Inge ik begrijp het wel hoor, maar het is een jaar nu! Ik ben zelf ook verpleegkundige en ik zou Jada nooit bij haar vriendjes weghouden, en dat is hier ook niet te doen, omdat ongeveer 1/3 van de gemeenschap HIV positief is, maar ik vind het wel netjes als het even gemeld word. Als J een koortslip heeft, of mazelen, etc vind ik dat ik dat ook moet melden, nou weet ik wel dat het niet hetzelfde is en dat het stigma er wel zal zijn, maar kom op zeg, ik wil natuurlijk ook mijn gezin beschermen en misschien is het wel zo dat de kans heel klein is, maar het zal je maar overkomen, nu vind ik ook dat ze dat kind beter hadden moeten inlichten (hij weet het niet eens alleen dat hij medicatie moet nemen elke dag) en gewoon een algemeen praatje met de buurkinderen om te zeggen dat er in Malawi HIV is en als iemand bloed heeft ze er allemaal van af moeten blijven en meteen even bij een volwassenen melden is toch niet verkeerd, dat moeten ze bij iedereen doen, ook als J bloed heeft dat vind ik wel netjes. Hoe vaak heb jij je vriendje niet geholpen als hij een bloedneus had of een val, om even het bloed te stelpen (ik heel veel), nou ik wil dat mijn dochter dat niet doet! Dus ik ga nog eens een goed praatje houden!