11 maanden

Hallo, ik heb een vraag… Ik heb een dochtertje van 11 maanden en sinds een paar weken doet ze elke keer als ik haar verschoon, aan der kruis voelen…
Is dit een ontdekkingsfase of ???
En moet ik haar hand dan wegdoen daar of der gewoon laten doen??
Weet niet goed wat ik ermee aan moet eerlijk gezegd… Hopelijk weet 1 van jullie raad hiermee…

Nicole & Noa

Tja, ook haar vagina hoort bij haar lichaam. En zij heeft nog niet de associaties die wij er mee hebben… Dus laat lekker ontdekken… Zolang het maar niet uitgebreid op straat gebeurd is het helemaal niet erg…

Is gewoon een fase. Net wat Plupke schrijft, gewoon lekker laten ontdekken. Ook nooit zeggen “Niet doen, dat is vies”, want het is niet vies.

Wij zeggen tegen onze meiden altijd heel luchtig “Doe maar niet, want het kan zijn dat er nog een druppeltje plas zit”. Of als het in gezelschap gebeurt zeggen we dat het niet zo beleefd is om met je hand aan je billetjes te zitten als er andere mensen bij zijn.

Groetekes, Sje

ja idd britt doet het nu ook sins een tijdje en wist ook niet goed wat ik er mee aan moest nu heb ik het antw.
dus gewoon laten ontdekken.

Ok, nou dank jullie wel voor de reactie’s en ik zal proberen er luchtiger mee om te gaan…

Nicole & Noa

Ik kreeg die vraag ooit eens"wanneer begin je met sexuele voorlichting?" Die vraag had ik fout ingevuld ( volgens mij met zo`n opvoedtest op tv die een hele tijd geleden is geweest. Dit bleek het antwoord -> Voorlichting begint niet pas als ze ouder zijn, maar zodra ze hun lichaam ontdekken. Hier kunnen wij ons ook prima in vinden. Niet dat het dan meteen al zo duidelijk sexuele voorlichting heet hoor… Maar inderdaad het is niet vies, maar er kan natuurlijk wel nog een beetje urine zitten ( dat zeggen wij ook ) en het is ook zeker niet beleefd om aan het kontje of geslachtsdelen te zitten als er andere mensen bij zitten. Ook dat mag dus duidelijk niet.

Dit is de topic die er toen was over deze nationale opvoedtest.
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=3771

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!