kijken bij de baby’s…

Grappig zo dichtbij elkaar…
Ja ik ben ook niet weg te branden bij de baby’s… overstap lijkt te groot

uh kan het ook een vervroegde 13 maanden sprong zijn… Mijn ventje had dat al bij 11,5 maand… en nu nog eigenlijk…

ik herken dit ook.

mijn zoontje is van 13 augsuts en de laaste week wil hij heel weinig… jengelt overal om wil aleen maar staan/ lopen an de hand enz…een schone luier om doen is echt een strijd… iedere keer geef ik hem wat anders in de handen… maar t helpt niet meer…

hoe lang duurt deze sprong?

Gewijzigd door - Daantje45 op 08 Sep 2009 11:33:34

Héél lang … zit er nu al 3 weken in en zie nog geen verbetering of gezelligheid

Hier zijn de 3H dagen nu ook begonnen. Met gister geen fruit willen, niet willen slapen 's morgens, alleen maar pappa en mamma willen. Echt een off day. Vanmorgen ging het fruit goed en ze slaapt nu ook goed dus hopelijk is het af en toe een dag en niet 3 weken aan een stuk door.

Groetjes,

Michèle

Even over de periode van die sprong… Nora zit nu ook middenin de een of andere sprong, ik dacht die van 48-53 wkn. Maar is dit dan dezelfde als die waar jullie het over hebben, of hebben we zo 1 week om adem te happen en dan weer volop de volgende in???

Snap niet meer helemaal wanneer de ene ophoudt en de volgende begint…??

Lilypie - Personal pictureLilypie

Euh … ze houden denk niet meer op

Jurian is vanaf dat hij 1 jaar is … alleen maar bezig met springen … maar hij komt niet vooruit … dus ik snap het ook niet!! ??

Zul je zien mini-boy dat ie straks alles in een keer achter elkaar doet.

Groetjes,

Michèle

@liske die sprong begint bij 50 1/2 week

Liefs Michelle

@ Michelle: Hmmm… dan zou ze nu pas een week in de sprong zitten… maar ze is wel twee weken te laat geboren, die mag ik meerekenen, toch? Dan klopt het wel ongeveer en is het gewoon een beetje vreemd dat ie de 13 maanden sprong heet. Eigenlijk gewoon een 12 maanden sprong, dan.
Gezellig, zo rond je verjaardag lekker chago en driftig! hahaha!

@ Liske ze gaan natuurlijk uit van 40 weken dus dan klopt het wel Maar eh met de verjaardag zijn ze zo onder de indruk dan hebben ze geen tijd om driftig te zijn, dat komt in de dagen erna wel

Groetjes,

Michèle

Lilypie Tweede Ticker
[img]http://www.magicalkingdoms.com/timers/tickers/iz6mc5sf24datdx7.png" alt=“magicalkingdoms.com Ticker” border=“0”/>
Free Disney Tickers

@Michèle: Ben benieuwd of we een heel dag zonder driftbuien mee mogen maken, hahaha! Heel af en toe zit die er nu ook tussen, maar ze zijn zeldzaam. Dat je de dagen erna de vruchten kunt plukken, dat geloof ik ook wel, ja! Nou, ik hoop gewoon dat ze het leuk heeft. Denk dat dat wel goed komt.

Nora is dinsdag jarig en viert ze het op de creche. s middags zijn wij vrij (Prinsjesdag!!) en gaan we gezellig met zn drietjes iets doen. Pas zaterdag komt alle visite en het grote uitpakfestijn! Ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden!

Liefs

Ha ha ha ja ja ja meteen verplichten om naar de gouden koets te kijken he

Nee hoor gelijk heb je. Moet zeggen Morgan wisselt haar dagen af. Soms niet te genieten en dodelijk vermoeiend en dan weer het zonnetje in huis. Geen pijl op te trekken. Net als met slapen nu op de dag. De ene keer slaapt ze 's morgens in een keer en de andere keer helemaal niet en als je denkt nu haal ik haar er maar uit zoals bandaag slaapt ze in een keer wel. Echt het zijn soms rare wezentjes

Groetjes,

Michèle

Lilypie Tweede Ticker
[img]http://www.magicalkingdoms.com/timers/tickers/iz6mc5sf24datdx7.png" alt=“magicalkingdoms.com Ticker” border=“0”/>
Free Disney Tickers

Dat zat ik me ook al te bedenken, gezellig in de sprong met zijn verjaardag Buiten het slapen heeft hij er meestal niet zo’n last van hopelijk nu ook. En zijn warm eten gaat met wat meer moppers

Liefs Michelle