11 maanden en op dieet

Hallo allemaal

Kom net bij het CB vandaan en ben daar een beetje vreemd weer weggekomen.
Onze zoon is bijna 11 maanden, 65 cm lang en 10 kilo zwaar.
Het is een mooie stevige jongen waar ik echt helemaal geen werk van heb.
Maar nu moet ik met hem naar een dietist voor een aagepsast dieet omdat hij te zwaar zou zijn, is dit niet een klein beetje overdreven allemaal??
Wat vinden jullie hiervan??

Gr. Trynke

euhhhhm… een dieetist??

wat zullen die er vanmoeten maken, ja mevrouw 1 fles minder melk en doet u dan maar een potje driekwart ofzo??

jeetje … het is wel een kleine beer dat kind van jou maar nu al op dieet??Sorry ik kan je niet helpen maar ik vind het maar een beetje belachelijk idee

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

65 cm ??? bij 11 maanden???
Klopt dit wel?? of is het een typfout??

groetjes Gytha

Hoi Trynke,

Dat cb ook altijd. Die hebben elke keer wel wat te zeuren.
Lijkt me niet echt goed nu al op dieet.
Je kindje is misschien wat zwaar, maar vergeet niet dat hij straks
ook gaat lopen. Dan verbrand hij ook weer wat vet.
Zou gewoon doen wat jezelf het beste lijkt.
Als je dit niet wilt dan zeg je dat op het cb. Jij bent nog altijd de
moeder.
Je man vindt het waarschijnlijk ook niks?
Je zoon is denk ik een goede eter. Dat is toch alleen maar fijn!
Je hebt ook zat kindjes en die zijn mager en hebben spillebeentjes.
Die moet je van het cb denk ik volstoppen zodat hij/zij dikker wordt.
Ieder kindje heeft zijn eigen bouw.
Geen zorgen over maken.
Als hij wat groter wordt dan zou ik niet te veel tussendoortjes geven
zoals:chips, koekjes e.d.

Laat je nog horen wat jullie gaan doen?

Groetjes Heleen, mamma van Elke 2 1/2 en Anne 20 week

Hallo alle,aal

bedankt voor de reacties.
Was inderdaad een typfout, moet zijn 75 cm en 10 kilo zwaar.
Ik doe er ook niks mee, ierdeen die ik het vertel vind het zwaar overdreven, en mijn vriend?? haha die lag helemaal dubbel “die oude wijven daar oook altijd te zeuren”.
Is gewoon een lekker kereltje, en straks als hij loopt dat zal hij het wel snel verbranden.

Gr. Trynke

wel ja!!!
ze moeten ook wat baby vet hebben toch???
11 maanden vindt ik erg jong om al naar een dieetiste te gaan.
Hoe krijgen ze het verzonnen. Ach ze moeten inderdaad iets te zeuren hebben.
Ik dacht al 65 cm dat kan toch niet dat is ons lieke en die is 6 maanden.

Ik zou ook niet naar een dieetiste gaan zeker niet met een kindje van 11 maanden.

groetjes gytha

Hoi Trynke, ik heb even op de groeidiagram/groeicurve gekeken en je zoontje zit keurig op het gemiddelde! wie weet heeft het cb zich wel vergist in zijn leeftijd ofzo haha! groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bedankt voor jullie reacties!!
De verpleegkundige belde me vanmorgen dat het haar toch wel een goed idee leuk om daar heen te gaan, maar hoe zou ik dan moeten minderen?? zo ziet zijn schema er momenteel uit:

7 uur 240 cc opvolgmelk
10 uur een ruithapje met diksap
12 uur een stuk brood, danoontje en wat drinken
3 uur wat drinken, of koekje/ fruithapje
en 6 uur gewoon met de pot mee

Zulke vreemde dingen krijgt hij toch niet, soms ipv brood een bord met brinta, zodat hij wel genoeg kalk binnen krijgt.

Groetjes Trynke

Hallo Trynke,

Je kleine man zit echt wel op zijn curve. Geen dietist nodig dus! Laat hem maar lekker vrolijk wezen, 11 maanden en al op dieet is echt een gek idee… Laat de boekjes maar even los zou ik zeggen. Dadelijk gaat hij lopen en dqn wordt hij weer te mager en moet je koekjes bijgeven

Groetjes,

Tamara

Ik ben afgelopen woensdag met Dylan naar het cb geweest. Dylan is 7 maanden, 70cm en weegt 9275 gram. Maar bij mij zitten ze gelukkig niet zo te zeuren, misschien omdat papa en mama ook niet mager zijn.

Wel kreeg ik het advies om geen Danoontje meer te geven, daar zouden ze dik van worden. In plaats daarvan moest ik yogurt proberen. Ik doe daar een liga doorheen en hij vind het gelukkig lekker.

Maar misschien zou je wel kunnen gaan om aan te horen wat ze te zeggen hebben. En dan kan je daarna zelf beslissen wat je met die informatie gaat doen, toch?

Hoi Trynke,

hou het maar op grote verschillen tussen de CB’s. Zoë was met 9 maanden 73,5cm en 9670 gram en tegen mij zeuren ze nooit. Ze hoort wel bij de grotere kinderen maar is qua lengte/gewicht verhouding prima.
Nou volgens mij scheelt het niet zoveel met jouw zoontje, dus laat ze lekker lullen.
Als hij dadelijk gaat lopen, gaat het babyvet er toch weer af.

Groetjes,
Inge