1 jaar


#1

Vandaag is Lucas 1 jaar geworden. FEEST!

Zaterdag 8 juni 2002, belangrijke dag! Familiare feestdag. Nederlandse vlag mag uitgehangen worden, bij de families Versteegh en van Dijk. Openbare gebouwen mogen dat ook.

Zonder gekheid, het was erg leuk. Het huis was versierd met slingers, ballonnen in alle soorten en maten (Nee, niet die roze Marcel, die zijn voor Veronica), versierde stoel (eerst de etensresten er goed afbikken), versierde deur (ik wil persé dat Nijntje onze voordeur siert) en de vlaggetjes aan de gallerij (waar moet ik ze anders kwijt, ik heb te veel gekocht..) en de grote zelf gemaakt, goudomrande 1 op de keukenraam, want iedereen moet zien dat onze ventje een serieuze man is geworden vandaag!

De boodschappen deed SuperMo de hele week al zelf. Nu zou ik erover kunnen klagen, maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen, dat ik het echt zelf wilde, zonder man, om daarna dus wel te klagen over manlief. Maar goed, das niet eerlijk, zeggen we dan. Dochter en zoon, leken het wel te weten wat er ging gebeuren, zo vervelend waren ze de avond ervoor. De slingers, ha, daar wachtte ik uit wraak mee. Man moest maar meehelpen. Hij kwam uit zijn avonddienst om kwart voor 1 en toen gingen we versieren. Om 2 uur waren we eindelijk klaar. Het wandelen langs "Memorylane" heb ik alleen gedaan. Nou ja, met Suus op de msn. Tóch is dat anders, dan samen met de Vader. Met hoofdletter ja. Heftig moment natuurlijk:Vader worden. Al is het dan al de 2e keer.

Vanochtend, na zijn feestontbijt (fles Bambix, volkoren, je zou het maar krijgen op je verjaardag), mocht hij dan de kamer in. En oh wauw, je zag het hem denken: gaaffffff. Hij was ontzettend blij. Alles was mooi, de ballon op zijn stoel werd er direct af gerukt.

Visite hield zich netjes, de kadootjes waren goed. Vooral Veronica vond het erg leuk allemaal. Volgens haarzelf, was zij jarig en niet Lucas. Vandaar ook dat ze alle kadootjes, zelf uit zijn handjes rukte, met de mededeling, dat ze het zélf wel ff openmaakt. De glijbaan (jaja we weten goede kadootjes te geven) heeft al bijna slijtplekken, zo vaak ging ze er van af. De wipwap (en we wonen in een appartement) bezweek bijna onder Marcel´s gewicht. Ook dit was van Veronica, vond ze zelf. Alleen de auto´s, die mocht ie houden. De tractor hebben we wijs nog in de doos gelaten. Kleren vond ze ook niet leuk, dus die mag Lucas aan trekken. De Nijntje bal (en zwembandjes en boot) zijn ook al geclaimd door mevrouw Versteegh. De Starwars Robot opblaasstoel, blijkt een fantastisch springkussen te zijn. Dus ook een Veronica naam plaatje er op gekregen. De Winnie de Poeh strandset in rugtas, past prima op haar rug. Ach nog 2 jaar, dan lukt het haar niet meer om zich alles toe te eigenen, dan zorgt broerlief wel voor zijn eigen spullen. Nu doen wij het voor hem.

De kindjes gedroegen zich allemaal voorbeeldig. Milan, met zijn gipsen pootje, die toch nog verbazend goed vooruit kan er mee (en Veronica die daar gebruik van maakt, door zich ineens bazig tegen over hem op te stellen, wraak??), Michaëla, die overal tussen door dribbelt en lekker overal hapjes van neemt, Andora, die gewoon zoet zit te spelen, Veronica, die zich dus hevig jarig voelde en dat ook uitstraalde en best beetje vervelend was, nou ja beetje?? hihi, Jari en Kevin, die de hele tijd ónder de glijbaan zaten (kan iemand ff principe van de glijbaan uitleggen?) en dan de grote mensen nog. Er was een duidelijk onderscheidt te maken. De rokers, die met zijn allen in de brandende zon op mijn balkon, druk bezig waren mijn planten te vergiftigen en de altijd dezelfde discussies op gang hielpen. En de niet rokers, die binnen zaten en het voornamelijk over kinderen hadden.

De taart was mjammie. Winnie de Poeh stond er mooi op en Lucas zijn naam ook. Uiteraard kreeg hij een groot stuk, wat met zijn handjes helemaal op ging, zonder overdreven te knoeien (en voor de knoeistukjes, hebben we nog een hond: waar zouden we zijn zonder...hond). De kaas en worst en snoep, gingen als een tierelier. Vannacht zijn er kinderen ziek, kan niet anders. Dit keer was SuperMo verstandig; er kwam geen snoep op tafel en de chips dit keer ook maar niet. Ik gaf het af en toe gewoon, ging veel beter, dan dat gegraai in de bakken, met ruzies en al. Drinken kregen ze in drinkpakjes met een rietje en borden werden niet gebruikt. Ja, kartonnen bordjes. Taart, worst en kaas, alles ging op karton. Ook voor de volwassenen ja! Hartstikke feestelijk hoor.

Het was dus een geslaagde dag. Lag hij vorig jaar, nog op neonatologie, nu was ie overtuigd feestbeest, dat overal oprecht van genoot en errug jarig was hoor.

Over een maand zijn we wéér aan de beurt, dochterlief wordt dan 3, papa wordt 29 en mama wordt 27 en dat alles wordt gevierd op 1 dag. Erg gezellie, erg leuk, maar pfff god zij dank: het duurt nog ruim een maand.......

doei ouwe koei

Mo


#2

Nou al met al dus een geslaagde dag... ik heb je rot gelachen heb het ff allemaal voor me gezien alsof ik er bij ben geweest...... mannetje al weer 1 jaar baby af bleeeee maar ohhh wat een mijlpaal.... lucas je bent al weer een groote vent wat af en toe wel ff lekker bij mama moet knuffen hoor hihi

 

Liefs Tries


#3

jaaaaa, t manneke was errus stoer hoor in zn Snoopy outfit! Dat hij inderdaad precies toen een jaar geleden afgebeuld werd, was aan hem niet te merken. Maar Milan had 's avonds wel last van zn been hoor, in bed kwam het natuurlijk tot rust, toch iets teveel gedaan ermee dus, paracetamolletjes in de aanslag!!!!

tot volgende maand en de maand daarop en de maand daarop he, woehaaaaaa.

liefssssssuus.