Ik zou het idd gewoon per dag bekijken. Niet lullig bedoeld, maar ik kan wel zeggen ik zou haar zo laat op bed leggen. Maar daar trekt ze zich toch niks van aan. Als ze moe is dan is ze moe en dan zou ik het niet gaan rekken omdat het nog geen tijd is volgens “het schema”. Ik kijk altijd gewoon wanneer Daan het zat begint te worden en dan leg ik hem op bed. Wel heb ik voor mezelf een max.tijd dat ik hem op bed leg om toch wat regelmaat te hebben. Zodat hij niet iedere dag op compleet andere tijden slaapt.
Daan komt altijd om 08.00 uur uit bed en de ene keer houd hij het na zijn pap langer vol dan de andere keer. De ene keer ligt hij om 09.00 uur alweer op bed, maar soms red hij het tot kwart voor 10. Nou prima, daar maak ik me niet druk om. 1 keer was hij om 10 uur nog niet moe, maar toen heb ik hem wel op bed gelegd. Toen gaf hij dus nog niet aan moe te zijn, maar ik wil het wel een beetje in het gareel houden. Dus gaat hij max 10 uur weer naar bed, Maar ik ben zelf niet zo van je moet precies van dan tot dan slapen. De ene keer slaapt hij ook s’ochtends langer dan de andere keer. Ik maak hem wel uiterlijk kwart over 11 wakker, zodat ik zijn fruit kan geven. Anders wordt het zo krap op zijn boterham en fles die hij tussen de middag krijgt.
Zo heb ik ook s’middags een max, bedtijd als hij nog niet heeft aangegeven moe te zijn. Als hij om half 2 nog wakker is dan breng ik hem naar bed. Maar dit vind hij ook prima.
Sinds 7 maanden krijgt hij geen fles meer om 15.00 uur en dat is wel lekker. Voor diksap en koekje maak ik hem niet wakker. Maar voor zijn fles maakte ik hem altijd wel wakker. Hij slaapt dus nu gerust tot 17.00 uur. Maar wordt soms ook wel om bijv. 16.00 uur al wakker.
Doordat ik hem niet meer wakker maak om half 4 slaapt hij langer en doet hij geen 3e slaapje meer. Heel af en toe als hij echt moe is. Als hij om 17.00 uur nog slaapt dan maak ik hem trouwens wel wakker. Want ik wil wel dat hij zijn diksap nog krijgt. Want lijkt me anders dat hij te weinig vocht binnenkrijgt. Hij drinkt overigs altijd al zijn flessen leeg, maar toch lijkt het me dan te weinig. Als hij eerder dan 17.00 uur wakker is dan krijgt hij nog wel een koekje erbij. Is hij om 17.00 uur pas wakker, dan geef ik hem alleen diksap. Tenslotte krijgt hij rond 18.00 uur zijn warme eten en dan rond kwart over 7 zijn laatste fles.
Na zijn fles van kwart over 7 gaat hij naar bed. Ondanks dat hij er dan niet heel moe uitziet. Maar dat vinden we een mooie tijd om hem naar bed te brengen en dat is hij van kleins af aan gewent. Ook dat gaat prima.
Groetjes,
Sandra