Hoi meiden,
Ik heb een vraag over de slaapjes van Dani. En aangezien het bijna een dreumes is zet ik de vraag maar in het forum 1 tot 4 jaar.
Dani slaapt op dit moment nog gewoon 2 slaapjes. Hij slaapt prima en het schema is bijna elke dag hetzelfde. Dus opzich allemaal goed.
Ik merk alleen aan hem dat hij steeds langer wakker kan blijven en minder snel aangeeft dat hij moe is. Toch stop ik hem altijd na 3 tot 3,5 uur wakker te zijn geweest in zijn bedje en hij slaapt dan ook.
Meestal ligt hij er tussen 10.30/11.00 in en 's middags rond 15.30 nog weer. Gemiddeld ongeveer 1,5 uur.
Nu mijn vraag. Het komt ook vaker voor dat Dani in de ochtend wat langer in bed lig (vandaag ook zo’n voorbeeld 11.00 erin en ligt er nu nog in). Hierdoor ligt hij er vanmiddag ook later in en dus moet ik hem dan na 45 minuten of 1 uur weer wakker maken, anders ligt hij er 's avonds te laat in (nu ligt hij er meestal tussen 19.30/20.00 in).
Wat kan ik het beste doen naar jullie idee:
- hem 2 korte slaapjes laten doen en dus steeds wakker maken (ben ik in de ochtend niet zo’n voorstander van, want hij zal die slaap wel nodig hebben)
- Proberen om een paar keer per week 1 slaapje te doen en dan kijken of ik hem wakker kan houden tot bijvoorbeeld 12.00, broodje eten en dan naar bed. Dan ligt hij er 's avonds gewoon eerder in rond 19.00
Op KDV laat ik het wel nog even op 2 slaapjes. Is toch een andere omgeving.
Afgelopen weekend zijn wij een weekendje weg geweest en heeft hij elke dag 1 slaapje gedaan van ongeveer 2-2,5 uur. Perfect dus, maar thuis hou ik nog wel de 2 slaapjes aan. Maar het geeft wel aan dat hij ook 1 slaapje goed redt (mits hij goed slaapt natuurlijk).