10 maanden en 's nacht weer honger

Heeft er iemand een tip voor mij?

Danielle in nu 10 maanden en slaapt normaal allang zeer goed door. Maar sinds kort komt ze 's nacht en heeft ze vaak honger en dan gaat er weer een fles in.
Haar schema is nu:
7.45 uur pap
10uur fruit
11-30 uur brood met melk 120 + 6 schepjes
15 uur sapje met rijstewafel of koekje of soepstengel
17.30 200 gram warm eten en yoghurt
19.00 avondpap,
de avondpap mocht er van het cb er al af, maar omdat we a.s. zaterdag gaan verhuizen houden we deze nog even aan.
Maar we hebben nu al een paar nachten gehad dat ze echt wakker wordt omdat ze honger heeft. Ik heb ze nu een paar keer avondpapje gegeven, maar ben daar niet echt blij mee omdat ik denk dat dat misschien erg aan gaat zetten.
Hebben jullie misschien tips wat ik haar eventueel 's nachts kan geven als ze weer honger heeft?

ALvast bedankt,
Corina

Danielle is geboren op 7-1-2010

Tussen week 41,5 en week 46,5 zit een sprong! Zie het oei-ik-groei-boek. Grote kans dat dat de oorzaak is!

Nooit teruggaan naar nachtvoedingen! Hooguit een slokje water ofzo.
Voor je het weet zit je vanaf nu weer maandenlang 's nachts te voeden. Niet doen!

Dan maar huilen, want honger kan het niet zijn als ze verder gewoon goed eet en drinkt overdag, maar ze komt ook op een leeftijd van uitproberen en van zich realiseren dat het gezellig is 's nachts met papa en mama. Maar zo werkt dat niet. 's Nachts is om te slapen, niet om feestjes te bouwen.

Groetekes, Sje

Inderdaad niet weer 's nachts een flesje geven, want dan is het einde zoek. Daar wennen ze heel snel aan. Proberen te negeren (hoe moeilijk ook) en anders zoals Sje zegt een slokje water geven.

Succes ermee!

Gewijzigd door - Mooie_zoon2010 op 17 Nov 2010 17:56:53

zal idd wel een sprong zijn. Hier ook met periodes 's nachts wakker, maar meneer slaapt zodra hij tussen ons in ligt weer lekker verder dus geen honger hier. Ze beginnen ook te dromen enzo daar kunnen ze ook wakker van worden.
Ik zou ook geen flesje geven, want ik ken kindjes die met 2 jaar nog willen drinken 's nachts en dat is gewoon aangeleerd.

22-12-2009 colin geboren