10mnd & minderen met melk, hoe?

Hi beste mama’s

het CB hier adviseerd 400 cc opvolgmelk voor baby’s vanaf 9mnd.

Ik vind het zo weinig, en erg moeilijk om Milo minder te geven. steeds een fles minder is nooit een probleem geweest, maar nu wordt het wel wat lastig. Hij is nl niet echt een sap drinker, lust wel een beetje thee met scheutje melk. Doordat ik 's middags de melk in een tuitbeker geef drinkt hij wel wat minder omdat hij er dan meer moeite voor moet doen. maar ik blijf het lastig vinden en hij wordt best wel pissig als het op is.
Wat is jullie advies?
zijn schema:
's morgens 6.30/7.00 groeipap ( 180cc water, 6schepjes opvolgm en 7schepjes bambix)
9.30 fruit en evt thee (drinkt een paar slokjes)
12.00 boterham en tuitbeker melk (was 180cc, nu afgebouwd naar 120cc+4schepjes en nog 10 a 20cc extra water)
15.00 koekje of 2 babyrijstewafeltjes)en thee (paar slokjes) of diksap (maar is ie niet enthousiast over)
17,00 groentehap en yoghurt toe
19.30 laatste fles: 180cc water + 6schepjes. Probeer nu 150cc, maar wordt me niet in dank afgenomen haha

Als ik nog maar 400cc geef over de hele dag dan krijgt hij wel erg weinig vocht binnen. herkend iemand dit probleem? Ik weet niet hoeveel vocht een baby binnen moet krijgen. Heb het al eens op het cb gevraagd en toen ging het goed, maar kreeg hij dus nog 600cc melk. en in fruit etc zit ook vocht.

alvast bedankt.

x Floss

ik kan je een ding zeggen geef wat jij denkt dat hij nodig heeft.
Ik gaf mijn oudste met een jaar nog opvolgmelk en ben daarna overgegaan op geitenmelk.
hij dronk 6 flessen op een dag.
Als jij denkt dat hij een fles meer nodig heeft doet dat dan, blijf wel andere sapjes proberen, maar een kind geeft zelf aan wat het wil en 10 maanden is nog zo jong.

Hoi,

Onze dochter dronk met 9 a10 maanden ook een beker thee lauw koud niet te zwaar en bijvoorbeeld de avondthee of bosvruchten thee dus de wat zoetere smakende thee soorten en dan licht getrokken. Zij wilde en dronk nog helemaal geen sapjes of limonades dat is pas met 1,5 jaar gekomen ongeveer. Ik zou hem als hij dat wil gewoon lekker geven wat hij lekker vind en als dat extra melk is is dat ook goed.
je kan ook nog bij de fles sávonds wat pap doen op 150 cc. Mijn dochter niet nodig gehad maar bij mijn vriendin kreeg de kleine dat wel en had daardoor een voller gevoel. Echter na het eerste jaar wordt wel weer aangeraden de papfles eraf te halen ivm dat ze vanaf die leeftijd minder hard/ snel groeien en dus met minder rond kunnen komen.

groetjes

lon106

hoi,

wij geven omze dochter 2 flessen van 210 water met 7 scheppen friso II en 1 fles van 150 cc met 5 scheppen friso I. probleem opgelost.

groet loes

hi mama’s,

bedankt voor jullie reacties. Ik goochel nu een beetje, en inderdaad dacht ik soms ook: ik kijk gewoon naar milo, en als hij melk wilt, dan krijgt ie melk. Probleem is alleen dat hij een grote kerel is. Hij is niet te dik, gewoon lang en stevig. Ik ben bang dat ie anders doorschiet. Aan de andere kant, deed hij het goed met deze voeding (naast vaste voeding 600cc melk), hij was de laatste x wat minder gegroeid, maar 4ons in een mnd, daarvoor was het steeds een kilo of zelfs een ruime kilo. Hij gaat dus goed in zn groeilijn. en hij verbruikt nog geen eens veel, want hij kruipt of loopt nog niet.
Dus zoals de meeste van jullie zeggen, denk ik dat ik op mn eigen gevoel af moet gaan. Mn kind tevreden, en ik tevreden!

bedankt x chan

x Floss

Hallo

Ik denk dat je blij moet zijn dat hij nog zo veel de fles wil.
Onze zoon was 6 maanden en wou al geen fles meer, kreeg het er met geen mogekijkheid in dus ben overgegaan naar vast voeding met melk producten.
Geef gewoon wat hij nodig heeft en dan komt het vanzelf wel.

Gr Trynke

Hoi Floss,

Ik las bij babyinfo dat een kindje tot 12 mnd 500 ml aan melk nodig heeft.
Er stond ook een schema.

ochtenfles (pap) 180ml
tussendoor fruithap
middag boeterham en fles 180 ml
tussendoor liga = diksap
avond potje eten
voor het slapen gaan papfles 210cc

Succes!

Groetjes heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 21 week oud

Jeske is ongeveer net zo jong als jullie Milo en dit is haar schema

7.00 fles 180
11.30 boterham + fles 150
14.00 fruit + dixap
17.30 groente
20.00 fles 180 met nutrix

Misschien dat je hier iets aan hebt? Jeske krijgt 's morgens nog wel eens tussendoortje… 's Morgens slaapt ze nog veel, dus dat ligt eraan hoe laat ze wakker is…