10 maanden en steeds wakker 's nachts

Hallo Allemaal,
Demi is nu 10 maanden en het is een hele tijd goed gegaan, maar telkens valt ze terug. Ze slaapt een week door en dan is het weer een week of twee niet. Ze is dan haar tut kwijt of ligt gewoon te jengelen. Ik probeer om er niet op te reageren, want ik denk dat het ook gewoon aandacht is, maar dat is heel moeilijk. Na ruim een half uur jengelen kan ik het niet meer aanhoren en ga dan toch naar haar toe. Er is dan niks aan de hand, maar zodra ze weer haar tut heeft is het goed. Als ze hem later op de nacht weer kwijt is dan begint het weer van voren af aan en dit gaat zo twee a drie keer per nacht. Heeft iemand tips ??? Sommige zeggen dat je het toch vol moet houden en gewoon een week of twee aanhouden en dan is het over zeggen ze …!!! Maar stel dat er wel wat is, dan kan ik dat toch niet maken om niet te gaan kijken.
Gr. Natasja

Wat toevallig, lars nu ook bijna 10 maanden is hetzelfde verhaal ik ben al twee weken, in de weer met hem.
Hij sliep altijd zo goed, en nu is het 3 a4 x per nacht wakker.
Ook tut kwijt ik heb hem vannacht gewoon een voeding gegeven dat hielp een beetje, want vervolgens werd hij na 3 uur weer wakker grrrrrrrrrr
dus geen tips maar ik weet wat je voelt

hoi hoi,

mijn dochter kwam rond die maand ook langere tijd (aantal weken) denk achteraf dat het een sprongentjes is geweest.
ook kwam mijn damentje snachts als zij haar fopspeen kwijt was. (meestal aantal keren)
daar heb ik toen wat op verzonnen!!!
ik heb haar fopspeen koortje (van nijntje) vastgenaaid aan haar slaapzak.!! en dat helpt echt perfect!!! het koortje is niet te kort of te lang en zit niet in de weg of en is neit gevaarlijk!! nu pakt mijn dochter zelf haar speen snachts zelfs op haar buik!!

groetjes fenne

nou das toevallig
yessin is bijna 10 maanden (2 nov. om precies te zijn)
en hij is dus nu ook al een paar nachten wakker
zodra ik er ben is t lachen en gek doen…
dus ik denk dat t echt aandacht is bij Yessin …

groetjes renata

Nou wat toevallig allemaal zeg ! Misschien is het wel een sprongetje, maar word er gek van ! Het ging zo lekker, maar van die gebroken nachten wordt je toch helemaal gek ! Ik vind het even leuk, maar het is nu al bijna weer twee weken en met de speen heb ik hetzelfde geprobeerd, maar dan gewoon een spuugdoekje door het ringetje, maar dan zit ze daar heel de tijd aan te trekken en dan trekt ze hem eruit. dus ook niet handig !!! hahahaaa
Hoop dat het maar een sprongetje is en dat het zo over is, maar ja we wachten maar af.
Gr. Natasja

Fenne nog ff een vraagje.
Kan het dan iet zo zijn dat dat koortje om haar nekje komt, want ze draait in haar slaapt op haar buik en ben dan bang dat het koortje om haar nekje komt
Gr. Natasja

hoi hoi,

nee dat koortje is niet te lang (koortje van nijntje fopspeenhouder).
ik heb hem vastgenaaid bij het begin van de rits. en het koortje zelf is van zacht stof.
ik heb er ook over nagedacht hoor, qua veiligheid maar het is echt een goede optie.
een doekje door haar speen was wel een optie maar belanden altijd (door de spijlen heen) buiten het bed. heb expres geen difraxs of ander soort koortje gedaan want deze stof sprak mij ook erg aan!

groetjes fenne

Hoi Natasja,

Ik weet dat er bij 8,5 maand een sprongetje zit en bij het CB zeiden ze dat baby’s tussen 7 en 9 maanden vaak 's nachts in 1x wakker worden. Nu heb ik in een andere topic gelezen dat Demi te vroeg geboren is, die tijd moet je er dan bijtellen dus dat kan bij jou wel kloppen.
Ik ben niet zo’n fan van koordjes dus ik heb bij Prenatal van Difrax een speendoekje gekocht, daardoor kan Zoë haar speentje makkelijk vinden.
Overigens jammert Zoë momenteel in haar slaap. Papa hoort niets en snurkt lekker door en Zoë zelf ook, alleen lig ik steeds wakker omdat ik heel licht slaap, dus ik snap hoe je je voelt

Groetjes,
Inge

Hallo allemaal

Nanik heeft dit ook inmiddels al een week of 4. Ze is inderdaad ineens wakker geworden 's nachts terwijl ze de maanden hiervoor heerlijk sliep. Soms gaat het een dag of 2 goed en dan begint het weer. Soms huilt ze heel hard (dromen denk ik) en een andere keer jammert ze en soms ligt ze gewoon te brabbelen. Dit duurt soms wel een uur of 2.

Ik hoor ook ieder geluidje dus ben dan ook heel de tijd wakker. Vanacht ook weer zo’n nacht gehad maar gelukkig is er voldoende koffie op mijn werk om wakker te blijven (hahaha). Wilde het inderdaad ook navragen bij het CB maar nu lees ik dat dat dus bij de leeftijd hoort. Hopelijk gaat het snel over want die nachten breken me echt op.

Bianca

Hoi Natasja,

Ook Senna heeft deze periode gehad, we zijn er net een week klaar mee…pfff.
Kunnen na 6 weken eindelijk de nachten weer doorslapen, werd er ook gek van.
Ze kwam soms wel 5 keer, dan was ik 's morgens gebroken. Senna bleef dan ook wel eens een uur of anderhalf wakker en wilde pas na een klein flesje weer gaan slapen.

Ze is nu 11 maanden en slaapt weer goed door. Ze heeft nog wel eens huiltje tussendoor, maar meestal vat ze de slaap dan vanzelf weer, zo niet dan leg ik er even tegen me aan (2 minuutjes ofzo) en als ik d’r dan terug leg, slaapt ze snel weer.

Dus nog even volhouden, er komt een eind aan.
Groet Vanessa.

Dus het is echt een periode ??? Nou laat ik het hopen, zit er een beetje doorheen.
Ze is nu ook begonnen met tanden (beetje laat) dus dit zal er ook wel mee te maken hebben. Tevens is ze snotverkouden nu dus is ook niet bevoordelijk voor het slapen. Ze krijgt wel lekker een zetpil, want dan is ze toch rustiger. Ik hoop dat het nog maar even duurt, want dit trek je niet lang zo. Ook als je nog moet werken is het wel vermoeiend, maar ja ik ga jullie geloven dat het een fase is.
Bedankt moeders.
Gr. Natasja

Ja, dit noemen ze het acht maanden sprongetje
Kan ook pas met 10 maanden komen, naar gelang het kind.
Heeft te maken met de hechting …
Betekent dat die goed gelukt is!!

Babywelzijn,
Wat bedoel je met de hechting ???
De hechting van moeder en kind of bedoel je iets anders ?
Is het dan zo dat ze daarom zo laat is met alles ?
Gr. Natasja

Hechting is de emotionele band tussen kind en ouders. Van levensbelang voor de ontwikkeling van je baby.
Bij acht maanden heeft je kind in de gaten dat jij zijn veilige haven bent en snapt niet dat als jij weggaat je ook weer terugkomt!

Tip: probeer zo veel mogelijk als je uit het gezichtsveld van je kindje bent overdag, om wel tegen haar te praten. Zo zal ze gaan begrijpen dat je in de buurt bent ook al ziet je jou niet. Rond 1 jaar kun je dit gaan uitbreiden met kiekeboe-spelletjes. ( Mama verdwijnt en hee…daar is mama weer!).

Dat Demi laat is met dingen wil niets zeggen, elk kind volgt zijn eigen tempo.

Liefs Janine

Gewijzigd door - Babywelzijn op 01 Nov 2007 11:07:50

Hallo

Eergisteren hadden we weer zo’n nacht maar toen huilde Nanik echt keihard en ik kreeg haar ook een hele tijd niet stil. Uiteindelijk na 3 kwartier werd ze rustiger.
Gisteren naar het Cb geweest en blijkt dat ze een oorontsteking heeft. Ach zo zielig. Daar heeft ze misschien al langer last van maar omdat ze al weken slecht slaap heb ik daar niet eerder aangedacht. Ze had ook geen koorts en zat ook niet aan haar oortje ofzo maar vind het wel zielig voor haar dat we het niet eerder ontdekt hebben.
Gelukkig heeft ze een kuurtje van de huisarts gekregen en wie weet slaapt ze dan ook weer beter

Groet
Bianca

Och wat zielig!!!

Nou, gelukkig maar dat ze nu een kuurtje heeft.
Beterschap !

Hoi meiden,

Anne die wordt sinds 2 weken ook 1 a 2 keer wakker midden in de
nacht. (16 week oud)
We stoppen dan de speen in en dan slaapt ze weer verder. Anne heeft
dan geen trek.
Heb je op die leeftijd ook al sprongetjes?
Af en toe horen we een huiltje in haar slaap.
Bij Elke hadden we dit nooit. Die sliep snachts gewoon door.
Zij wilde overdag niet slapen.
Ik ben vaak in diepe slaap en mijn man die hoort haar dan en
stopt de speen weer in.

Groetjes Heleen