11 maanden jengel-leeftijd? Pfff

Minke is de laatste week vreselijk aan het jengelen. Ze slaapt op zich goed maar is verder echt uit haar hum. Niets is ( lang) goed en ze wordt heel boos als ze iets wil pakken wat ze niet mag. ( zoals de al eerder besproken afstandsbediening, telefoon, etc ) . Nou moet ik gewoon even kwijt dat ik er soms wat moedeloos van word. Je doet toch altijd je best om het je kindje naar de zin te maken, maar ja ik wil haar ook leren dat nee nee is, dus tja. Is dit ook gedrag wat bij een sprong hoort? Ik heb haar nog niet vaak zo jengelig meegemaakt en ik vind het ook best moelijk om maar de hele tijd lief en geduldig te zijn. Mijn vriend is nu even lekker de hort op want die wordt ook een beetje moe van dat gepiep de hele dag… Soms denk je echt hou nou eens op…zucht. Herkenabare fase dit? iemand tips? Ik negeer nu haar gejengel en boos gedrag zo veel mogelijk. Zodra ze dan weer rustig wordt ga ik weer met haar spelen. Ik heb even een pep-talk nodig gaat dit over??
Groetjes

Gewijzigd door - Linette1 op 17 May 2009 15:24:39

11 maanden… of 11,5 maanden is een sprongen tijd! Ik weet dat een makkelijke afdoener is … maar echt het staat in het ‘boek’. Dus hoogst waarschijnlijk heeft dit er veel mee te maken…

Wees duidelijk / geef je grenzen aan… en NEGEER het gedrag (oei wat moeilijk… hier is het nog geen 11 maanden…)

succes …

(enne … misschien ben jezelf ook sneller aan je streep met je hormonen nu )

Nou , ik ben in derdaad wat moe en dat helpt niet mee
Weet je , je voelt je ook schuldig als je dan soms even de balen hebt… dat is ergste! want natuurlijk houd je zielsveel van je kind, maar soms wordt je r gewoon even moe van.

Sprongentijd vanaf ongeveer week 50,5

Groetekes, Sje

quote:
Weet je , je voelt je ook schuldig als je dan soms even de balen hebt.. dat is ergste! want natuurlijk houd je zielsveel van je kind, maar soms wordt je r gewoon even moe van.

is heel herkenbaar hoor. lindsey zit nu in d’r 8maanden sprong en heeft ook echt van die dagen dat ik t echt even niet meer zie zitten (en dan baal ik ook van mezelf hoor). ik ben dan ook altijd weer erg blij wanneer daan thuiskomt. en natuurlijk hou je van je kind maar dat betekend niet dat je overal maar tegen bestand bent. en ze weet heus wel dat je van d’r houd, maar ze hebben nou eenmaal ook regels nodig dus dat betekend af en toe streng zijn. maar ik weet ook dat wanneer je ze dan weer volop ziet genieten je hart smelt van geluk, toch?! en natuurlijk gaat dat gejengel weer over, het zijn gelukkig maar fases!

liefs,
Rinske

Lilypie 1st Birthday Ticker

Meid, heeeeel herkenbaar. Al moet ik zeggen dat de 11maandensprong hier grotendeels geruisloos is gepasseerd, maar dat jengelen is bekend hoor. Inderdaad vooral als 'ie iets wil wat niet mag. Kijk, ze zijn zich op deze leeftijd zo donders goed bewust van wat er om hen heen allemaal is en alles is leuk en moet ontdekt worden. En tja, dan geven wij de grens aan en dat is natuurlijk balen. Wat wij proberen is om hem af te leiden met iets wat 'ie wél mag als we hem iets verbieden. Meestal is het dan snel weer goed.

Ik ben ook wel eens ‘boos’ op Erik hoor en dan voel ik me daar zo rot over dat ik me dubbel rot voel. Helemaal begrijpelijk en logisch hoor. En dan ben je nog zwanger ook. Je bent een topwijf, ik doe je het niet na!!!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik sluit me helemaal bij Mriek aan!! Meid ik weet nog wel toen ik zwanger was (en dus nog moederloos ) dat mijn man het regelmatig zwaar had met mij … Dus petje af voor je!!

Sprongentijd is altijd wel erg pittig maar … ze leren weer wat en … ze proberen je gewoon uit! Denk soms hopelijk snel naar die peuterpuberteit… maar als ik daar soms een blik werp dan valt het ook niet altijd mee…

Hoop dat hier de sprong net zo geruisloos voorbij gaat als bij Erik …

Ik hoop met je mee!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat heerlijk dat ik niet de enige ben
En heel erg bedankt voor jullie lieve berichten, dat had ik net nodig!

lieve groeten

als je daarmee de 11 maanden sprong kan overleven zijn wij zeer tevreden

Hoe is het nu met de kleine meid?

*scottie: pittig he… hoop stiekem dat hij hier geruisloos voorbij drijft…! Maar zal wel stille ijdele hoop zijn … merk je dat hij iets nieuws leert?

Nou, vandaag is ze op de creche, dus dat hoor ik einde van de middag .

dat is ook weleens lekker …

heeeeel herkenbaar wat je zegt…alleen hoort het in ons geval niet bij een 11 mnd sprong bij rico is het al begonnen met 6 mnd dat echte jengelen en zeuren en soms lijkt ie zelfs afgressief te doen niet kwa slaano fzo maar spullen smijten als ie boos is of als hij niet aangekleed wil worden (??? wil blijkbaar in zn nakie liggen de hele dag haha) gaat ie heel wilt trappelen.
dit doet ie trouwens alleen allemaal tijdens een sprong…dus het zal er dan wel bijhoren…even doorbijten dus

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja zeker lekker zo nu en dan die creche hihi. Heeft mama ook eens rust ( wie had ooit gedacht dat je kon "uitrusten"op je werk )
Isa ; ja het zal er wel bijhoren inderdaad! Maar ook dat boze trappelen herken ik. het is hier tegenwoordig een klus om Minke te verschonen!!

lindsey begon er ook wel al bijtijds mee vooral het boze gedrag wanneer ze aangekleed wordt. broekjes en rokjes zijn geen probleem, luier overigens ook niet maar zodra er rompers en shirtjes over d’r hoofdje gaan is het gedaan met de pret en wordt ze af en toe echt pislink. ik hoop ook echt dat de volgende sprong wat rustiger zal verlopen.

liefs,
Rinske

Lilypie 1st Birthday Ticker

ja echt he! rico ook tijdens het wassen, (ook als ie niet aan het springen is hij heeft nu het van rug naar buik rollen ontdekt (van buik naar rug kon ie wel) en dan ligt ie daar in zn blote bibs en gaat ie op zn buik draaien haha en het is ergens wel irritant want als ik m dan terug leg draait ie meteen WEER enz enz enz enz dus… heel schattig die blote bibs maar ik wil m ook kunnen aankleden

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker