Hi beste mama’s
het CB hier adviseerd 400 cc opvolgmelk voor baby’s vanaf 9mnd.
Ik vind het zo weinig, en erg moeilijk om Milo minder te geven. steeds een fles minder is nooit een probleem geweest, maar nu wordt het wel wat lastig. Hij is nl niet echt een sap drinker, lust wel een beetje thee met scheutje melk. Doordat ik 's middags de melk in een tuitbeker geef drinkt hij wel wat minder omdat hij er dan meer moeite voor moet doen. maar ik blijf het lastig vinden en hij wordt best wel pissig als het op is.
Wat is jullie advies?
zijn schema:
's morgens 6.30/7.00 groeipap ( 180cc water, 6schepjes opvolgm en 7schepjes bambix)
9.30 fruit en evt thee (drinkt een paar slokjes)
12.00 boterham en tuitbeker melk (was 180cc, nu afgebouwd naar 120cc+4schepjes en nog 10 a 20cc extra water)
15.00 koekje of 2 babyrijstewafeltjes)en thee (paar slokjes) of diksap (maar is ie niet enthousiast over)
17,00 groentehap en yoghurt toe
19.30 laatste fles: 180cc water + 6schepjes. Probeer nu 150cc, maar wordt me niet in dank afgenomen haha
Als ik nog maar 400cc geef over de hele dag dan krijgt hij wel erg weinig vocht binnen. herkend iemand dit probleem? Ik weet niet hoeveel vocht een baby binnen moet krijgen. Heb het al eens op het cb gevraagd en toen ging het goed, maar kreeg hij dus nog 600cc melk. en in fruit etc zit ook vocht.
alvast bedankt.
x Floss