12,5 jaar huwelijk... tips?

Iemand tips of leuke ideetjes om te geven aan een zus/zwager voor hun 12,5 jaar huwelijk.

We doen altijd met elkaar een stukje / voordracht… Iemand hier nog een idee over?

Verder willen we iets geven als herinnering. Bijv een boek met a4 (erg saai maar wel heel leuk om te krijgen) of een wensboom met van iedereen een wens eraan. Maar wilde graag weten of jullie nog andere tips hebben???

Hoi hoi,

ik weet niet wat ik leuk zou vinden om te krijgen, ik denk ook een soort plakboek met allemaal leuke stukjes/herinneringen van iedereen aan ons… IK persoonlijk zou het niet leuk vinden als er een voordracht gehouden zou worden , krijg dan altijd zo’n soort plaatsvervangende schaamte…

hihi…

Tja … we hebben ooit met heel de zaal in een deuk gelegen. Dat was met een stukje waarbij het ‘stel’ op de trap moest gaan staan en onderaan een grote teil water… als je de vraag fout beantwoorden mocht je een tree naar beneden wie het eerste natte benen had … Was echt leuk… maar het moet maar net in de smaak vallen.

In onze kringen hebben wij geen feesten met Dj’s en muziek dus maken deze stukjes het vaak juist gezellig…

Niemand een leuk ideetje?

Ik moet er ook niet meer aan denken dat mijn feestje opgeleukt zou worden met een stukje, liedje of voordracht (Met mijn bruiloften had ik mijn broer die ceremoniemeester was op het hart gedrukt om alle optredens bij voorbaat de kop in te drukken).

Maar goed, wat betreft zo’n stukje/voordracht, je zou een aflevering van “In de hoofdrol” kunnen doen. Ken je dat programma?

Staat iemand centraal en er zijn allerlei personen uitgenodigd die in het leven van die persoon iets betekend hebben of nog steeds iets betekenen.

Wij hebben ooit, toen het doen van stukjes nog op ieder feestje voorkwam, (samen met wat broers en zussen van mijn ouders) zo’n aflevering gemaakt toen mijn moeder 50 werd, maar dan niet op de serieuze manier. Meer humoristisch.

Zo gebruikte mijn moeder bijv. nogal was post-it-blokjes en zogenaamd hadden we de directeur van 3M (de fabrikant van Post-it) uitgenodigd (gespeeld door een zwager van mijn moeder) die heel blij kwam vertellen hoe de omzet de laatste jaren gestegen was.

En zo hadden we nog meer mensen verzonnen die op de een of andere manier een link hadden met bepaalde tics/gewoontes van mijn moeder.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 07 Sep 2010 13:54:01

Wat betreft herinnering aan het feest: je zou elke gast vooraf een kopie kunnen geven van een pagina uit een vriendenboekje en dat in laten vullen. Dan kunnen mensen zelf kiezen of ze dat hilarisch of serieus invullen.

Al die vellen kun je in een mooie map met plastic mapjes doen.

Verder kun je ook een grote fotolijst kopen met een passepartout erin. Op die passepartout kun je elke gast iets liefs of een wens laten schrijven bij binnenkomst. Naderhand een leuke foto van het koperen bruidspaar erin en dan hebben ze een leuke herinnering om thuis op te hangen.

Groetekes, Sje