1 jaar oud en nog niet uit zichzelf kunnen zitten

Hallo allemaal

Ik heb een zoontje van net 1 jaar oud maar hij kan nog steeds niet uit zichzelf zitten, als ik hem op de grond zet blijft ie wel zitten maar hij kan niet vanuit lig stand zelf gaan zitten…
ben al maanden bij de fysio maar al deze oefeningen helpen gewoon niet, is hij nu echt lui of is het iets anders?
hij tijgert wel door de kamer en komt ook wel waar hij naar toe wil.
kent iemand dit??

groetjes mama van sem(4) en levi(1)

Mijn zoontje had hetzelfde, alleen teigerde/kroop hij niet. Het enige wat hij kon was dus zitten en niet uit zichzelf, maar omdat ik hem in die positie zette (gemak). Ik dacht het komt allemaal vanzelf wel. Maar toen hij van zitten overging naar billenschuiven (ipv kruipen) heb ik ook de fysio ingeschakeld. Die heeft ons echt op een streng regime gezet (het is nu of nooit). Tig keer per dag op zijn buik op de vloer. Zo min mogelijk laten zitten. Behoorlijk heavy dus, maar binnen een paar weken kon hij dus wel: zelf gaan zitten, van builig naar zit en uiteindelijk is hij gaan kruipen. Ik ben echt superblij dat ik het heb gedaan.
Dus eerlijk gezegd denk ik dat de aanpak van jouw fysio niet voldoende is en misschien zul je een ander moeten zoeken of het met hem/haar gaan bespreken (dat je niet tevreden bent). Succes!
Stokpaardje van mijn fysio was: op de buik, op de buik, op de buik