10 /11 baby's , 2 kinderleidsters, normaal?

Hai allemaal,

Ik heb een vaagje.
Yara gaat op 3 dagen naar de creche ma-di en do. (horizontale groep) baby van 0-1 jr.)
Op donderdag is de druktste dag.
Op de website van het KDV staat dat er voor plaats is voor 9 baby’s. Met 2 leidsters lijkt mij dit ook max.
maar het is me opgevallen dat op donderdag er dan meer baby’s zijn maar wel 2 leidsters.
Ik maak me hier toch wel een beetje zorgen om.
Misschien stel ik me aan maar was even benieuwd hoe groot de groepen bij de anderen zijn .
Ik heb de neiging om het te bespreken met het KDV want op de website staat 9 baby’s maar ze hebben er meer. Dan moet er misschien op donderdag een leidster bij?
Ik hoor graag jullie mening.

Groetjes,

Mappa en Yara

[img]http://b1.lilypie.com/08Knp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

Hoi Mappa,

Milan gaat ook 2 middagen naar de creche (Speelwerk) en daar hebben ze een de regel 1 leidster op maximaal 7 kinderen. Dus 2 leidsters op 14 kinderen. Bij ons zijn er trouwens alleen maar verticale groepen.

Zelf heb ik SPW gedaan en toen was deze norm er ook.

Maar als je je zorgen maakt kan je ze altijd even aanspreken toch.
We willen allemaal het beste voor onze kids toch?

Groetjes Vanny, mama van Milan

Hoi Mappa,

mijn vriendin werkt bij een KDV in een verticale groep en ik meen dat zij altijd zegt dat ze 4 kinderen per leidster tellen. Anders zou ik even googlen, is vast wel te vinden wat de wettelijke norm is.

Mooie nieuwe foto trouwens van Yara!

Groetjes,
Inge

Ik heb ook in de kinderopvang gewerkt. Je mag per leidster … aantal kinderen onder je hebben, maar het scheelt ook weer wat voor leeftijd die kinderen hebben.

Gr Sandra

ja maar twee leidsters lijkt me idd wel erg weinig voor dat aantal kinderen als er een huilt bv en een moet er uit bed en een heeft honger kies maar wie pak je als eerst en loop je allemaal de groep uit of niet.

Toch kwam dat voor hoor, dat er even niemand op de groep stond. Maar dat is alweer jaren geleden, misschien dat de regeltjes ondertussen verandert zijn??

Gr Sandra

hoi ik werk zelf op een nso wij hebben 30 kinderen met zijn drietjes dus iedereen 10 kinderen bij het kdv geld de regel 7 kinderen per leidster. dit is wel een 0-4 groep. maar mijn vraag is waarom vraag je het gewoon niet zeg gewoon tegen hun hoeveel kinderen ze mogen hebben en het lijkt zo veel. ze geven graag uit leg er over want jij moet je wel goed voelen om je kindje bij hun achter te laten

groetje pascal

Ik zou het gewoon even aan de leidsters vragen. Maar als op de website staat dat ze 9 kindjes max met zijn 2tjes mogen hebben dan moeten ze zich daar wel aan houden. 11 kindjes op een babygroep vind ik persoonlijk ook wel erg veel. Ik werk nu op een kinderdagverblijf wat alleen maar 0 tot 4 groepen heeft. En daar mag je per leidster 7 kindjes in je 1tje hebben en 12 met z`n 2tjes.

liefs van Diana