11 maanden oude dame wil opeens amper eten

Minke wil sinds een paar dagen amper eten… ze eet de helft van haar pap ( in de ochtend), een half boterhammetje tussen de middag en 's avonds al twee avonden helemaal niets! Als ze het bordje eten ziet gaat ze heel hard huilen. Ze eet normaal prima en ik snap er niets van. Ze drinkt wel goed en lijkt verder prima in orde, speelt en is vrolijk, geen koorts of iets dergelijks. Ik heb ook in haar mondje gekeken of er een wondje zat maar ik zag niets. Is het verstandig om naar de ha te gaan of gewoon even aankijken?
Ze krijgt wel boventanden nu en kwijlt veel, is verkouden, maar met haar vorige tandjes at ze wel gewoon goed… zou het toch daardoor komen denken jullie?
groetjes!

ik weet wel dat het per tandje kan verschillen hoe ze erop reageren, lijkt mij dat dat t is. fles gaat denk ik makkelijker omdat de speen natuurlijk zacht is en ze hoeft er verder geen moeite voor te doen. maar ik zou t zeker niet te lang afwachten. misschien even cb bellen, misschien dat zij je met zekerheid kunnen zeggen dat t om tandjes gaat.

liefs,
Rinske

Lilypie 1st Birthday Ticker

Ze is aan een sprong begonnen plus ze heeft de leeftijd dat ze gaat uitproberen hoever de grenzen liggen. Tel daar die tandjes bij op en je hebt het plaatje compleet. Ik zou me geen moment zorgen maken! Zonde van de tijd om naar de huisarts te gaan, die stuurt je gewoon naar huis met een “in de gaten houden en zorgen dat ze genoeg drinkt”.

Gewoon niks doen. Ook niet tussendoor nog eten aanbieden of alternatieven aanbieden (want boterhammen zijn lekkerder dan boontjes!) want ze heeft snel genoeg door hoever ze papa en mama kan krijgen.

Eet ze niet wat je haar aanbiedt, dan maar niet. Bord weghalen en doorgaan met leven! Geen strijd van maken en laten merken wie de regie in huis in handen heeft. Pas bij de volgende maaltijd nieuwe ronde nieuwe kansen.

Zolang ze genoeg blijft drinken is er niks aan de hand.

Groetekes, Sje

Pittige tante, die Minke! Zo’n gedoe met eten hebben we hier nog niet gehad. Ik dacht ook meteen aan de sprong (misschien in combi met tandjes). Zolang ze goed drinkt en verder prima in orde lijkt, zou ik me geen zorgen maken. En je kan altijd dentinox smeren op het kaakje hè, of chamodent gebruiken ivm de tandjespijn.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dank voor de reacties! Ja, pittig kan ze zijn hoor !
Ik kijk het dan nog even aan.

groetjes!

Sterkte met d’r! Hou je ons op de hoogte?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik sluit me helemaal bij Sje aan… en wens je veel succes/sterkte met de dame! Want het is toch echt wel pittig als ze niet willen wat jij/wij willen…

Ja dat is zo mini-boy !
Overigens zei mijn moeder gisteren “pureer haar eten dan doet het eten geen pijn” en dat hielp wel want toen at ze wel. Niet zo veel als normaal maar in elk geval weer een klein bordje. Kennelijk deed het grovere eten zeer… gossie.
We kijken het vanavond weer aan!
groetjes

Kijk uit met dat pureren want nogmaals ze is op een leeftijd van uitproberen en voor je het weet wil ze haar eten op haar 4e nog gepureerd. Dus doe het alleen als je echt zeker weet dat ze ook last van tandjes/kiesjes heeft. Anders gewoon ongepureerd voorschotelen.

Groetekes, Sje

En zelfs al heeft ze last van die tanden/kiezen:
gewoon het eten voorschotelen als anders.
Dat helpt ook een beetje met die kiezen door te komen.

Geef maar druppels Chamodent ofzo om de pijn te verlichten.

M.