11 weken: ik ben een slaapkop

Iris kan erg goed slapen… is een van haar kwaliteiten denk ik. Vanacht heeft ze bijvoorbeeld van 23.30 uur tot 08.30 uur geslapen… ik dacht kijk een tot hoe laat ze het volhoudt maar om 08.30 uur sliep ze nog. Heb haar maar wakker gemaakt, vond het nu toch wel heel lang duren. Vervolgens ligt haar hele voedingsschema overhoop (das mijn eigen schuld natuurlijk ) Vervolgens eens met de hulplijn van de GGD gebeld om te vragen wat ik hier mee aan moest. Volgens haar moet ze overdag om de 4 uur de fles krijgen. (Ze krijgt trouwens 180 flessen die soms strak leeg gaan en soms niet). Dat betekent dus wakker maken…
Mijn gevoel zegt lekker laten slapen tot ze komt en honger heeft, maar dan heb je natuurlijk kans dat ze maar op 4 flessen zit…
Zucht, best ingewikkeld, wat vinden jullie??

Liefs

Lilypie First Birthday tickers

Wat een heerlijk "luxe"probleem
Maar ik snap dat je je afvraagt wat wijsheid is. Persoonlijk zou ik zeggen twee maanden is oud genoeg om van 2330 tot 0830 te slapen, maar dat hangt ook van het gewicht af heb ik wel eens begrepen. Wellicht kan een ander je daar meer over vertellen.

Gewijzigd door - Linette1 op 16 Oct 2009 15:08:13

Het is inderdaad een luxe probleem… (had een dag maar 30 uur!)
Iris is inmiddels 60 cm en 6290 gram.

Lilypie First Birthday tickers

Mijn gevoel zegt ook… laten slapen. Heb ik vandaag ook gedaan de hele dag (behalve vanochtend toen heb ik haar om half negen wakker gemaakt en de fles gegeven).
Wonder boven wonder heeft ze haar eigen schema weer ingehaald. Maar ze heeft nu nog maar 1 fles van (180 cc+6 schepjes) 200cc gedronken en de rest (150 cc+5 schepjes) 170 cc. Vanavond waarschijnlijk nog een fles van (180 cc+6schepjes) 200cc. Over de hele dag dan een totaal van 910 cc. Is dat genoeg voor een meisje van 6,3 kg?

[img]http://lb1f.lilypie.com/9NrYp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

ik heb bij alle twee onze meiden zo’n luxe probleem hahaha
wel lekker als ze zo goed en lang slapen!
maar ik heb ze ook altijd wakker gemaakt voor voeding!
Die twee van ons riepen echt niet hoor! sliepen heerlijk door!
Van wie zouden ze het hebben??
ik maakte ze dus ook wakker voor voeidng, en ging prima hoor.

Groetjes Gytha