1 of 2 x KDV,verschil zo heftig?

Ik zit met een probleem wat betreft het KDV. We hebben in april afgesproken dat Senne per 1 september nog maar 1x naar het KDV zou gaan ipv 2x.
Dit omdat ze zo ziek was in de wintermaanden en ook omdat ze zo moe was.

Nu is de verandering dus 5 weken en Senne wil niet meer zo graag naar het KDV. Gisteren snikte ze al in de auto en toen ik wegging was dat over gegaan in hartverscheurend huilen
Terwijl ze altijd hartstikke graag ging toen ze 2x per week ging!

Ik heb gisteren met de juffen gesproken en die zeiden dat dat wel vaker voorkomt als kinderen maar 1x gaan, dat ze zich dan minder betrokken voelen bij de kinderen dan wanneer ze vaker komen ( betrokken is misschien niet het juiste woord maar kan er even niet op komen)
Maar opa en oma vinden het natuurlijk wel leuk als Senne komt! en die wil ik ook niet tegen het hoofd stoten natuurlijk…

Wie heeft hier ervaring mee? Zal ik Senne weer aanmelden voor 2x? Mijn gevoel zegt van wel maar weet niet goed waarop dat gebaseerd is (dat is meestal met gevoelens )

Groetjes van ons

het kan ook de leeftijd zijn he. Ik zeg niet dat het niet komt doordat ze maar 1 keer gaat, maar ik herken het bij Bo. Die ging altijd met veel plezier naar “schooltje” (zo noemen wij het hier) en zo in 1 keer, wilde hij niet meer, thuis begon het al, Bo heffe niet naar schooltje, zei hij dan. drama met afscheid nemen, maar als ik eenmaal weg was, vond hij het geweldig. Dit heeft zeker een maand of 3 geduurd, en toen was het over. Moet eerlijk zeggen, dit begon al een beete bi zin vorig kdv, en we hebben toen een overstap gemaakt van zijn oude kdv wat 35 km van ons af is, naar zijn nieuwe, een straat verder van ons huis. Dus dat laatste speelde bij hem misschien ook mee. Maar bij mij vertelden ze ook dat het de leeftijd was , dat veel kindjes dit hadden en dat het vanzelf over gaat.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Nou, het is dus niet alleen bij het afscheid nemen Woezel, maar de hele ochtend. Speelt niet zo graag met de kinderen, als ze huilt en de kinderen willen haar troosten wordt het nog erger. Met als dieptepunt het gaan slapen. Dan is ze natuurlijk moe en is alles nog veel erger.

Vanaf het moment dat ze weer wakker wordt gaat het pas goed. Lijkt wel of ze dan pas weer d’r plekkie heeft gevonden of zo…dan wil ze ook weer niet mee naar huis als ik haar op kom halen…

De leeftijd zou zeker ook mee kunnen spelen, ze is thuis ook een heel ander meisje momenteel maar ik denk niet dat dat alles is…maar ja, denken en weten is een heel verschil! Ik zal het eens navragen, iig bedankt…

Groetjes van ons

We hebben vorige week besloten om nog 2 x af te wachten Miss T. Dus volgende week gaan we kijken hoe het dan gaat. Dan is ze anderhalve maand zo en persoonlijk vind ik dat best lang.

Ze mag 2 dagen in een jaar extra komen en dan wil ik die gebruiken om 2 weken te kijken hoe het gaat als ze weer twee x per week gaat…

Groetjes van ons

De oudste ging hier in het begin ook maar 1 dag per week naar het KDV en hij kon ook niet wennen. Hij was toen ook vaak ziek en het kwam wel eens voor dat hij een week of 2 of 3 niet ging.
Toen hij 2x per week ging, was het een stuk beter. Ze hebben dan inderdaad wat meer binding met de leidsters en de andere kinderen.