11 maanden en vaak wakker s'nachts

Hallo allemaal.

Heeft er iemand nog tips om je kleintje door te laten slapen.
Meneertje word al maanden rond 4.00-5.00 wakker .
We zijn echt dood versleten.
Wij geven zijn speentje maar na een half uur is hij weer wakker.
Hij heeft geen honger want hij ligt gewoon te brabbelen en te gillen(stem ontdekken) enz…
Ok tandjes komen wel door maar heb niet et idee dat hij daar last van heeft.
Sprongetje kan ook maar dan blijft er wel heel erg lang in hangen.
HELLUP!!

Gr

Sprongentijd! En rond het jaar gaan ze ook nog eens allemaal uitproberen!

Negeren is het toverwoord. Evt. checken of er iets aan de hand is, slokje water geven, goed instoppen, zeggen dat alle mensen nog slapen en weer naar je eigen bed.

Niet bij je in bed nemen, uit bed halen en naar beneden gaan, dat soort dingen want voor je het weet is er geen weg meer terug.

Groetekes, Sje

Nee doe ik ook absoluut niet!!
Hij mag niet bij ons in bed krijgt geen fles…
Gewoon speen erin, deken over hem heen,Ollie aan (zijn muziekbeer)
En ik weer terug naar bed…
Maar ben in staat om hem gewoon te laten liggen.

Goed bezig! Hou vol! Dan ben je sneller van dat nachtelijk gebrabbel af!

Groetekes, Sje

mijn zoontje wordt ook vaak wakker, maar ik neem hem na 3 x lopen ook gewoon in bed. Ik trek dat echt niet. Ik heb er gewoon niet de energie voor om 100 x erheen te gaan. En laten huilen heeft geen zin, want hij huilt in zijn slaap, of ligt op zijn buik en kan niet terug. Bij ons slaapt hij lekker verder. Knap dat jullie zo vaak erheen gaan. Colin doet het niet elke nacht gelukkig, Slaapt ook af en toe een nacht in zijn eigen bed. Maar vaak is het 5.00 als ik hem bij ons neem. Ik vind het zelf ook wel gezellig

22-12-2009 colin geboren

Als-ie straks 5 is en niet meer in zijn eigen bed wil slapen, is het niet gezellig meer denk ik.
Ik zou er echt mee uitkijken om hem zo vaak bij je in bed te nemen.

Groetekes, Sje

ik denk dat je het goed bedoelt Sje, maar het komt altijd wel een beetje belerend over. Bedoel ik niet lullig, maar ik moet toch zelf weten wat ik doe. Ik ben niet achterlijk en snap ook wel dat ik dat weer af moet leren. Vor mij werkt dit nu zo beter en ik doe alles op de manier die voor mij het beste werkt zonder mijn zoon tekort te doen. Iedereen doet het toch op zijn eigen manier en ik doe het zo. Dat jij dat niet doet, is prima.

22-12-2009 colin geboren

@mamavancolin: buiten het feit dat je kind er aan went is het ook uiterste gevaarijk dat je je kind in bed neemt! dit is voor alle mammas bedoelt die dit gewoon doen omdat het makkelijker is, maar vergeet niet dat als je kind wat overkomt dan zul je je zelf nooit vergeven! dit is ook goed bedoelt! val me maar aan maar ik ben in ieder geval mijn woordje kwijt

Lilypie First Birthday tickers

ik val niemand aan hoor. Maar ik blijf erbij dat iedereen moet doen waar hij zich prettig bij voelt. Mijn zoon is een flinke beer van 9 kilo dus zal niet zo snel op hem gaan liggen. En daarbij ligt hij hoger dan ik en tussen 2 kussens in. Ik doe echt niets dat gevaarlijk is. En daarbij is dat nog altijd volledig mijn verantwoordelijkheid, toch?!

22-12-2009 colin geboren

Tuurlijk moet jij zelf weten wat je doet!!
Jij moet jou kind opvoeden zoals je zelf wilt!

Gelukkig heeft Milan nu de afgelopen 2 nachten lekker geslapen.

Ik ben nl een beetje de Derek ogilvie aan het uithangen hahahahahah.
Toen ik Milan zijn hemel had weggehaald vond ik et erg kaal en heb ik 2 vlinders boven zijn bed gehangen.
Die heb ik nu weggehaald.
Slaapt hij over 2 weken nog slecht ga ik zijn bed omdraaien.
Niet dat dat veel helpt want ik vind em heel vaak omgedraaid in zijn bed.Dus in principe doet hij het zelf al…hahahah
ff kijken volgende week.

mama van colin.

mijn zoon is 2,5 en slaapt ook nog heerlijk bij mij in bed altijd al gedaan ook bij de oudtste twee maar toen niet zo lang als de jongste.
ik vind het wel prettig en waarom zou je hem laten huilen terwijl je hem ook in slaap kan krijgen met een lach op zijn gezicht terwijl je 5 minuutjes naast hem ligt. hij slaapt sneller in en met een fijner gevoel.
nu begint hij wel wat meer ruimte in te nemen dus heb wel gepland omn hem in de zomervakantie in zijn eige bed te laten slapen maar ook dan ga ik zeker in het begin nog lekker bij hem liggen tot hij slaapt.
De meeste moeders doen het anders maar jij moet lekker doen waar jij en je kindje zich lekker bij voelt

ergens heeft sje natuurlijk wel gelijk hoe groter hij word hoe minder leuk (lees minder ruimte)en ze bedoelt het goed ik heb al veel van haar geleerd maar in het begin vond ik het ook af en toe hard aan komen maar als je haar wat beter leert kennen (is mij toen ook gezegd en dacht jajaja ) dan weet je dat ze echt goede bedoelingen heeft en echt super tips heeft oke geef toe pas niet alles aan maar wat ik toepas werkt ook echt super.en ze is gewoon een schat hahaa

maar blijf erbij doe wat jij prettig vind en wat de toekomst brengt zien we dan wel weer.

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

quote:
En daarbij ligt hij hoger dan ik en tussen 2 kussens in. Ik doe echt niets dat gevaarlijk is.

Ik doe lekker nog een keertje belerend: levensgevaarlijk als je hem tussen 2 kussens legt!

En verder: inderdaad, als je mij beter kent weet je hoe ik het bedoel. Ik kan het allemaal wel zo wollig, lief en schattig mogelijk proberen te brengen als ik tips heb, maar dan leest niemand het meer omdat het zo’n schattige wollige lap tekst is die een berg informatie bevat die niet relevant is.

Ik schrijf het to the point op en dan kijk je maar of je het belerend vindt of niet. Het gaat mij om gezondheid en veiligheid van de kindjes, niet of de mama’s beste vriendinnen met mij wensen te worden.

Ik lig er niet meer wakker van als ik weer eens de gebeten hond ben in een topic!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 Jun 2010 12:18:48

er wordt wel een drama van gemaakt zeg. Ik dacht dat ik het toch heel netjes opgeschreven had. Maar schijnbaar toch niet. Ik vroeg niet om een mening, dus hoef ook geen tips. Als ik om advies vraag dan ben ik blij met alle tips. Ik hoef niet nog een consultatiebureau!! Die zijn ook met alles zo tuttig en paniekerig. Gewoon relaxed doen en niet zo stressen om alles. Dit forum is bedoeld om ervaringen uit te wisselen en advies te vragen/geven, niet om mensen te zeggen wat ze allemaal fout doen. Dat je aardig bent, dat zal best, heb ik ook niks over gezegd. Maar iedereen weet het altijd beter en in dit geval heb ik alles onder controle. Als ik op mijn kind gerold ben zal ik jullie niet de schuld geven, oke?!
En nou graag weer terug naar luchtig en gezellig asjeblieft!

22-12-2009 colin geboren

quote:
Ik vroeg niet om een mening

Als je hier in het forum berichten plaatst kun je reacties verwachten of je daar nou letterlijk om vraagt of niet.

Ik vroeg ook niet om een mening over mijn manier van schrijven maar heb hem toch ook gekregen? Niet met 2 maten meten.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 Jun 2010 14:23:42

Hallo,

Carool hoe gaat het met je kleine mannetje?? Slaapt hij alweer goed??
Ik hoop het voor je. Want er is weinig aan dat je gebroken nachten hebt.

Ieder zijn mening over het in bed nemen van je kind. Hier komt alleen op zondag morgen onze dochter bij ons in bed. Maar dan alleen maar even voor de gezelligheid.

Onderstaande kwam ik tegen op internet:

Bij ouders in bed
• En baby slaapt het veiligst in een eigen wieg of ledikant.
• Bij ouders in bed liggen is geen bezwaar bij voeden, knuffelen of spelen e.d. Slapen in het ouderlijke bed is echter, zeker tot 5 maanden, niet aan te raden. In bijzijn van ouders slapen is vaak te warm en baby’s kunnen diep onder de dekens/dekbed schuiven. Vaak hebben beide ouders een eigen matras met een spleet ertussen waar een baby tussen kan zakken.
• .Als u persé uw baby bij u in het bed wilt laten slapen leg de baby dan hoog in het bed, ver boven de dekens of dekbed en ver van kussens, op een stevig matras. Niet bij een dubbel matras met een spleet of waterbed.
• Het klink waarschijnlijk overbodig maar neem uw baby nooit in bed als u alcohol heeft gedronken, medicijnen of drugs heeft gebruikt of extreem vermoeid bent. De mogelijkheid bestaat dan dat u te diep slaapt en op uw baby draait zonder dat u dat merkt.

Gr

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi pjukje,

Het gaat nu reedelijk goed.
Hij heeft nu 2 nachten lekker geslapen we zijn er maar 1x uitgehoeven.
Dus dat is al een hele verbetering.Gelukkig.

Het gaat je op een gegeven moment zo opbreken joh!
Gelukkig is de kleine man overdag super vrolijk dus dat maakt al een heleboel goed!

Maar Sje iig bedankt voor al je tips ik heb er altijd heel veel aan.

Gr Carola

Geen dank, graag gedaan.

Groetekes, Sje