1 of 2 kindjes

Hai, Ben nieuw op deze site en hoop hier wat steun te vinden. Ben 33 jaar en heb een heel gezellig dochtertje van 4. Mijn man wilde geen kinderen maar is nu verslaafd aan ons monstertje en wil het er graag bij 1 laten. En ik? ik twijfel. Zou dolgraag nog een keer zwanger zijn en net zoveel liefde willen geven aan dat kindje als ik nu doe. Maar heb tijdens mijn zwangerschap van haar bekkeninstabiliteit gehad, wil niet meer zo dik worden (heb het er net af) en moet dan financieel inleveren. Je inkomen blijft natuurlijk gelijk en moet het dan delen door 4 ipv 3. Heb ik dat er voor over ik weet het niet. Nu kan ik af en toe iets geks doen en spontaan een extraatje kopen voor Marith dat zal als er nog 1 komt wel een stuk minder worden. en zo kan ik nog meer bedenken ik weet het gewoon niet. Daarbij komt ook dat Marith zelf niet kan wachten tot ik zwanger ben. Liever gisteren nog dan vandaag zij wil heel graag een broertje of zusje! HELP

Hoi allereerst welkom op de site.

En dan nu mijn reactie op je verhaal.
Alles heeft natuurlijk zijn voor en nadelen.
Merk aan je verhaal dat je echt behoorlijk aan het twijfelen bent.
dus weeg ze voor jezelf alles eens tegen elkaar af, het is en blijft een grote beslissing die je leven hoe dan ook veranderen zal.
en financieel? je kan het zo duur maken als je zelf wilt.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Hai, dank je wel voor je berichtje. Financieel kun je het inderdaad zo duur maken als je zelf wilt. Alleen wil ik mijn kind(eren) niets ontzeggen. Tenminste de normale dingen dan. Ik ga inderdaad denk ik maar eens alle voor en nadelen opschrijven en daarop samen een beslissing nemen. Want dit is iets wat je samen beslist.