Gedichten nu op facebook staat? Ik schrijf af en toe gedichten, altijd voor mijzelf gehouden omdat ik (de onzekere persoon die ik ben) dacht dat het toch niet iets bijzonders was. Afgelopen zomer was de vader van mijn schoonzus overleden, ze was toen ongeveer 4 maand zwanger. Ik heb toen een gedicht geschreven wat ze heeft voorgelezen op zijn begravenis. Deze had ze ook op hyves gezet, maar niet er bij gezet dat ik hem had geschreven en dat vond ik eigenlijk prima.
Nu is ze anderhalve week terug bevallen van een zoontje, prachtig mooi ventje. Ik heb toen een gedicht geschreven voor haar, en in een lijstje gedaan en gegeven. Was er erg onzeker over want normaal geef ik zoiets niet snel weg, ook vanuit de gedachte dat het gedicht eigenlijk helemaal niet zo mooi is.
Ze vond het echter erg mooi, zo mooi dat ze het lijstje midden in haar woonkamer heeft gehangen en het gedicht nu op haar facebook heeft gezet. Ik wist daar niks van, en dit ikeer heeft ze erbij gezet dat ik hem heb gemaakt. In eerste instantie schrok ik erg, met name omdat ik nog steeds niet het idee had dat het echt zo bijzonder was, en lichtelijk bang voor de reacties over wat ik had geschreven. Maar nu lees ik alle reacties, krijg zelfs personlijk mail van ze, hoe mooi ze het vinden en zelfs reacties dat ik het eens moet bundelen en kijken of het uitgegeven kan worden, zit hier met rode wangen, wordt er helemaal verlegen van! Mijn meder en zus hebben dat ook wel eens gezegd, maar goed, das familie, die kunnen ook wel zomaar eens iets zeggen, maarblijkbaar hebben ze het al die tijd toch gemeend!!
liefs woezel