Hallo!
Ik ben een beetje ten einde raad…
Onze dochter demi wil alleen maar potjes eten van 6 maanden en is zelf toch alweer bijna 10 maanden oud!m zelfs de potjes vanaf 8 maanden weigerd ze te eten.
Ik moet zeggen dat we een slecht begin hebben gemaakt om haar alleen maar potjes voeding te geven en nog geen verse groenten omdat ikzelf in de horeca werk en zelf altijd heel laat eet.(oke is geen excuus maar het is nou eenmaal zo gelopen)
maar nu was ik het zat met de potjes en is verse voeding veel gezonder natuurlijk. dus wanneer ik klaar ben met werk ga ik naar huis en ga ik nog ff een nhalf uurtje in de keuken staan om voor haar eten te maken voor de volgende dag.
Maar het is drama! elke keer weer een gevecht aan om haar het eten binnen te krijgen! en wanneer ze weer voor de zoveelste keer de lepel uit mijn handen heeft geslagen en zij helemaal onder bijvoorbeeld de worteltjes zit, gooi ik maar weer dat bordje met wortels in de gootsteen en geef ik haar toch maar weer een potje… en die eet ze wel op.
Ik twijfel altijd heel erg want ik ben eigenlijk tegen een alternatief omdat ze maar moet leren eten wat de pot schaft! maar aan de andere kant ben ik ook weer bang dat ze dan weer te weinig binnen krijgt… het kind moet toch eten!
Heeft er iemand tips voor mij? potjes zijn handig als het een keer niet anders kan maar ze moet gewoon vers voedsel krijgen!
En wat vinden jullie van een alternatief? niet doen of wel?
alvast bedankt!
Groeten
jolanda